2020-10-29, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vardagsbekymmer
Hur vanligt är det att tjejerna på massageställen "bara" får betalt i form av dricks?

Bakgrund:
Har varit tvungen att leta ett nytt ställe då hon jag brukat gå hos drog till Thailand efter massa år i Sverige. Då jag _endast_ vill ha riktigt bra massage så har jag letat efter någon ny att bli stammis hos och trots att jag hade lite dåliga erfarenheter (dålig massage, mycket tjat om pengar/sex) av en salong så provade jag där igen när jag inte hittat något annat i närheten.

Det började precis som förra gången då tjejen, eller damen/hen passar nog bättre då hon både var till åren och inte hade utseendet för sig, direkt la sig på mig och började "jucka" och snabbt drog av kallingarna, trots att jag sa att jag inte var ute efter extra... Det höll på att bli uselt, men det "roliga" var att när hon till slut accepterade att jag faktiskt inte skulle köpa något extra så fixade hon till en riktigt bra massage, dock med lite mer hudkontakt än vad jag är van vid men det var bara ett plus. Den "dåliga" början blev något vi kunde skämta lite om och hon var nog en av de roligaste jag stött på på en salong att snacka med och fick höra en och annan anekdot om kunder som varit där.
Hon fick till slut en hundring i driks och verkade nöjd med det.

Drog dit igen efter några dagar och nu blev det ändå bättre då vi slapp missförstånd och fortfarande hade en trevlig konversation.
Det var så bra att jag bad att få köpa till en timme till och trodde hon skulle bli glad, men nä, det ville hon inte och förutom att hon sa att hon var trött efter massage så sa hon att hon inte fick en krona om jag köper en timme extra då all betalning som hon fick var det hon drog in på dricks/extra.

Gav henne 150 i dricks och vi var bägge nöjda. Förstår såklart hennes dilemma, men har fått uppfattningen att på de flesta andra salonger så delas det på det man betalar i kassan.
Det kostade 400 för en timme.
Hos min tidigare "stammis" så betalade jag 450 och brukade alltid köra 2h och gav ibland en hundring i dricks. Det var alltid glada miner och dricks sågs verkade bara ses som en bonus. Dock är jag hyffsat säker på att hon/de inte erbjöd extratjänster till skillnad från detta ställe där det bevisligen är ett "krav".
Jag tyckte att hon borde byta till en annan salong.

Frågeställningar:

Hur vanligt är detta upplägg?
Kan man ändå få till 2h till vettigt pris? Känns drygt att betala 400+400+200+200 tycker jag.. min gräns ligger väl runt 1000.
Ev. moraliska aspekter? Fattade det som att hon var svensk medborgare, men hon medgav ett hennes ekonomi var genomusel, vilket jag kan förstå då jag inte hade valt henne om jag var ute efter extra.

Det "vanligaste", vad jag vet, är ersättning per masserad kund. Hört om ställen där den uteblir om massöserna säljer extra, men aldrig att ersättningen inte är grunden.
Jag tippar på att din massös töjer lite på sanningen för att mjölka lite pengar helt enkelt. Utan extra är du en sämre kund än genomsnittet.
Citera
2020-10-29, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Det "vanligaste", vad jag vet, är ersättning per masserad kund. Hört om ställen där den uteblir om massöserna säljer extra, men aldrig att ersättningen inte är grunden.
Jag tippar på att din massös töjer lite på sanningen för att mjölka lite pengar helt enkelt. Utan extra är du en sämre kund än genomsnittet.

Vet ett ställe i Stockholm där det är extra som gäller, men om de inte lyckas sälja så får de 150kr för det de kallar för hälsomassage om du köper en timme.
Citera
2020-10-29, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thai-massagen
Vet ett ställe i Stockholm där det är extra som gäller, men om de inte lyckas sälja så får de 150kr för det de kallar för hälsomassage om du köper en timme.

Ja, samma sak m.a.o.?
Citera
2020-10-29, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo

Visst kan det vara så och jag hade nog också trott det om det inte vore för att hon faktiskt tackade nej när jag ville köpa en timme till och det var uppenbart att jag inte skulle köpa extra. Det var ju inte så (vad jag vet iaf) att hon hade andra kunder på kö....
Citera
2020-10-29, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vardagsbekymmer
Visst kan det vara så och jag hade nog också trott det om det inte vore för att hon faktiskt tackade nej när jag ville köpa en timme till och det var uppenbart att jag inte skulle köpa extra. Det var ju inte så (vad jag vet iaf) att hon hade andra kunder på kö....

Du var kanske inte värd besväret? 100-150 spänn i ersättning för en timmes hårt arbete med vetskap om att det inte skulle bli bättre betalt.
Nu menar jag inte du som person utan du som inkomstkälla.
Citera
2020-10-30, 13:07
Medlem
Tillbaka till letandet efter Ladyboy i Malmö. Inget jag vill ha, verkligen inte, vänder direkt i dörren när det är uppenbart. Kan bara inte förstå varför det tjatas så mycket om var dessa LB finns. I Malmö tycker jag det är öppet mål att finna dem.
Citera
2020-10-31, 15:56
Medlem
Frozenpills avatar
Är det någon här som provat Prostatamassage i huvudstaden med omnejd?
Citera
2020-10-31, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenpill
Jodå, jag har fått det några gånger i Stockholm.
Citera
2020-11-01, 09:16
Medlem
Citat:
Ingen favorit faktiskt. Men smaken är som baken.
Citera
2020-11-01, 10:00
Medlem
Någon som kan rekommendera nån bra salong i Linköping som erbjuder mycket BRA massage men INTE något extra? Är bara intresserad av skön och avslappnande massage!
Citera
2020-11-01, 13:39
Medlem
Frozenpills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallKalle
Jodå, jag har fått det några gånger i Stockholm.
Hur är förberedelserna? Krävs det lavemang innan Prostatastimuli.?
Citera
2020-11-01, 13:48
Medlem
Citat:
Hur är förberedelserna? Krävs det lavemang innan Prostatastimuli.?

Har fått prostatasmek någon gång och då har jag inte tagit något lavemang utan bara vanlig dusch. innan.
Har inte bett om det utan tjejen har börjat smeka mig där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in