2020-11-01, 07:06
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Demon's Souls? Vet ärligt talat inget annat spel som ser snyggare ut än det >>just nu<<. Kommer givetvis sen, men just nu i November? Men visst, DeS är det enda spelet som ser riktigt riktigt next-gen ut, så gillar man inte genren finns det kanske inte.

Medhåll det ser riktigt bra ut knepigt vore annars då det i praktiken är ett korridorspel inga stora världar/miljöer som behöver renderas.
Citera
2020-11-01, 10:56
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brazillionaire
Ja, man ser mycket mer detaljer i det och det ser mer naturtroget ut, frågan är dock om man vill betala över 5000 riksdaler för det. Tidigare har skillnaden varit större. Jag tänker t.ex. på Metal Gear Solid 2 till PS2, Motorstorm till PS3 och Killzone Shadowfall till PS4. Dessa spel var ju ett så stort steg framåt att man var tvungen att ha respektive konsol.

Det är såklart ett enormt stort steg framåt med PS5 och Series X, men effekten blir inte lika stor då PS4 är "bra nog".
Fast det där är en rätt så naturlig utveckling. Diminishing returns gör så att varje steg blir mindre och mindre. Det är inte konsollernas fel i sig, utan beror på att man helt enkelt inte kan få till samma stora steg hela tiden.

Ska leta upp en bild som förklarar.

Edit: här https://external-preview.redd.it/gfdrB6eqKbOwJp4DTyNMvuIe_2yCjYl2OS1BlWxlHrY.png?au to=webp&3d05df98
Senast redigerad av Nihenna 2020-11-01 kl. 10:58.
Citera
2020-11-01, 10:59
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Medhåll det ser riktigt bra ut knepigt vore annars då det i praktiken är ett korridorspel inga stora världar/miljöer som behöver renderas.
Nja, DeS har rätt så stora öppna banor. Det är egentligen bara 2-x-banorna som är väldigt instängda. Banorna med spindeln, flame lurker och dragon god. De utspelar sig i en gruva.

Särskilt 4-x, men också 3-x har en hel del öppna ytor.
Citera
2020-11-01, 11:42
Medlem
Har nu en ps3 men sneglat lite på ps5 men det som gjorde att jag ej köpte ps4 var att online kosta per månad är det samma med ps5?
För mig som spelar online någon timme på söndagar en gång i veckan känns det så ovärt o betala för online som att ens bredband inte räcker o köpa spelet
Citera
2020-11-01, 11:50
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Har nu en ps3 men sneglat lite på ps5 men det som gjorde att jag ej köpte ps4 var att online kosta per månad är det samma med ps5?
För mig som spelar online någon timme på söndagar en gång i veckan känns det så ovärt o betala för online som att ens bredband inte räcker o köpa spelet

Man får tillbaka pengarna genom gratis spelen.

Dessa spel kommer även ges bort gratis till alla nya PS5 ägare som har PS+:

*Batman: Arkham Knight
*Battlefield 1
*Bloodborne
*Call of Duty: Black Ops III - Zombie's Chronicles Edition
*Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
*Days Gone
*Detroit: Become Human
*Fallout 4
*Final Fantasy XV Royal Edition
*God of War
*Infamous Second Son
*Monster Hunter World
*Mortal Kombat X
*Persona 5
*Ratchet and Clank
*Resident Evil 7: Biohazard
*The Last Guardian
*The Last of Us Remastered
*Uncharted 4: A Thief's End
*Until Dawn

https://www.eurogamer.net/articles/playstation-plus-collection-game-list-ps-ps5-6300

Detta är utöver de 2-3 spel man får varje månad. Sony kommer nu också börja ge bort PS5 spel. Bugsnax nu i November och Destruction All Stars i Februari.

https://blog.playstation.com/2020/10/28/playstation-plus-collection-details-revealed-your-november-playstation-plus-games/

https://blog.playstation.com/2020/10/26/destruction-allstars-coming-to-playstation-plus-in-february/
Senast redigerad av Dan88 2020-11-01 kl. 11:56.
Citera
2020-11-01, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Man får tillbaka pengarna genom gratis spelen.

Dessa spel kommer även ges bort gratis till alla nya PS5 ägare som har PS+:

*Batman: Arkham Knight
*Battlefield 1
*Bloodborne
*Call of Duty: Black Ops III - Zombie's Chronicles Edition
*Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
*Days Gone
*Detroit: Become Human
*Fallout 4
*Final Fantasy XV Royal Edition
*God of War
*Infamous Second Son
*Monster Hunter World
*Mortal Kombat X
*Persona 5
*Ratchet and Clank
*Resident Evil 7: Biohazard
*The Last Guardian
*The Last of Us Remastered
*Uncharted 4: A Thief's End
*Until Dawn

https://www.eurogamer.net/articles/playstation-plus-collection-game-list-ps-ps5-6300

Detta är utöver de 2-3 spel man får varje månad. Sony kommer nu också börja ge bort PS5 spel. Bugsnax nu i November och Destruction All Starts i Februari.

https://blog.playstation.com/2020/10/28/playstation-plus-collection-details-revealed-your-november-playstation-plus-games/

https://blog.playstation.com/2020/10/26/destruction-allstars-coming-to-playstation-plus-in-february/

Detta låter intressant då kan man ju enkelt börja spela med vänner bara o ladda ner det spelet dom har ju
Blir nog knalla ner o köpa mig ett ps5 när lönen trillar in !
Citera
2020-11-01, 13:04
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Detta låter intressant då kan man ju enkelt börja spela med vänner bara o ladda ner det spelet dom har ju
Uuuh, har du förbokat? Om inte så kan du räkna med att få en maskin tidigast i vår.
Citera
2020-11-01, 13:12
Medlem
Nihennas avatar
Runt 10 dagar kvar tills Webhallen ger en definitivt besked kring när man får sin konsoll.

Börjar kännas allt mer som att jag missar första vågen trots att jag bokade i juli i fjol. Snackat med en hel del som bokade redan när de öppnade förbokningarna i april i fjol

Nåja, i det preliminära mailet så trodde de "antingen på release eller mellan release och jul", så chansen finns ju fortfarande. Synd att Cyberpunk försenades så att man inte kan roa sig med det så länge om man inte skulle få sin maskin den 19:e.
Citera
2020-11-01, 13:16
Medlem
Brazillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Fast det där är en rätt så naturlig utveckling. Diminishing returns gör så att varje steg blir mindre och mindre. Det är inte konsollernas fel i sig, utan beror på att man helt enkelt inte kan få till samma stora steg hela tiden.

Ska leta upp en bild som förklarar.

Edit: här https://external-preview.redd.it/gfdrB6eqKbOwJp4DTyNMvuIe_2yCjYl2OS1BlWxlHrY.png?au to=webp&3d05df98

Ja, precis, det är diminish returns som det handlar om. Det var extremt mellan exempelvis Metal Gear Solid till Playstation 1 och Metal Gear Solid 2 till Playstation 2. Även PS3 lyckades ganska bra med detta, men sedan blir PS4 och nu PS5 ett mycket mindre steg. Nu bryr man sig ju mer om spelglädjen än att bli imponerad av ny grafik, och då duger ju t.ex. en Nintendo Switch. Självklart är imponerande grafik fortfarande viktigt, men jag kommer knappast betala 5000-6000 kr för det när jag redan har en fungerande konsol.
Citera
2020-11-01, 13:47
Medlem
Burken89s avatar
Citat:

Mm men du förstår fortfarande att det kostar att spela online? Spelen är gratis men att kunna koppla upp sig med en vän kostar.
Citera
2020-11-01, 13:48
Medlem
Burken89s avatar
Citat:

Det är inte specifika konsoler som kostar att spela online med. Det är sonys ps+ tjänst som kostar pengar. Och du måste ha ps+ för att spela online. Kvittar om spelet var gratis eller betald för.
Citera
2020-11-01, 15:45
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken89
Det är inte specifika konsoler som kostar att spela online med. Det är sonys ps+ tjänst som kostar pengar. Och du måste ha ps+ för att spela online. Kvittar om spelet var gratis eller betald för.

Förutom ps3 spel som fortfarande är gratis att spela online men majoriteten sitter nog i Indien och Afrika och spelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in