Citat:
Ursprungligen postat av
Tompa81
Tänkte starta en tråd men det är nog onödigt.
Frågan är enkel "vad är det Trump har gjort som förtjänar allt påhopp?"
Har nu sett ett antal klipp, intervjuer mm från media och pk människor. Har även debatterat med folk här på Flashback och även privat. All kritik låter likadant; han är dum i huvudet, galen, fascist, odemokratisk, rasist osv i all oändlighet.
MEN! Inte en gång att någon tar upp varför. Inte ett enda exempel.
Slutsatsen är således att Trump hatas av media för att han inte är en del av etablissemanget, han är inte globalist och han går inte att muta. Han hatas av svenskar och kändisar för att de inte kan tänka själva säger det som media säger, likt de dumma nyttiga idioter de är.
Eller hag jag fel?
Exakt VAD är det (förutom att han inte är marxist) som berättigar dessa påhopp?
Undrar om du genuint vill veta svaret. Men okej här får du ett exempel:
Han är djupt korrupt. Hans kopplingar till affärsverksamheten han driver gör honom utsatt, inte "omutbar". Tvärtom är han skyldig folk pengar och allting han gjort tidigare i sitt liv pekar i den riktningen. Han är
inte en fantastisk affärsman, han var en utskrattad con-man med ett realityprogram. Läs på om Roy Cohn och se vilka metoder Trump använt för att försöka klättra i affärsvärlden. Hans agerande som president går
helt i samma linje, och det mesta tyder på att det var det som var planen från början. Att berika sig själv på andras bekostnad är ohederligt och bör i största ordalag fördömas.
Du tror att han bryr sig om hur det amerikanska folket mår? Snälla nån. Att han lyckats övertyga så pass många att han är på "folkets" sida är otroligt egentligen. Många här inne gör ett stort nummer av att se igenom "mainstream media" men ni har köpt den största lögnaren av dom allas historia.
Addera också faktumet att han verkar smått lågbegåvad. Ett attention-span som får George Bush att se ut som ett mindre geni.
Se där, jag har inte ens nämnt orden rasist, fascist, demokrati eller marxist. Jag är själv en höger-man men att hävda att man är "upplyst" som ser igenom MSM men väljer att bortse från Trumps uppenbara korruption är pinsamt.