Citat:
Ursprungligen postat av
ohhh
Tror ni måste sätta er i vad som faktiskt händer i USA.
Visst är vänstern full av skit. Men Trump är det med.
Jag har själv bort i USA under barndomen fast i New York.
Jag skulle lätt kunnat rösta på Trump om jag hade någon tillit för honom.
samt allt annat än hans ekonomiska politik, har varit en katastrof.
Han har inte åstadkommit mycket. och hela hans presidentkandidatur har varit en cashgrab.
Om en president hotar med att lämna landet om han förlorar så är hen inte den han försöker visa att han är. Om en president vägrar visa sina skattedeklarationer och halva hans stab är antingen sparkade eller sitter i fängelse så är han inte den han försöker visa er.
Så drick hans Kool-aid om ni vill, men det här går djupare än vad ni diskuterar om här.
Jag är inte heller förtjust i Biden, men hade nog röstat på en död anka istället för Donald Trump nu. 236077 döda i skrivande stund och fortfarande ca 1000 döda per dag.
En president borde fundamentalt bry sig om sitt folk, Vetenskapen, sjukvården, ekonomin såväl som Utrikespolitik.
Han har visat att han inte vill att USA ska tåga in i onödiga krig. BRA.
Han har visat sig stark i att främja landets ekonomi och innan pandemin lyckats hålla en god ekonomi. BRA.
Men det är där det faller sen. Att han river ner Paris avtalet, struntar fullständigt i Pandemins framfart och varit en enda katastrof utrikespolitiskt.
Om man bortser från skattesänkningar och hans backning för Gruvorna och bönderna så har han inte åstadkommit mycket alls.
Hoppas att han förlorar och flyr landet, förhoppningsvis återuppstår turismen som varit rekordlåg på sistone.
Efter att jag har bott här ett tag så har jag lärt mig den hårda vägen om hur skitig det amerikanska valsystemet verkligen är och hur bra det verkligen är här borta.
Turismen är särskilt viktig för Floridianerna, men det är tjänstesektorn överlag också såklart. Gissa vilken sektor som går på knäna nu? Du gissade rätt...det är inte den snart helautomatiserade tillverkningsindustrin.
It is the pandemic stupid!...eller hur ska man egentligen tolka early voting siffrorna? Jag är ingen tankeläsare som Nixter, så jag kan inte påstå att jag vet, men någorlunda nära svaret tror jag kanske ändå att man kommer om en följer detta
link trail:
(FB) Presidentvalet 2020