Jag fattar inte riktigt vad han ska torska på. Vad jag förstår så är han skuldsatt, gör inga affärer själv, har ingen inkomst. Utåt sett så lever han på tjejen. Han sitter och rekar aktier överdrivet positivt på Facebook och Twitter, vad skulle han få för straff för det? Vi klarar ju inte ens att döma mördare som skyller på varandra vid brott, vad ska då den här snubben torska på som inte ens äger aktierna han snackar om.
Jag följer inga Twitterkonton och inga Facebookgrupper, känner bara till fenomenet. Detta är absolut inget försvarstal, jag är bara nyfiken hur/vad han ska torska på?
Förslagsvis:
4 § För marknadsmanipulation döms: 4. den som sprider information som ger falska eller vilseledande signaler avseende pris, tillgång eller efterfrågan på finansiella instrument eller spotavtal avseende råvaror som relaterar till instrumenten, eller som låser fast priset på ett eller flera sådana instrument eller spotavtal på en onormal eller konstlad nivå, eller
5. den som sprider falska eller vilseledande uppgifter, tillhandahåller oriktiga eller vilseledande ingångsvärden eller på annat sätt manipulerar beräkningen av ett referensvärde.
Märk väl att det inte finns något krav på att han faktiskt gjort någon transaktion ö.h.t.
4 § För marknadsmanipulation döms: 4. den som sprider information som ger falska eller vilseledande signaler avseende pris, tillgång eller efterfrågan på finansiella instrument eller spotavtal avseende råvaror som relaterar till instrumenten, eller som låser fast priset på ett eller flera sådana instrument eller spotavtal på en onormal eller konstlad nivå, eller
5. den som sprider falska eller vilseledande uppgifter, tillhandahåller oriktiga eller vilseledande ingångsvärden eller på annat sätt manipulerar beräkningen av ett referensvärde.
Märk väl att det inte finns något krav på att han faktiskt gjort någon transaktion ö.h.t.
Hela inlägget: Obs, varning för hjärnblödning ”Hej alla Parans aktieägare!
Jag kan på riktigt inte förstå hur DI kunde skriva en sådan artikel och dessutom ha det som ett PM. Att lägga Ibra Kadabra i fokus på det sättet utan någon substans är ju helt obegripligt och fel.
De som la ut detta PM har haft en agenda att få ner kursen för att komma in billigt innan PM om Kina pengarna kommer in.
Alla vet att senast den 11 November så ska pengarna ifrån QPT vara inne annars kommer de få enorma böter och förlora alla aktier de har har möjlighet att få då de blir störta aktie ägarna. Deras investering på ca 25 till 27 miljoner är värda just nu ca 220 till 240 miljoner kr när de blir största aktieägare.
Varför skulle QPT vilja förlora alla DESSA aktier och dessutom få enorma böter på kanske ca 500 miljoner kr?
Alla behöver även förstå att QPT kanske dröjer medvetet med att skicka pengarna då de kan förvalta de 25 till 27 miljoner på något sätt för att öka dessa pengar varje dag som går innan betalningen skickas till Parans. Deadline bör ju som sagt 11 november 2020.
Det räcker att de gör 1% per dag så skulle det motsvara en avkastning på ca 270,000 kr extra om dagen. Tänk då om de gör 5% på en dag det hade motsvarat ca 1,3 miljoner kr och multiplicera på x antal dagar de behåller de 25 till 27 miljoner som de kan göra avkastning på. Har man en deadline 11 November då är deadline den 11 november.
Ibra har pratat om olika fakta som redan finns i PM, i analyser, han nämner rekommendationer som finns och informerar och delar med sig av fakta som redan finns och av kunskap om börsen som gav är väldigt duktig på. Han delar även fakta om bolaget och vad de gör. Han går igenom resultat räkning som redan finns svart på vitt och som alla kan få tag på. Är det olagligt? Absolut INTE!
Jag kan säga så här. Även om Parans har gått ner 20% senaste veckan så beror det stor del av detta PM som kom som DI låg bakom. Det de gjorde är verkligen falsk marknadsföring på hög nivå och om någon borde utredas så är det DI. De "påstår" att det är så utan bevis eller konkret fakta? HUR ÄR DET MÖJLIGT?
Jag kan även säga att trots den stora nedgången senaste veckan på 20% så har det gått super bra för Parans i år och att aktien sjunk till 7 kronor då folk sålde i panik pga detta PM är väldigt synd och detta gjorde folk för att DI publicerade falsk info om Ibra.
De som köpte på dessa låga nivåer ska vara glada och de som har behållt och fyllt på ska vara glada och de som sålde kanske borde köpa tillbaka för aktien kommer att öka när Kina pengarna kommer in och vi har en rekommendation på 9 till 18 kr. Alla gör sitt eget val.
Jag är nöjd och har fyllt på hela tiden och jag är glad att jag så mycket aktier som jag har.
Tack Ibra för att du lägger ner den tiden du gör och att du delar med dig av din kunskap och fakta.
Med vänliga hälsningar
Stolt Stor Aktie Ägare i Parans 😊”
Haha! Det fetade är fan obetalbart. Vilka foliehattar som ska haussa till varje pris och klämma in konspirationsteorier om just parans...
Som någon annan var inne på skulle man nog kika närmre på Per Stolt också...
För ett det är hans kompis Örjan som köper, och ibras sambo
Ok. Om vi stannar där. Du förklarar att Ibra är seriös för att han säljer aldrig, det är Örjan Berglund och Jennie Lundström som köper.
Precis. Du har just förklarat hela upplägget.
Annars, svara gärna på det här: vad har Ibra hållit på med i de engagemang han haft? Vem sitter i tiotalet bolag och lägger hela sin vakna tid på att ”säga saker alla redan vet” så att Örjan och Jennie kan köpa aktier?
Och när du svarat på det ska du förklara följande: varför?
En pump dump är när någon pumpar upp ett skitföretag och sen säljer. Kvar blir småsparare i ett skitbolah som aldrig var menat att växa. Det som du ännu inte förklarat är hur clemondo är ett skitföretag. Hittils har svaren härinne varit:
1. Kursen låg på 0.8 förrut....
2. Jag vet faktiskt inget om clemondo.
3. Bulgarien säljer utspädd handsprit till Sverige (wtf?)
Skulle definitivt vara trist för mig om kursen dyker. Men kom inte och säg ”i told you so”. din exposé av dessa bolag är ju fan under all kritik.
Man kan pumpa ett hyfsat företag med, det är ju ännu lättare. Clemondo går väl hyfsat bra nu, men ca 400 miljoner högre börsvärde för att man gör några miljoner vinst i år under något som ändå får ses vara en tillfällig effekt?
Haha! Det fetade är fan obetalbart. Vilka foliehattar som ska haussa till varje pris och klämma in konspirationsteorier om just parans...
Som någon annan var inne på skulle man nog kika närmre på Per Stolt också...
Per Stolt har en helt annan affärsidé, nämligen att göra sig populär för att folk ska bli prenumeranter på hans tidning och köpa hans utbildningar. Per Stolt handlar bara i bull/bear index själv och är smart nog att inte köpa några egna aktier i de bolag han rekar.
Ibra haussar för att öka värdet på de investeringar som hans sambo Jennie och kompis Örjan gör.
En pump dump är när någon pumpar upp ett skitföretag och sen säljer. Kvar blir småsparare i ett skitbolah som aldrig var menat att växa. Det som du ännu inte förklarat är hur clemondo är ett skitföretag. Hittils har svaren härinne varit:
1. Kursen låg på 0.8 förrut....
2. Jag vet faktiskt inget om clemondo.
3. Bulgarien säljer utspädd handsprit till Sverige (wtf?)
Skulle definitivt vara trist för mig om kursen dyker. Men kom inte och säg ”i told you so”. din exposé av dessa bolag är ju fan under all kritik.
Det verkar vara på den nivån hans analyser om varför ett bolags börsvärde är ett resultat av en pump eller inte stannar på. Stark kursutveckling? Check. Analys klar: pump.
Den här tråden var till en början väldigt intressant. Det är hög tid att Ibra, Stoltz och annat organiserat P&D granskas. Nu har den till stor del förvandlats till en plattform för personliga vendettor och kurspåverkan.
Läste på Placera att någon påstod att inte revisor skrivit under bokslut i pumpbolaget Spectrumone där det haussas friskt och sekten har ett av dom sjukaste beteenden som i andra bolag likt Parans eller bolag dom riktar in sig på. Bokslutet finns inte registrerat någonstans ännu nämligen och vi befinner oss i November månad.
Kollade det själv nu på Bolagsverkets hemsida. Det stämmer tydligen, och de registrerar alltid datum när de fått tillbaka svar från bolaget men de verkar inte ha skickat tillbaka svar enligt senaste svarsdatum i delgivningen.
De har inte fått in underskrift från revisor ännu fast datum passerat för en månad sedan. Enbart det skulle få mig att ta pengarna och springa i detta bolag.
Ett bolag som har så kraftiga förluster genom åren, betalningsanmärkningar och pumpas hårt av Swedish Hauss Mafia och falangerna runt dom och det är Örjan som tjänar storkovan som vanligt.
Bolaget har förvärvat mindre bolag som t e QBIM i Karlstad och Ådata i Västerås för att att skapa omsättning i bolaget och spegla att man börjar få fart på affärerna och efterfrågan ökar. Möjligen så passar dessa småbolag in i affärsidén för huvudprodukt men det är enbart för att skapa en illusion mot marknaden och således öka sin omsättning.
Jag undrar hur många som bränner sig nu när det lockas in att köpa till kurs över 3 kr och det haussas hela tiden att nu tar vi 5 kr i em, glass till alla, imorgon kommer Vd med det historiska PM, storaffär på 100 miljoner rent nettointäkt i bolaget är på G, nu tar vi 20 kr och så fortsätter det hela tiden. Oroväckande pump i den aktien likt Parans t ex.
Ärende 9426725/20
Företag
Spectrumone AB (publ), 556526-6748
Avgift
Avgiftsfritt ärende
Ärendet gäller
Årsredovisning
Ärendets status
Handläggning startad
Räkenskapsår
2019-01-01 - 2019-12-31
Ärendet kom in
2020-07-27
Föreläggande
Föreläggande nummer 1, skickades 2020-09-22
Information om förseningsavgift
Om du inte svarar i tid kan företaget behöva betala en
förseningsavgift. Revisionsberättelsen saknar revisorns underskrift
Revisionsberättelsen ska innehålla det datum den lämnades och
skrivas under av revisorn. Skicka in en ny bestyrkt kopia av
revisionsberättelsen.
Senaste svarsdatum:
2020-10-06
Sedan har man nyligen för 2 veckor anmält ökning av kapitalet genom nyemission.
Ärende 626348/20
Företag
Avgift
1 000 sek
Inbetald avgift
1 000 sek
OCR-nummer
100626348202053
Ärendet gäller
Ökning av aktiekapitalet genom nyemission
Ärendets status
Ärendet är registrerat
Ärendet kom in
2020-10-15
Registreringsdatum
2020-10-16
Kungörelsedatum
2020-10-20
Handläggare
JOHNNY KARLSSON
Telefonnummer
060-18 42 79
Extra Bolagstämma innan de dagen efter presenterar delårsrapport. Skall vi gissa.... NYEMISSION. För nu skall det in med pengar från alla i sekten så man blåser dom ännu mer. Det kommer heta att man har stora strategiska affärer på G. Dessa kommer att landa Q4 2020 eller Q1 2021.
2020-11-04 Extra bolagsstämma
2020-11-05 Delårsrapport
Enligt kallelse till extra bolagstämma i Spectrumone så är punkten 10 beslut om emissionsbemyndigande,
Punkten 10 – Beslut om emissionsbemyndigande
Styrelsen föreslår att extra stämman bemyndigar styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen före nästa årsstämma, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, besluta om nyemission av aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibler. Emission ska kunna ske mot kontant betalning, apport eller kvittning eller med andra villkor. Vid beslut om emission utan företrädesrätt för aktieägarna ska antalet aktier, teckningsoptioner eller konvertibler som ska kunna ges ut med stöd av bemyndigandet vara begränsat till att motsvara en utspädning om totalt 20 procent av antalet aktier i bolaget. Om styrelsen beslutar om emission utan företrädesrätt för aktieägarna så ska skälet vara att kunna bredda ägarkretsen, anskaffa eller möjliggöra anskaffning av rörelsekapital, öka likviditeten i aktien, genomföra företagsförvärv eller anskaffa eller möjliggöra anskaffning av kapital för företagsförvärv. Vid beslut om emissioner ska teckningskursen och övriga villkor vara marknadsmässiga vid tidpunkten för emissionsbeslutet. Syftet med bemyndigandet är att ge styrelsen flexibilitet i arbetet med att säkerställa att bolaget på ett ändamålsenligt sätt kan tillföras kapital och förvärva bolag, verksamheter och andra tillgångar.
Aktieägares frågerätt
Aktieägare i Bolaget har vid stämman, om styrelsen anser att det kan ske utan väsentlig skada för Bolaget, rätt till upplysningar om förhållanden som kan inverka på bedömningen av ett ärende på dagordningen.
Senast redigerad av HeroesSilencio 2020-11-01 kl. 13:35.
Läste på Placera att någon påstod att inte revisor skrivit under bokslut i pumpbolaget Spectrumone där det haussas friskt och sekten har ett av dom sjukaste beteenden som i andra bolag likt Parans eller bolag dom riktar in sig på.
Kollade det nu på Bolagsverkets hemsida. Stämmer tydligen, och de registrerar alltid datum när de fått tillbaka svar från bolaget men de verkar inte ha skickat tillbaka svar enligt senaste svarsdatum i delgivningen.
De har inte fått in underskrift från revisor ännu fast datum passerat för en månad sedan. Enbart det skulle få mig att ta pengarna och springa.
Ett bolag som har så kraftiga förluster genom åren, betalningsanmärkningar och pumpas hårt av Swedish Hauss Mafia och falangerna runt dom. Bolaget har förvärvat mindre it och telesäljarebolag som t e QTYM i Karlstad för att att skapa omsättning i bolaget och spegla att man börjar få fart på affärerna och efterfrågan ökar.
Ärende 9426725/20
Företag
Avgift
Avgiftsfritt ärende
Ärendet gäller
Årsredovisning
Ärendets status
Handläggning startad
Räkenskapsår
2019-01-01 - 2019-12-31
Ärendet kom in
2020-07-27
Föreläggande
Föreläggande nummer 1, skickades 2020-09-22
Information om förseningsavgift
Om du inte svarar i tid kan företaget behöva betala en
förseningsavgift. Revisionsberättelsen saknar revisorns underskrift
Revisionsberättelsen ska innehålla det datum den lämnades och
skrivas under av revisorn. Skicka in en ny bestyrkt kopia av
revisionsberättelsen.
Senaste svarsdatum:
2020-10-06
Sedan har man nyligen för 2 veckor anmält ökning av kapitalet genom nyemission.
Ärende 626348/20
Företag
Avgift
1 000 sek
Inbetald avgift
1 000 sek
OCR-nummer
100626348202053
Ärendet gäller
Ökning av aktiekapitalet genom nyemission
Ärendets status
Ärendet är registrerat
Ärendet kom in
2020-10-15
Registreringsdatum
2020-10-16
Kungörelsedatum
2020-10-20
Handläggare
JOHNNY KARLSSON
Telefonnummer
060-18 42 79
Jävla Bolagsverket!! Dom försöker baissa kursen så dom kan komma in billigt!
Ok. Om vi stannar där. Du förklarar att Ibra är seriös för att han säljer aldrig, det är Örjan Berglund och Jennie Lundström som köper.
Precis. Du har just förklarat hela upplägget.
Annars, svara gärna på det här: vad har Ibra hållit på med i de engagemang han haft? Vem sitter i tiotalet bolag och lägger hela sin vakna tid på att ”säga saker alla redan vet” så att Örjan och Jennie kan köpa aktier?
Och när du svarat på det ska du förklara följande: varför?
Så du läser inte ens färdigt meningen jag skrev? Folk säger att Ibra och c pumpar och dumpar. Jag sa: Örjan är den som köper och enligt ägarlistorna har han inte sålt - därav kan han ju inte ha dumpat.
Men såklart, det behöver ju inte vara pump/dump han gör sig skyldig till. Det kanske är någon annan form av manipulation, eller så har dom någon sjukt avancerad form av målvakt/bulvan eller något upplägg, jag vet inte.