2020-10-31, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Å som svar ropar du upp exakt vad som visar din historielöshet.
Tror du verkligen att milli uppfann vg och polisens vänskap?

Om jeg tror at Milli oppfant VG? Nei.

Eller mener du: Om det var VG som tok initiativ til samarbeidet?

Nei, og ja.

Jeg tror at og har sett at VG egentlig drømmer om å være politi, mens de burde drømt om å være gode journalister.
Citera
2020-10-31, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvis det er utenkelig for deg (og mange andre), så er det sikkert noe en GM hadde håpet på. Kanskje derfor saken ikke er løst enda.

At en GM i denne saken kan ha hentet inspirasjon fra en film er ikke utenkelig.

Som du skriver, Gone Girl presenterte et plott som verden ikke hadde sett maken til. Dette plottet kan være kopiert i Hagen-saken.

Men ting tyder på at en GM skrev trusselbrev uten at AEH var med på dette. Her fremsettes trusler mot familien.

... men jeg forstår ikke hvordan Gone Girl kan være relevant, med mindre du mener at AEH er medskyldig i sin egen kidnapping.

Er det det du mener?
Citera
2020-10-31, 23:55
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Om jeg tror at Milli oppfant VG? Nei.

Eller mener du: Om det var VG som tok initiativ til samarbeidet?

Nei, og ja.

Jeg tror at og har sett at VG egentlig drømmer om å være politi, mens de burde drømt om å være gode journalister.

Tror du verkligen att Milli uppfann vänskapen mellan vg och polisen?
Citera
2020-10-31, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Tror du verkligen att Milli uppfann vänskapen mellan vg och polisen?

Ja og nei.

Jeg vet at politiet ba pressen slutte å skrive. Og senere brukte pressen til å "feilinformere" kidnapperne.

Det er i seg selv problematisk.

Men, så vet jeg også at Milli synes det er veldig spennende å få insideinformasjon fra politiet. Og ... selv om VG aldri helt tydelig har sagt at TH er skyldig, så har de gjort svært lite for å stille politiet til veggs.
Citera
2020-11-01, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Kryptorigget forresten - kom på det nå. Lurer på om det i noen grad kan avsløres av politiet.

Noen skrev her inne at Monero ikke er så skuddsikkert allikevel? Spennende aspekt ved saken hvor politiet holder igjen

Hvis en vil ha penger så er ikke monero det beste for det vil i så fall ta tid
Hvis det viktigste er å forbli skjult så er monero et godt valg
Citera
2020-11-01, 00:06
Medlem
Citat:
Det er også mitt inntrykk.

For mange måneder siden, dengang jeg også prøvde å få saken til "å gå opp", holdt jeg på og tenkte høyt at han kunne ha gjort de selv med cyanid.

Og etter å ha sett intervjuet i dag, skammer jeg meg.

Aldri i verden om den mannen har bestilt drap på sin kone, har planlagt å drepe sin kone, har drept sin kone i affekt for så å iscenesette en kidnapping.

Politiet lot seg fascinere av bedre utdannede politifolk enn dem i Scotland Yard, FBI, CIA og INTERPOL som fortalte dem at dette umulig kunne være en kidnapping, og som fortalte dem at de skulle gå etter ektemannen.

Dermed lot de være å etterforske en ola dunk-kidnapping, eller en kidnapping begått av halvkriminielle håndverkere.

Var det virkelig deg som skrev dette om Cyanid ? Jeg husker dette, men skrev ingenting i tråden på den tiden. Husker jeg ble sjokkert av alle konspirasjonsteorier mot TH.

Godt du har evne til å innrømme feil og du tok til fornuft :-)

Jeg er helt enig i det du skriver nå. Aldri i verden om denne mannen har drept sin kone. Jeg gråt med TH i kveld. For et mareritt han og familien har vært gjennom.

Det er mange her som bør skamme seg.
Citera
2020-11-01, 00:07
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
... men jeg forstår ikke hvordan Gone Girl kan være relevant, med mindre du mener at AEH er medskyldig i sin egen kidnapping.

Er det det du mener?
Sett gjennom hypotesen ble hun lurt med på dette

Jeg mener puslespillbrikkene kan vise at AEH var aktiv i tiden før forsvinningen (som jeg har skrevet mye om) Selve hypotesen har jeg også forklart en rekke ganger

Filmen mener jeg kan være meget relevant
Vi får se hva som skjer
Citera
2020-11-01, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Kryptorigget forresten - kom på det nå. Lurer på om det i noen grad kan avsløres av politiet.

Noen skrev her inne at Monero ikke er så skuddsikkert allikevel? Spennende aspekt ved saken hvor politiet holder igjen
Ja, det er dette:

«US Department of Homeland Security Can Now Trace Illicit Monero Cryptocurrency Transactions. The United States Department of Homeland Security (DHS) will now be able to track transactions of the most privacy-oriented cryptocurrency coin, Monero ( XMR ), leveraging a new tool by crypto intelligence company CipherTrace.2. sep. 2020»

https://blockchain.news/postamp?id=us-department-of-homeland-security-can-trace-illicit-monero-cryptocurrency-transactions
Men det er delte meninger om hvorvidt det funker.
Citera
2020-11-01, 00:10
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja og nei.

Jeg vet at politiet ba pressen slutte å skrive. Og senere brukte pressen til å "feilinformere" kidnapperne.

Det er i seg selv problematisk.

Men, så vet jeg også at Milli synes det er veldig spennende å få insideinformasjon fra politiet. Og ... selv om VG aldri helt tydelig har sagt at TH er skyldig, så har de gjort svært lite for å stille politiet til veggs.

bara för att avsluta detta, vänskapen vg och polisen har började innan Milli föddes, vg har hjälpt polisen att utreda ärenden på ett helt annat sätt än några andra aktörer i media,
men Milli gör inte ett dåligt jobb hittills, så trevligt om du spenderar lite mer tid på fakta innan du kritiserar...
Citera
2020-11-01, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Sett gjennom hypotesen ble hun lurt med på dette

Jeg mener puslespillbrikkene kan vise at AEH var aktiv i tiden før forsvinningen (som jeg har skrevet mye om) Selve hypotesen har jeg også forklart en rekke ganger

Filmen mener jeg kan være meget relevant
Vi får se hva som skjer

Gidder ikke lese hva du har skrevet før, men antar at tesen din er omtrent som følger: "Lisbeth, du har det så fælt, vi hadde det så fint sammen, hvis vi stikker av nå og jeg stager en kidnapping, så kan vi rømme sammen."

... tror ikke på den, sorry.
Citera
2020-11-01, 00:13
Medlem
Slettsnokens avatar
Her ble det mye scrolling...
Citera
2020-11-01, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Var det virkelig deg som skrev dette om Cyanid ? Jeg husker dette, men skrev ingenting i tråden på den tiden. Husker jeg ble sjokkert av alle konspirasjonsteorier mot TH.

Godt du har evne til å innrømme feil og du tok til fornuft :-)

Jeg er helt enig i det du skriver nå. Aldri i verden om denne mannen har drept sin kone. Jeg gråt med TH i kveld. For et mareritt han og familien har vært gjennom.

Det er mange her som bør skamme seg.

Jeg trodde aldri på noe annet enn amatørkidnappertesen min, men vi endte i en diskusjon som handlet om hvordan kunne han ha gjort det, dersom alibi og alt annet skulle stemme. Da måtte han ha gjort det alene.

Men det er lenge siden, og faktisk gråt også jeg med ham i dag.

Mange her inne burde skamme seg.

Men politiet burde skamme seg enda mer.

Og VG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in