Citat:
Ursprungligen postat av
bankran
Umiddelbar følelse: all min støtte og sympati til Th og familien. Jeg syns det var sterkt å se dette. Har hørt så mye om hva slags type TH skal være og endelig får jeg et grunnlag til å gjøre opp min egen oppfatning.
Den lille usikkerhet jeg har hatt om th har jeg ikke nå. Den mannen står ikke bak...
...med alle forbehold om at selv en logisktenkende menneskekjenner som meg også kan ta feil selvfølgelig.
Det er også mitt inntrykk.
For mange måneder siden, dengang jeg også prøvde å få saken til "å gå opp", holdt jeg på og tenkte høyt at han kunne ha gjort de selv med cyanid.
Og etter å ha sett intervjuet i dag, skammer jeg meg.
Aldri i verden om den mannen har bestilt drap på sin kone, har planlagt å drepe sin kone, har drept sin kone i affekt for så å iscenesette en kidnapping.
Politiet lot seg fascinere av bedre utdannede politifolk enn dem i Scotland Yard, FBI, CIA og INTERPOL som fortalte dem at dette umulig kunne være en kidnapping, og som fortalte dem at de skulle gå etter ektemannen.
Dermed lot de være å etterforske en ola dunk-kidnapping, eller en kidnapping begått av halvkriminielle håndverkere.