2020-10-31, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ang, vg då är du helt historielös...
För min del är det enda som är viktigt att ärendet får en lösning, därför har jag inte tillbringat så mycket tid i denna tråd de senaste månaderna, alldeles för mycket som inte har med detta fall här...

Historieløs? Hva da historieløs.

VG lot seg bruke av politiet. Lot seg besnære av å få være så nære etterforskningen at de til og med fikk oppgaver av politiet.

Da TH ble anholdt av beredskapsstroppen, stod VG og ventet på at det skulle skje.

Hør på gamle krimpodder med Milli, hvor han for eksempel snakker om hvordan hettemannen kan se SH4 fra søppelkassen.

Hør på tonen fra VG da Holden anket og lagmannsretten ga SH medhold.

Pressen skal være kritisk til "makta" - de har aldri stilt spørsmålstegn ved politiets sendrektighet og manglende etterforskning.
Citera
2020-10-31, 23:38
Medlem
Huset ser stort ut på utsiden. Men sjokkerende trangt. Skjønner ikke at de planlagte å ta henne med i live...

De må ha vært mentalt forbredt på å drepe fra første stund. Veldig høy oppdagelsesrisiko og det var det som skjedde.
Citera
2020-10-31, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Dette er mitt siste svar til deg:
Kutt ut dobbeltmoralen!
Du har gjentatte ganger direkte/indirekte beskyldt TH for drap.
Vi vet ikke hvem som er gjerningspersonene bak dette.

Du blir krakilsk, hvis noen så mye som antyder noe som helst om AEH.
Noen har luftet teorier om at AEH kan ha vært utro.
Hvorfor går du ikke i strupen på dem?

Ingen dobbeltmoral i å snakke sant om AE. Ja hun trenger beskyttelse i dette klimaet.
Citera
2020-10-31, 23:39
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Her tror jeg at hele det direktesendte intervjuet er (det som ikke var klipt like mye som det andre).
https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen

Det är den intervju jag har sett, och har sett den 3 gånger nu.
Citera
2020-10-31, 23:40
Medlem
Umiddelbar følelse: all min støtte og sympati til Th og familien. Jeg syns det var sterkt å se dette. Har hørt så mye om hva slags type TH skal være og endelig får jeg et grunnlag til å gjøre opp min egen oppfatning.

Den lille usikkerhet jeg har hatt om th har jeg ikke nå. Den mannen står ikke bak...

...med alle forbehold om at selv en logisktenkende menneskekjenner som meg også kan ta feil selvfølgelig.
Citera
2020-10-31, 23:42
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Men til gjengjeld bidrar du mye i "Försvunna personer"!
Klokset*-tråden var interessant!

ja det och "Kriminalhistoria" jag är mest i.
Tack tack, det finns ingen 100% lösning där än, men intressant tråd är det
Citera
2020-10-31, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Dette kunne vært interessant. Har sett Peter Hyatt's vurdering av ekteparet McCann i Madeleine-saken.

I disse intervjuene mener Peter Hyatt at McCann-ekteparet svarer mistenkelig på en rekke spørsmål blant annet basert på deres ordlegging.

definitivt
og tro det eller ei, han har til og med en video med en case som ligner "gone girl"

https://www.youtube.com/watch?v=cIdHzJJf8JY
Citera
2020-10-31, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Huset ser stort ut på utsiden. Men sjokkerende trangt. Skjønner ikke at de planlagte å ta henne med i live...

De må ha vært mentalt forbredt på å drepe fra første stund. Veldig høy oppdagelsesrisiko og det var det som skjedde.

De ville jo få tak i henne inne når hun ikke kan komme rundt møbler i full fart.
Citera
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Historieløs? Hva da historieløs.

VG lot seg bruke av politiet. Lot seg besnære av å få være så nære etterforskningen at de til og med fikk oppgaver av politiet.

Da TH ble anholdt av beredskapsstroppen, stod VG og ventet på at det skulle skje.

Hør på gamle krimpodder med Milli, hvor han for eksempel snakker om hvordan hettemannen kan se SH4 fra søppelkassen.

Hør på tonen fra VG da Holden anket og lagmannsretten ga SH medhold.

Pressen skal være kritisk til "makta" - de har aldri stilt spørsmålstegn ved politiets sendrektighet og manglende etterforskning.

Å som svar ropar du upp exakt vad som visar din historielöshet.
Tror du verkligen att milli uppfann vg och polisens vänskap?
Citera
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
For det første var Gone Girl en sensasjon fordi den psykologiske thrilleren presenterte leserne for et plott som verden ikke hadde sett maken til før. For å gjøre boken troverdig lot Gillian Flynn de to hovedpersonene være svært intelligente, skrivende aktører som, hvor hun fremstiller han som aggressiv, humørsyk, inaktiv og truende ektemann, mens han fremstiller henne som vrien, antisosial, sta og en irrasjonell perfeksjonist. Det er helt utenkelig at to enkle sjeler fra Hadeland kunne kokt ihop noe som ligner på Gone Girl.
Hvis det er utenkelig for deg (og mange andre), så er det sikkert noe en GM hadde håpet på. Kanskje derfor saken ikke er løst enda.

At en GM i denne saken kan ha hentet inspirasjon fra en film er ikke utenkelig.

Som du skriver, Gone Girl presenterte et plott som verden ikke hadde sett maken til. Dette plottet kan være kopiert i Hagen-saken.

Men ting tyder på at en GM skrev trusselbrev uten at AEH var med på dette. Her fremsettes trusler mot familien.
Citera
2020-10-31, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bankran
Umiddelbar følelse: all min støtte og sympati til Th og familien. Jeg syns det var sterkt å se dette. Har hørt så mye om hva slags type TH skal være og endelig får jeg et grunnlag til å gjøre opp min egen oppfatning.

Den lille usikkerhet jeg har hatt om th har jeg ikke nå. Den mannen står ikke bak...

...med alle forbehold om at selv en logisktenkende menneskekjenner som meg også kan ta feil selvfølgelig.

Det er også mitt inntrykk.

For mange måneder siden, dengang jeg også prøvde å få saken til "å gå opp", holdt jeg på og tenkte høyt at han kunne ha gjort de selv med cyanid.

Og etter å ha sett intervjuet i dag, skammer jeg meg.

Aldri i verden om den mannen har bestilt drap på sin kone, har planlagt å drepe sin kone, har drept sin kone i affekt for så å iscenesette en kidnapping.

Politiet lot seg fascinere av bedre utdannede politifolk enn dem i Scotland Yard, FBI, CIA og INTERPOL som fortalte dem at dette umulig kunne være en kidnapping, og som fortalte dem at de skulle gå etter ektemannen.

Dermed lot de være å etterforske en ola dunk-kidnapping, eller en kidnapping begått av halvkriminielle håndverkere.
Citera
2020-10-31, 23:50
Medlem
Kryptorigget forresten - kom på det nå. Lurer på om det i noen grad kan avsløres av politiet.

Noen skrev her inne at Monero ikke er så skuddsikkert allikevel? Spennende aspekt ved saken hvor politiet holder igjen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in