Hej, jag har under senaste månaderna haft lite problem med min mage, sen jag började jobba natt kan man säga. Känns som en bidragande orsak men då jag trivs med att jobba natt hoppas jag få bukt på detta. 22 år, sover bra och somnar ganska lätt. 07-15 sover jag till varje dag så jag får mina 8 timmar.
Det jag upplever är:
- Varierande mellan lös och hård mellan varje dag. Ibland så får jag springa och skita direkt efter måltid och ibland kan det gå 2-3 dagar innan jag kan gå på toa.
- Väldigt ofta illamående, oftast efter måltid, känslan att spyan sitter i halsgropen precis. Brukar komma och gå under nätterna.
- Krämpor lite här och där i magen.
- Uppblåst i magen
- Hungerkänsla väldigt ofta
- Ibland lite mörk och illaluktande avföring(surt typ)
Har försökt att äta lite varierad kost, mycket grönt men ingen skillnad. Har prövat att äta probimage men det hjälpte inte nånting alls.
Det som jag märkt kan lugna symptomen är att dricka en tesked bikarbonat när det är som värst.
När jag jobbar natt äter jag inget, äter min sista måltid vid runt 17-18 tiden. Får jag hungerkänslan på jobbet kan jag ta en drickyoghurt ibland men väldigt sällan. Dricker inget kaffe efter kl 23, lite varm blåbärssoppa ibland om nätterna.
Vet att jag egentligen borde ha kontaktat VC men under dessa omständigheter känns det som dom har viktigare saker för sig, och att smittan sprider sig på våra vårdcentraler just nu.