2020-10-31, 17:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Men syns du att Biden själv, ligger på...?

Själv är jag överraskad över något som kan nästan kan kallas...passivitet ?

Han borde ju köra in i kaklet med många fler rallies, som jag ser det. Fram till valdagen för att bibehålla sitt försprång (hur stort/litet det än är). Syns han bjuder Trump på en gratis chans..

Skulle inte säga att han ligger på, men det är lite av ett val där han inte behöver göra det då hans motkandidat är like illa omtyckt som Clinton var 2016, det är åtminstone så jag tolkar det.

Sedan så får vi se, det skulle inte förvåna mig om Biden kör stenhårt i morgon eller på måndag för att sedan invänta valresultat, däremot så håller jag med dig om att det inte är en bra strategi från Bidens sida att vara så passiv som han är
2020-10-31, 17:21
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Fake tråd svar.

Rasmussen ställer inte ledande frågor.

Till skillnad mot många andra opinionsinstitut så tar de även partiska beställningar.
https://www.reddit.com/r/fivethirtyeight/comments/isvf5p/rasmussen_polling_methodology_leaked/

Just i dessa opinionsundersökningar gör de möjligen inte det, men det sänker även deras trovärdighet.

De lär få ett stort uppsving om det visar sig att de faktiskt har haft rätt kring det här valet, men skulle inte gissa på det då de hade så pass fel som de hade i midterms 2018
2020-10-31, 17:23
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Till skillnad mot många andra opinionsinstitut så tar de även partiska beställningar.
https://www.reddit.com/r/fivethirtyeight/comments/isvf5p/rasmussen_polling_methodology_leaked/

Just i dessa opinionsundersökningar gör de möjligen inte det, men det sänker även deras trovärdighet.

De lär få ett stort uppsving om det visar sig att de faktiskt har haft rätt kring det här valet, men skulle inte gissa på det då de hade så pass fel som de hade i midterms 2018

Så cnns pisspolls är inte politiska beställningar? 😄
2020-10-31, 17:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Tror faktiskt Trump kan klara sig helskinnad ur en sådan förlust. Demokraterna kommer säkert inte att åtala honom för något. Trump skulle kunna skylla förlusten på media som FoxNews - för att sedan starta Trump TV som det har spekulerats om, och på så sätt bli en viktig opinionsbildare under sina resterande år

Nu syftar jag inte på Trump själv utan på hans typ av politik, skulle Trump vinna och göra det stort så är jag rätt säker på att Trump blir republikanernas nya Reagan men vid en brakförlust mot en mellanmjölkskandidat så skulle han inte längre ses med positiva ögon av republikaner, folk kommer att neka att de hyllade honom osv.

Men ja, Trump lär starta sin egna Tv kanal men rent politiskt så kommer han nog att glömmas bort förutom i textböcker osv
2020-10-31, 17:25
Medlem
Citat:

Det har jag inte sagt.
Dock så hade de inte så fel 2016, som de måste ha nu för att Trump ska vinna.

Ingen blir gladare än mig, kanske med undantag för Trump, om jag har fel.
2020-10-31, 17:26
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Det har jag inte sagt.

De gav Hillary 80-90%. Inte så fel?
2020-10-31, 17:28
Medlem
Citat:
Du inser väl att CNN inte beställer alla polls väl? Många polls är inte ens beställda av någon utan görs av universitet. Fox News beställer faktiskt bra mätningar och deras visar bra siffror för Biden, tankar om det?
2020-10-31, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nu syftar jag inte på Trump själv utan på hans typ av politik, skulle Trump vinna och göra det stort så är jag rätt säker på att Trump blir republikanernas nya Reagan men vid en brakförlust mot en mellanmjölkskandidat så skulle han inte längre ses med positiva ögon av republikaner, folk kommer att neka att de hyllade honom osv.

Men ja, Trump lär starta sin egna Tv kanal men rent politiskt så kommer han nog att glömmas bort förutom i textböcker osv

Jag tror att det i så fall skulle kunna innebära en spricka i det republikanska partiet, mellan deras väljarbas i stater som WV, MS och t.ex. Ted Cruz.
Tror att det t.o.m. skulle kunna vara läge för någon att spinna vidare på Donalds ideer 2024 (t.ex. Pence) för Biden lär inte klara sig bra.

Oavsett vem som vinner blir det intressant att följa. Känner dock att ligger på nivå av att följa en fotbollsliga mer än att analysera politk
2020-10-31, 17:31
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Du inser väl att CNN inte beställer alla polls väl? Många polls är inte ens beställda av någon utan görs av universitet. Fox News beställer faktiskt bra mätningar och deras visar bra siffror för Biden, tankar om det?

Ha ha. Universiteten får betalt av "pengarna som växer på träd".

Ber om ursäkt men detta var en riktigt lågintelligent svar, alla polls beställs av någon direkt eller indirekt.

Data däremot visar en Trump vinst i bla Florida, Arizona, North Carolina mfl. Tom Nevada är i Trump läge. Så alla helschyssta CNN polls till trots känns detta väldans bra.
2020-10-31, 17:31
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Det har jag inte sagt.

De har ett par dagar till att revidera sina polls, ungefär som sist, utan att sia om det räcker hela vägen denna gång eller ej.
2020-10-31, 17:32
Medlem
Citat:
De gav Hillary 80-90%. Inte så fel?

Ja de procentuella uppskattningarna var fel. Men inom de uppskattningarna ligger det också en 10 % möjlighet att Trump vinner - så de har inte fel det är bara ren sannolikhetslära.

Men om man går ner och tittar på de individuella staterna var det diffar om 2 -3 %. Nu skulle det krävas diffar på 6-9 % - vilket inte kommer hända.

Som sagt, jag hoppas jag har fel, gode Donald förtjänar 4 år till.
2020-10-31, 17:32
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose

Såklart.

Men många polls ägs också av vänsterintressen. Allt är noga kontrollerat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in