2020-10-31, 17:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
En ändring om 4 elektorsröster mot min tidigare gissning, men såhär tror jag elektorskartan kommer se ut: https://www.bildtagg.se/bild/ef0dfb5pp59rryerx8ynntx

Tror att Trump förlorar Florida pga det stora valdeltagandet, den enda toss-up staten han vinner tror jag är Ohio.

Vore intressant och se andras gissningar, här kan man mecka med kartan: https://www.270towin.com/
(under fliken president - elector collage map)

Om det skulle bli sådär så är Trumpisen död för en väldigt lång tid framöver ovanpå att det republikanska partiet lär få enorma problem att hitta en vettig kandidat ett tag framöver.

Såvida republikanerna inte kan hitta någon som genuint klarar av att hålla sig i skägget framöver och som har legat lågt de senaste 4+ åren för att inte tala om att de troligen skulle behöva se över vad som måste kapas bort eller ändras på rent ideologiskt
2020-10-31, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Om det skulle bli sådär så är Trumpisen död för en väldigt lång tid framöver ovanpå att det republikanska partiet lär få enorma problem att hitta en vettig kandidat ett tag framöver.

Såvida republikanerna inte kan hitta någon som genuint klarar av att hålla sig i skägget framöver och som har legat lågt de senaste 4+ åren för att inte tala om att de troligen skulle behöva se över vad som måste kapas bort eller ändras på rent ideologiskt

Ja och R:s nästa presidentkandidat får akta sig så att inte datorn är hackad. Och alla vänner och släktingar har klarat sig från hackelihacket.

Jag följer ju inte pollarna så mycket, annat än läser här i tråden. Ska kolla mer när man kommer närmare. Måste göra något system för att föra anteckningar under valvakan.
2020-10-31, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
En ändring om 4 elektorsröster mot min tidigare gissning, men såhär tror jag elektorskartan kommer se ut: https://www.bildtagg.se/bild/ef0dfb5pp59rryerx8ynntx

Tror att Trump förlorar Florida pga det stora valdeltagandet, den enda toss-up staten han vinner tror jag är Ohio.

Vore intressant och se andras gissningar, här kan man mecka med kartan: https://www.270towin.com/
(under fliken president - elector collage map)

Ser ut som en rimlig uppskattning och det ligger nära vad jag själv skulle räkna med.

Om Trump har otur förlorar han även Texas, det vore i så fall historiskt - Texas har länge varit "GOP:s Kalifornien". Det lär bli jämnare i the Lone Star State än många tror.
2020-10-31, 17:06
Medlem
VÄNDNINGEN!! TRUMP GÅR FÖR SEGER!!!

Senaste OU från Rasmussen visar 51% approval mot 48% disapproval.

Gravis Marketing visar 52% approval mot 47% disapproval

Fox News visar 46% approval mot 54% disapproval

Undersökningsperiod 27---29 oktober

Vi slänger Opiniums OU som visar 39% approval mot 50% disapproval. Diskvalificeras på grund av fake news.

2020-10-31, 17:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja och R:s nästa presidentkandidat får akta sig så att inte datorn är hackad. Och alla vänner och släktingar har klarat sig från hackelihacket.

Jag följer ju inte pollarna så mycket, annat än läser här i tråden. Ska kolla mer när man kommer närmare. Måste göra något system för att föra anteckningar under valvakan.

Valdagen är om några dagar så det börjar bli dags att faktiskt titta på dem som har kommit de senaste 2-3 dagarna samt de som kommer på måndag, fortsätter Biden att ligga på den här nivån eller öka så är chansen rätt stor att han vinner men, med det sagt så är inte undrens tid förbi så ingen skall ta ut något i förskott.
2020-10-31, 17:14
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup

270towin, live rösträkning på counties, amerikansk valvaka och Flashback. Detta hade jag på datorn och tvn sist och funkade finfint.

Glöm inte förberedelserna bara, kaffe och annat
2020-10-31, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Det ÄR över nu. Folk dör inte i samma utsträckning, behandlingar förbättras och snart finns ett vaccin.
Hahaha, du har verkligen svalt Trumps retorik med hull och hår. Eller som det brukar heta här på FB: you drank his kool-aid!
2020-10-31, 17:15
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Vi slänger Opiniums OU som visar 39% approval mot 50% disapproval. Diskvalificeras på grund av fake news.

Rasmussen, likt Trafalgar är inte opartiskt. Frågor som Rasmussen ställer kan vara typ "vill du hellre ha Trump än en korrupt demokrat" alltså väldigt ledande frågor, samt visar det på intet vis om den som svarar anser Biden vara korrupt.
2020-10-31, 17:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Valdagen är om några dagar så det börjar bli dags att faktiskt titta på dem som har kommit de senaste 2-3 dagarna samt de som kommer på måndag, fortsätter Biden att ligga på den här nivån eller öka så är chansen rätt stor att han vinner men, med det sagt så är inte undrens tid förbi så ingen skall ta ut något i förskott.

Men syns du att Biden själv, ligger på...?

Själv är jag överraskad över något som kan nästan kan kallas...passivitet ?

Han borde ju köra in i kaklet med många fler rallies, som jag ser det. Fram till valdagen för att bibehålla sitt försprång (hur stort/litet det än är). Syns han bjuder Trump på en gratis chans..
2020-10-31, 17:17
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:

Tror faktiskt Trump kan klara sig helskinnad ur en sådan förlust. Demokraterna kommer säkert inte att åtala honom för något. Trump skulle kunna skylla förlusten på media som FoxNews - för att sedan starta Trump TV som det har spekulerats om, och på så sätt bli en viktig opinionsbildare under sina resterande år
2020-10-31, 17:20
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Har det gått så långt att du inte kan klicka på en länk längre? Hjälp...du är verkligen en lortig liten bot från Mercers trollfabrik.

Jag ska hjälpa dig lite med framklickningen, så här skriver Tom Bonier (TargetSmart) på Twitter:

Gör dig inte besväret att svara. Tack!

Vad betyder toss up? Ser ut som att du behöver lära dig det...

Erik, du har stora problem med matematiken. Titta nu på hur stor väljargrupp dessa båda är. Om du har en relativt liten väljargrupp som ökar 4.7% eller den största väljargruppen som ökar men något mindre får du långt fler röster i den större väljargruppen då deras ökning startar på en redan mycket hög nivå. I relative tal kan alltså en mindre ökning vara långt många FLER RÖSTER än en mindre grupps större ökning i procent.

Du är en sån där vänsterbliven som hellre tar 100% av en miljon än 1% av en miljard

Lova att du slutar med ditt strutsbeteende när valet är över så är jag nöjd.
2020-10-31, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Det är inte en vändning. Trump har gått mot seger hela tiden. Det blir landslide Trump som jag sagt länge nu.

#ComeOnMan
#Trump2020
#ProudBoysStandBackandStandBy

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in