2020-10-31, 13:37
Medlem
Seemves avatar
Om vi utgår ifrån fördelningen på https://www.270towin.com/ just nu, är det primärt Pennsylvania och Arizona Trump kollar på att "flippa"?
2020-10-31, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Vi har ju den utmärkte Nixter användaren här i tråden som förser oss med verklig data istället för mindre och mer värdelösa polls.

Ja men Nixter överblickar inte tillräckligt många stater (tror jag) vi får vara tacksamma för den information han ändå hunnit med att ge oss.

Det är ett betungande arbete att följa detta, jag kanske skulle skaffa mig ett liv?
2020-10-31, 13:43
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Nej, såg det verkligen ut för dig som att det var det jag menade?

Isåfall specifikt var i texten?
Sorry, fel av mig.

Det kan ju ändå vara intressant att diskutera hur du och andra ser på frihet att röra sig fritt i samhället jämfört med
  • Friheten att slippa bli smittad och ev. dö.
  • Friheten att kunna få vård istället för att sjukhusen är upptagna med covidpatienter.
  • Friheten att få rösta istället för att ligga på sjukhus.
  • Etc, etc.

USA har 3 miljoner personer som just nu är sjuka i covid.
En procent av väljarna är alltså förhindrade att rösta på tisdag.

USA har liknande dödstal per capita som Central- och Sydamerikanska länder.

USA har 2,6 gånger så många dödsfall per capita som Kanada.
2020-10-31, 13:48
Medlem
Enligt en "ganska" färsk undersökning från AtlasIntel är ställningen i Florida 49% Trump och 49% Biden.

Undersökningsperiod 28 okt---29 okt.

Men här bekänner jag mig till Nixterlinjen, Trump tar hem Florida och jag tror att alla debattörer här nickar instämmande... ....

Även magkänslan gör mig övertygad om att Trump tar Florida
2020-10-31, 13:48
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Otydligt mening, korrigering krävdes.

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Trump skulle kunna rädda sitt eftermäle genom att göra något vettigt åt coronasituationen i USA som en sista insats för landet.
Förmågan finns, den saken är klar iaf. Men det är märkligt hur Trumpers resonerar ibland; för ena sekunden är landet magnifikt, superstarkt, både i våldskapital och intelligenskapital, fast när det gäller att använda landets samlade förmåga under en pågående pandemi, då har man av någon märklig anledning accepterat coronamisslyckandet.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-10-31 kl. 13:53. Anledning: Felstavning
2020-10-31, 13:52
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Rapporter har visat på att en ganska liten andel faktiskt dött av själva viruset.

Där är väl de demokratiska delstaterna mer nedstängda och drabbade?

Första stycket: Inga konstigheter det. Däremot är det än fler som har dött till följd av det. Jämför med människor som dukar under av en lunginflammation (bakteriell) för att de har fått influensa (virus). Ska vi vara tekniska är det inte influensan som dödar dem men de har fått inflammationen till följd av det.

Andra stycket, jag skulle misstänka att detta egentligen inte beror på politik egentligen utan att demokrater helt enkelt är cityfolk så spridningen är kraftigare där.
Skulle vara intressant att istället för att jämföra stater, länder osv att istället få se en karta på smitta i olika zoner baserad på befolkningstäthet.
2020-10-31, 13:55
Medlem
Tubleross avatar
Utifrån förtidsrösterna där man också kan se registrerade partier så ser det i dagsläget väldigt bra ut för Trump i de viktiga sk swing-states Florida, Arizona, Michigan, Wisconsin och Georgia.

North Carolina, Iowa och Nevada ser hyfsat ut också. Någon utav de delstaterna bör han kunna ta. Däremot ser jag det som helt kört i Pennsylvania.

Nu vet jag inte iofs om partiregistrering säger så mycket då det inte framgår vem personen röstat på men det kan kanske vara en fingervisning.

https://www.nbcnews.com/politics/2020-elections/michigan-results
2020-10-31, 13:59
Medlem
Viruset borde inte vara en politisk fråga. Jämför aktiva fall i covid. Frankrike har just nu 1.178.886 aktiva fall och USA har 3.058.966 aktiva fall.

Per capita har fler dött i USA men just nu med kritiska fall har vi 17150 kritiska i USA och 3377 kritiska i Frankrike.
USA har väl nästan 4 gånger större befolkning.

Nog såg väl Trump-adm. till att bilfabriker mot sin vilja tvingades börja producera respiratorer och annat och sedan får vi inte glömma att dom döda i USA ger sjukhusen extra bidrag, om detta nu inte är en skröna.

Ja vinner Biden så får globalisterna som dom vill i 4 år, men det kommer att hända så mycket under denna tid inom världsekonomin som ingen kan styra över att väldigt många i världen kommer att få känna på vad sämre ekonomi betyder.
2020-10-31, 13:59
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Första stycket: Inga konstigheter det. Däremot är det än fler som har dött till följd av det. Jämför med människor som dukar under av en lunginflammation (bakteriell) för att de har fått influensa (virus). Ska vi vara tekniska är det inte influensan som dödar dem men de har fått inflammationen till följd av det.

Andra stycket, jag skulle misstänka att detta egentligen inte beror på politik egentligen utan att demokrater helt enkelt är cityfolk så spridningen är kraftigare där.
Skulle vara intressant att istället för att jämföra stater, länder osv att istället få se en karta på smitta i olika zoner baserad på befolkningstäthet.
Det här är en ganska dråplig bild över läget. Konnotationen är väldigt talande:

COVID cases since June

Taget från denna artikel:

'No surprise' we're seeing coronavirus surge in Republican areas, ER doctor explains
2020-10-31, 14:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Trump knappar in nu och lägg dessutom till SD-effekten, nämligen att folk inte vill erkänna för de som utför väljarsympatiundersökningarna vad de tänker rösta på om vänstern hatar det alternativet.

Kan mycket väl bli trumpseger.

Kanske men ganska osannolikt. Det är inte samma situation som 2016 då opinionsmätningarna vägde ganska jämnt mellan Trump och Clinton och där elektorerna i nyckelstater avgjorde valet.

Biden har i nästan alla mätningar nu en ganska säker ledning:

https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/national/
Senast redigerad av BWisser 2020-10-31 kl. 14:05.
2020-10-31, 14:08
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Kanske men ganska osannolikt. Det är inte samma situation som 2016 då opinionsmätningarna vägde ganska jämnt mellan Trump och Clinton och där elektorerna i nyckelstater avgjorde valet.

Biden har i nästan alla mätningar nu en ganska säker ledning:

https://projects.fivethirtyeight.com/polls/

Mätningarna skulle jag inte lita på överhuvudtaget. Kollar du bara på förtidsröster i Wisconsin så leder GOP redan nu ganska mycket över DNC.

Ett annat exempel som Georgia visar samma sak.
2020-10-31, 14:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Biden är typen som låter sig köpas, sedan gör han vad köparen vill. Som en hund.

Obama gillade inte detta, gillade inte all krigshets ifrån Netanyahu. Men de hade hållhake på honom. Han gjorde mycket motvilligt till judens gagn. Övertalad av Biden ibland, eller hotat personligen av Mossad att avslöja något. Exakt vad de hade för hållhake på honom får vi nog aldrig veta. Men klart han ogillade dem när de betedde sig så. Vägrade ta ett nej.

Semantik. De har hålhakar på alla. Och det är inte bara Israel som har kompromat. Kina och Saudi är också en faktor. Annars blir du aldrig amerikansk president.

Jag gillar dock hur Obama lyckades få in det där vetot i FN om bosättningarna som ett sista långfinger strax innan han avträdde.
Senast redigerad av torstenferdinand 2020-10-31 kl. 14:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in