2020-10-31, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Vem som vinner återstår att se, men inte ens Republikanerna gillar Trump. Republikaner kommer tom. att rösta på Biden.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Republicans_who_oppose_the_Donald_Trump_20 20_presidential_campaign
https://rvat.org
etc.
etc.
etc.

Det finns naturligtvis också Demokrater som inte gillar Biden, men jag hittar inga sådana listor.

Wikipedia hit och Wikipedia dit. Wikipedia är MSMs favorithåla att både förstöra och måla upp efter sin egen agenda.
2020-10-31, 12:16
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
I Frankrike försöker folk fly Paris pga drakoniska lockdown-regler. Trump vill minska nedstängningar och förtryck. Det är ganska tydligt vem som står på folkets sida och vad folket vill. Det är ganska tydligt att du och TDS-maffian står på förtryckarnas sida och Trump ståt för frihet. Ni är ondska, det syns tydligt i denna tråden där ni bla förespråkar censur.

Censur, lovkdown och tryckta pengar. Så de vill regera.

Till och med cucksen i Kalifornien har fått nog av diktatorn Newsoms dikret.
2020-10-31, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja hela världen har det väl bättre under en högkonjunktur. Blir det sämre får folk det sämre. Nu var ju frågan vad folk tycker om sitt liv nu. Och de är många med närstående som drabbas svårt. Och Trump hånar munskydd och skrattar om att det minsann inte är något att ha corona. Så jag tror Trump missar stort i att inte visa att han förstår att folk har det svårt.

Men han har ju inget koncept för att bry sig så han klarar inte av att vara en president när det är en kris. Han bryr sig för lite, så lite att han inte ens kan låtsas att han bryr sig.

Jag ville bara lägga till detta till en av orsakerna för folk att bestämma sig vem de ska rösta på. Man kan inte trolla bort det bara för att Trump inte är en vinnare för de som vill ha en landsfader som bryr sig om dem och en president som försöker bringa ordning i det kaos som finns. Inte en som visar sig kallblodigt inte bry sig.

Det är 0,07 % av USAs befolkning med Covid-19 viruset i kroppen som dukat under. Siffrorna börjar dessutom ifrågasättas. Rapporter har visat på att en ganska liten andel faktiskt dött av själva viruset. Sjukhusen får bidrag i förebyggande syfte för varje covid-dödsfall.

Du får gärna spekulera i hur många berörda Trumpsuportrar byter sida till Biden för att de anser att det är Trumps fel. Antal ekonomiskt drabbade är ju betydligt större, och eftersom de lever kan de faktiskt gå och rösta till skillnad från de fåtal som dött av Covid-19.

Där är väl de demokratiska delstaterna mer nedstängda och drabbade?

Jag anser att hela covid-cirkusen är politisk och uppblossade av media och kommer påverka utgången minimalt.
2020-10-31, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Nej det är Coronan som gjort det, inte Trump. Du är en mycket ohederlig typ märker jag.

Innan coronan hade USA bara 3.8 miljoner arbetslösa, den lägsta arbetslösheten på över 100 år. Trump fixade det, vad ingen annan hade klarat. Biden satt 8 år innan Trump och det blev bara värre och värre, fler krig och utgifter. Krig å Israels vägnar. Arbetslösheten och statsskulden efter Obama/Biden var katastrofala. Trump har börjat städa rummet från träskmonster, men behöver såklart 4 år till för att rensa ut träsket helt. Biden och Hillary har både gjort brott som de borde sitta i fängelse för och bevisen finns. Tyvärr är de för mäktiga, den som agerar riskerar att ha tagit "Självmord" dagen efter. Alla känner till Hillarys dödspatruller.

Ha ha nej det ÄR Trump som skapat ett osäkert samhälle nu. Många är otroligt oroliga för att förlora sitt jobb om de inte redan gjort det. VARFÖR är frågan har inte Trump gjort något? Det borde han göra så skulle han vinna enkelt. Det vore väl bra?
2020-10-31, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
I Frankrike försöker folk fly Paris pga drakoniska lockdown-regler. Trump vill minska nedstängningar och förtryck. Det är ganska tydligt vem som står på folkets sida och vad folket vill. Det är ganska tydligt att du och TDS-maffian står på förtryckarnas sida och Trump ståt för frihet. Ni är ondska, det syns tydligt i denna tråden där ni bla förespråkar censur.

Många människor som blir sjuka eller har närstående som blir sjuka och dör anser att det är ett förtryck att andra får sprida smitta hur som helst.

Det är ju i vissa stater betraktat som ett terrorbrott att sprida smitta.
2020-10-31, 12:20
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ha ha nej det ÄR Trump som skapat ett osäkert samhälle nu. Många är otroligt oroliga för att förlora sitt jobb om de inte redan gjort det. VARFÖR är frågan har inte Trump gjort något? Det borde han göra så skulle han vinna enkelt. Det vore väl bra?

Vad skulle han gjort menar du, som han inte gjort? Och hur skulle det rädda jobb?
2020-10-31, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det är 0,07 % av USAs befolkning med Covid-19 viruset i kroppen som dukat under. Siffrorna börjar dessutom ifrågasättas. Rapporter har visat på att en ganska liten andel faktiskt dött av själva viruset. Sjukhusen får bidrag i förebyggande syfte för varje covid-dödsfall.

Du får gärna spekulera i hur många berörda Trumpsuportrar byter sida till Biden för att de anser att det är Trumps fel. Antal ekonomiskt drabbade är ju betydligt större, och eftersom de lever kan de faktiskt gå och rösta till skillnad från de fåtal som dött av Covid-19.

Där är väl de demokratiska delstaterna mer nedstängda och drabbade?

Jag anser att hela covid-cirkusen är politisk och uppblossade av media och kommer påverka utgången minimalt.

Det handlar ju inte om hur många som dör. Hur många som belastar sjukvården så att andra sjuka inte får vård påverkar folks möjlighet att använda sin frihet. Det blir ett förtryck.

När smittan sprids ohämmat så kommer ekonomin att försämras för folk är sjuka i sådan utsträckning och försiktiga att de inte konsumerar lika mycket längre. Det är inte att leva i ett fritt och bra samhälle.

Att leva i terror för att en del absolut inte vill bry sig om de smittar andra är inte att ha ett bra samhälle.

Men jag förstår att man som kortsiktig egoist tror att det är att vara fri.
2020-10-31, 12:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Men orka?? du fick ju reda på det i mitt initiala svar..? läser du inte inläggen och svar innan du själv kastar dig på tangenterna??

10.56 , ditt andra påstående, det är en ren fantasi.
Förmodligen förstår du inte skillnanden mellan förtidsröster och nyregistrerade väljare och blandar ihop det?, jag vet inte och orkar inte bry mig.

Ja men citera specifikt då så vi kan gå till botten med det.

Du påstår att jag slänger med felaktiga uppgifter och har fel och inte kan skillnaden på dittan och dattan, men är inte villig att säga exakt vad.

Jag ber dig gång efter annan att citera och specificera, men du vägrar.

Jag vet mycket väl skillnaden mellan förtidsröster och ”voter registration”

Återigen, citera och klargör var och varför jag inte skulle förstå skillnaden.
2020-10-31, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Vad skulle han gjort menar du, som han inte gjort? Och hur skulle det rädda jobb?

Trump borde naturligtvis ha sett till att folks arbeten fanns kvar. Det är väl det minsta man kunde begära av honom? Han gjorde ju det de första tre åren. Vad är vitsen att sluta med det då tycker du? Egoistiskt som fan. Blev han trött kanske?
2020-10-31, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Du har rätt, men inte som du tror.

Den stora anledningen till att ha täta opinionsundersökningar är för att få feedback hur presentationen av politiska (i detta fall) budskap tas emot. De sammanvägda utfall som presenteras som "läget just nu, enligt 19 trovärdiga institut" är bemängt med stora mätfel (kanske aggregerade, givet att mätningarna inte normaliserats), och skulle man vilja använda dem i agendasyfte gör man som många i tråden, man samlar lämpliga OU och presenterar dem (cherrypicking).

Däremot kan du få tala om för mig hur man med någon säkerhet, av taktiska skä,l ger ut positiva OU för någon av parterna?.

Det finns (i detta fall) fyra utfall av den taktiken (vi tar som exempel att man utlovar Trump som segrare - den som får mjäll av det vänder enkelt på frågan och svaren :
a) Republikaner jublar och får än större önskan att vara med i vinnande laget
b) Republikaner slappnar av och tänker, "Bra, då kan jag göra något roligare på valdagen"
c) Demokrater blir fast beslutna att masa sig till vallokalen och åtminstone kämpa litet
d) Demokrater bryter ihop i fosterställning och struntar i allt (litet tillspetsat)

Massor av OU handlar om att ringa runt och förhöra sig om vad folk tycker, i anslutning till olika utfall och och utspel, i syfte att forma kampanjen för att ta de sista viktiga procenten.

Ahh, det är sant. Men borde man inte då nästan hålla undersökningarna hemliga för sig själv? Fast man kanske redan gör undersökningar som man håller hemliga iofs.
2020-10-31, 12:28
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse

Mycket riktigt, det har avslöjats att många sjukhus där gamlingar dött av vanliga åkommor som hjärt-kärlsjukdom, cancer eller helt enkelt hög ålder ändå har skrivit COVID19 som "reason of death" för att kunna påstå att de behandlat en COVID-patient och få ut det högre statsbidraget. En guldgruva har det varit för dessa sjukhus som berikat sig på skattebetalaren. CDC gick ut med en rapport för någon månad sen och påstod att runt 95% av COVID-döda egentligen dog av något annat, den verkliga siffran döda var då inte 200 000+ utan runt 6000 i hela USA, vilket betyder att de har gjort ett extremt bra jobb under Trump. Men demokraterna vill ju såklart inte basunera ut detta, utan tiger ihjäl allt bra Trump gör, precis som Svensk media.
2020-10-31, 12:33
Medlem
Jag kollade precis på programmet Helgstudion och reportern i USA påstod att folk inte öppet vågar visa att de tänker rösta på Demokraterna. Enligt reportern var det precis tvärtom i förra presidentvalet.

Inslaget om valet börjar 02:29:14 och påståendet att Demokrater är rädda att visa var de står politiskt börjar 02:38:25.

https://www.svtplay.se/video/28438561/helgstudion/helgstudion-31-okt-09-00?start=auto
Senast redigerad av Snullerux 2020-10-31 kl. 12:43.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in