2020-10-30, 16:23
Medlem
Dagsböter är baserat på inkomst och 1000:-/dag är den högsta summan. Så med denna information är det någon med en skaplig årsinkomst... Tommy B???
Citera
2020-10-30, 17:25
Medlem
Det är inte Tommy B. Detta är en betydligt mer anonym person. Han var anlitad på konsultbasis och är inte någon som gemene man skulle känna igen.
Senast redigerad av ratioa 2020-10-30 kl. 17:30.
Citera
2020-10-31, 04:37
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonnybatong
Kan inte fatta varför man sätter hela sin karriär på spel bara för att torrjucka på en kvinna.
För att en vidrig idiot alltid är en vidrig idiot?
Citera
2020-10-31, 08:21
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Sverige av idag i ett nötskal! Idag kan du kränka en kvinna av att bara titta på henne på trotoaren för att undvika att krocka med henne!

Är hon sedan muslim så kallas det väl för hatbrott🙈
Så att hålla fast någon med armar och ben och sedan låtsas knulla henne är det samma som att titta på någon?
Hur störd är du?
Citera
2020-10-31, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Så att hålla fast någon med armar och ben och sedan låtsas knulla henne är det samma som att titta på någon?
Hur störd är du?
.

Har du ingen läsförståelse din idiot! Var hittar du att jag säger att det du skriver är ok? Läs en gång till och läs sakta gärna två gånger!

Självklart är det inte ok att hålla fast någon och låtsas att knulla henne!
Citera
2020-10-31, 13:28
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Sverige av idag i ett nötskal! Idag kan du kränka en kvinna av att bara titta på henne på trotoaren för att undvika att krocka med henne!

Är hon sedan muslim så kallas det väl för hatbrott🙈
Jag ber om ursäkt, såklart menade jag att citera samma person som du citerade, jag klickade bara väldigt fel. Mitt svar var således inte riktat mot dig alls.
Citera
2020-10-31, 13:47
Medlem
Citat:
Jag ber om ursäkt, såklart menade jag att citera samma person som du citerade, jag klickade bara väldigt fel. Mitt svar var således inte riktat mot dig alls.

Du får en ursäkt av mig också för mitt ordval. Sköt om dig med önskningar om en trevlig allahelgonshelg!
Citera
2020-10-31, 16:49
Medlem
Citat:
Hur störd är du?
Om du läser domen inser du att det hela var objektivt sett ganska oskyldigt. Målsäganden själv säger att allt blev mycket värre när facket skulle göra en grej av det.
Citera
2020-10-31, 19:53
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Om du läser domen inser du att det hela var objektivt sett ganska oskyldigt. Målsäganden själv säger att allt blev mycket värre när facket skulle göra en grej av det.

Och om du läser längre än FB så inser du också att det är ett oacceptabelt beteende på en arbetsplats. Visst kunde det ha lösts där och inte i domstol. Så görs det oftasts och ingen får någonsin läsa om det.

Men juckar man mot någon på jobbet måste man inse att det får konsekvenser. Det behövs att några ärenden dras till domstol för att även dom största idioterna ska förstå. Nej jag tar tillbaks detta några. Det behövs att många fall dras till domstol för att idioterna ska förstå. Vi har alla träffat på dom kollegorna som inte har någon som helst koll på vad som är acceptabel nivå gentemot sekreterare eller för den delen alla som dom betraktar som underställda. Dom kommer inte att ändra sig i första taget.

Sen ska ingen dömas hårdare för att skapa ett prejudikat. Jag ser inte att så är fallet här men faran finns i tingsrätter om dylika fall blir vanligare.
Citera
2020-11-01, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Och om du läser längre än FB så inser du också att det är ett oacceptabelt beteende på en arbetsplats. Visst kunde det ha lösts där och inte i domstol. Så görs det oftasts och ingen får någonsin läsa om det.

Men juckar man mot någon på jobbet måste man inse att det får konsekvenser. Det behövs att några ärenden dras till domstol för att även dom största idioterna ska förstå. Nej jag tar tillbaks detta några. Det behövs att många fall dras till domstol för att idioterna ska förstå. Vi har alla träffat på dom kollegorna som inte har någon som helst koll på vad som är acceptabel nivå gentemot sekreterare eller för den delen alla som dom betraktar som underställda. Dom kommer inte att ändra sig i första taget.

Sen ska ingen dömas hårdare för att skapa ett prejudikat. Jag ser inte att så är fallet här men faran finns i tingsrätter om dylika fall blir vanligare.
Jag håller givetvis med dig, riktigt oskönt rövbeteende och inget man ska behöva tolerera på en arbetsplats. Jag vände mig mest mot formuleringen "hålla fast någon med armar och ben och låtsas knulla" för det var inte riktigt det som hände.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in