Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Ja det är ju en annan sak. Jag bor också i skogen och har blivit betydligt bättre på att veckohandla sedan pandemin startade.
Men det är ju skillnad mot att köpa toapapper och konserver för ett år framåt så att ingen annan kan handla sen.
Men är du säker på att det var så hamstringen var då i våras. Det räcker ju med att väldigt många köper 2 veckors extra mat för att hyllorna temporärt under en kort tid ska bli tomma. När det gäller dasspapper, ser jag nu för tiden till att alltid ha en förpackning extra, liksom en flaska extra diskmedel, tvättmedel osv. Det var kanske samma sak där, om alla köper en förpackning extra tar det slut.
Men det är ju besynnerligt om man köper väldigt många förpackningar toapapper. Själv följer jag nyheterna så jag visste hela tiden att det var en feber lungsjukdom men pratade med en flerbarns mamma som gått på propagandan i våras att det bara var en litet värre influensa. Så hon trodde att hela familjen skulle bli ovanligt snoriga och där av köpte hon överdrivet mycket mjukt toapapper. Så, den överdrivna hamstringen av toapapper kan mycket väl bero på samhällets försök att lugna folket.