2020-10-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Är inte Dplay otroligt segt i jämförelse med t.ex. Svtplay?

Funkar bra för mig i appen iaf. Filip och Fredrik hade ju en reklamkod i podden när alla mot alla startade då man fick 3 månader till priset av en så bra pris också.
Citera
2020-10-29, 23:27
Medlem
Citat:
Bara jag som tycker att rebus-grenen är heöt värdelös för mig som tittare?

Man får ju inte koncentrera sig på rebusen själv, för mesta av tiden så filmar de ju istället deltagarna medans när de koncentrerar sig och försöker lista ut rebusen. Helt värdelöst!

Testa att trycka på pausknappen på fjärrkontrollen. Jag vet ju inte vad du har så kanske inte funkar. Det behövs dock inget Dplay för att kunna pausa.

Jag är förvånad att ingen annan verkar ha reagerat på att Henrik Larsson bedömdes som felaktigt svar på frågan vem Kennet Andersson bildade anfallspar med i VM 94.

Visst, Martin Dahlin var den mest kända kombon, men i två matcher som MD inte spelade – gruppspel mot Brasilen och bronsmatch mot Bulgarien – så startade både KA och HL matcherna.

Sedan är det en definitionsfråga om de bildade anfallspar – jag är osäker hur HL var positionerad. Men jag hävdar att HL ändå borde ansetts korrekt, precis som självklare MD, pga luddigt ställd fråga.
Senast redigerad av Ville815 2020-10-29 kl. 23:30.
Citera
2020-10-29, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Marabou Chokladsås, bra Peter!

Sa han inte Fazer om Creme Bonjour också?
Citera
2020-10-29, 23:32
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Testa att trycka på pausknappen på fjärrkontrollen. Jag vet ju inte vad du har så kanske inte funkar. Det behövs dock inget Dplay för att kunna pausa.

Jag är förvånad att ingen annan verkar ha reagerat på att Henrik Larsson bedömdes som felaktigt svar på frågan vem Kennet Andersson bildade anfallspar med i VM 94.

Visst, Martin Dahlin var den mest kända kombon, men i två matcher som MD inte spelade – gruppspel mot Brasilen och bronsmatch mot Bulgarien – så startade både KA och HL matcherna.

Sedan är det en definitionsfråga om de bildade anfallspar – jag är osäker hur HL var positionerad. Men jag hävdar att HL ändå borde ansetts korrekt, precis som självklare MD, pga luddigt ställd fråga.
Programmet är fullproppat av slakmkrypare vilket förstör rätt mycket. Dumt ställd fråga. Frågan var väl "Vem var Kennets anfallspartner i VM 94?" Då är Dahlin, Larsson och även Brolin rätt svar.

Brolin och Kennet var anfallare i gruppspelet mot Brasilien. Sen blev Dahlin skadad i semin och Henke startade i bronsmatchen istället bredvid Kennet.

Helt sjukt att ge fel på det i ett frågesportprogram. Isf. får de ställa frågan och lägga till typ "Förutom Brolin och Larsson"
Senast redigerad av Gavins-Friend 2020-10-29 kl. 23:47.
Citera
2020-10-29, 23:35
Medlem
Citat:

Tror inte jag kan pausa på Com Hems box.
Citera
2020-10-30, 01:54
Medlem
Citat:
Inte säker på att Magnusson uttalade det exakt som Lundh, var något mellanting.

Roliga med Lundh var väl att han uttalade det som "dök" (dyka) och inte duva.

Ja men det gjorde ju hon också, det som var min poäng. "Douve" (som "dök") hon kom på sig själv mitt och försökte räddade sig ska sägas. Detta uppmärksammade även Filip när han sa facit och sa "Jag noterade även Karins uttal där, hon sa "douve"eller heter den "dove"? Jamen jag är osäker själv!" Så det var väl främst Filips agerande efteråt som slog mig som jävligt konstigt.
Citera
2020-10-30, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ninjan00
Ja men det gjorde ju hon också, det som var min poäng. "Douve" (som "dök") hon kom på sig själv mitt och försökte räddade sig ska sägas. Detta uppmärksammade även Filip när han sa facit och sa "Jag noterade även Karins uttal där, hon sa "douve"eller heter den "dove"? Jamen jag är osäker själv!" Så det var väl främst Filips agerande efteråt som slog mig som jävligt konstigt.

Hm, han kanske visste att det uttalades fel, men eftersom han är pk försöker han vara schysst mot kvinnan och låtsas som att det är svårt, medans han storgarvade mot den store skäggige mannen (Lundh).
Citera
2020-10-30, 19:53
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Hm, han kanske visste att det uttalades fel, men eftersom han är pk försöker han vara schysst mot kvinnan och låtsas som att det är svårt, medans han storgarvade mot den store skäggige mannen (Lundh).
Filips försök att visa hur mycket han bryr sig om ”utsatta grupper” är patetiskt genomskinliga. Han kan vara nästintill elak mot män, men kvinnor retar han knappt ens, och om han gör det så gör han det på ett snällt sätt. Han hånar mäns okunskap och hävdar att han själv kan mycket bättre, men om han någon gång hånar en kvinna måste han lägga till att det är svårt och hävda att han själv inte kunde det.

Dessutom klagar han alltid på att män ”kör över” kvinnor och inte ger dem all ära hela tiden.
Citera
2020-10-30, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Filips försök att visa hur mycket han bryr sig om ”utsatta grupper” är patetiskt genomskinliga. Han kan vara nästintill elak mot män, men kvinnor retar han knappt ens, och om han gör det så gör han det på ett snällt sätt. Han hånar mäns okunskap och hävdar att han själv kan mycket bättre, men om han någon gång hånar en kvinna måste han lägga till att det är svårt och hävda att han själv inte kunde det.

Dessutom klagar han alltid på att män ”kör över” kvinnor och inte ger dem all ära hela tiden.

Precis. Han beter sig faktiskt väldigt sexistiskt mot kvinnor stundtals. Att behandla alla kvinnor som Madonnor är bara något bättre än att behandla dom som horor, det är ändå sexism.
Citera
2020-10-30, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Precis. Han beter sig faktiskt väldigt sexistiskt mot kvinnor stundtals. Att behandla alla kvinnor som Madonnor är bara något bättre än att behandla dom som horor, det är ändå sexism.

Det var nåt snuskigt rubrik-ord som Filip tvingade Ebba von Sydow att säga nu senast. Jag minns inte vad det var men det var tydligt att Filip njöt av situationen. Ganska obehagligt faktiskt.
Senast redigerad av Ville815 2020-10-30 kl. 20:26.
Citera
2020-10-30, 21:09
Medlem
IQpizzasallads avatar
Herrejävlar så känsligt allt har blivit! Har lättkränkta generationen tagit över alldeles? Jag har tittat på samma program och inte alls känt detsamma. Filips surhet till Alex? Finns inte, Filip försöker ha pokeransikte för att inte röja nåt. Ebba von Sydow? Inte det minsta kränkt. Byt kanal....
Citera
2020-10-30, 22:57
Medlem
Citat:
Det var nåt snuskigt rubrik-ord som Filip tvingade Ebba von Sydow att säga nu senast. Jag minns inte vad det var men det var tydligt att Filip njöt av situationen. Ganska obehagligt faktiskt.

Släktforskarluder var det. Jobbigt värre.

Någon mer än jag som reagerade på Meltzer/Magnussons svaga säsongsdebut. Otroligt många enkla frågor som de inte tog.

Däremot tror jag Under pressure med refränger var botten 3 hittills (efter huvudräkning och alfabetsmemorering). Tog om inte annat väldigt lång tid att höra nog mycket för att veta om det är passläge eller inte. Eftersom många lag är så bämna i den här gruppen kommer säkert totalpoängen bli viktig, då blir typen av under pressure-moment avgörande. I någon inledande UP fick båda lagen 15 poäng var, iigår 1 resp. 2 poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in