2020-10-29, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Är vääldigt tydligt hur Filip Hammar ogillar Idol-juryns Alex. Filip kollade typ ner varje gång Alex sa något och log och flinade varje gång Micke Tornving sa något.

Okej, att Alex kanske inte är roligast i världen, men det blev lite väl tydligt helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Jag är ganska impad av Alex Kronlund, han verkar kunna mer än vad man tror. Man förväntar ju sig inte att han ska ha så bra koll när han suttit och skrivit en massa låtar och suttit i Idol-juryn.

Han verkar rätt soft, sympatisk och behaglig. Tycker definitivt de finns många tråkigare deltagare än honom.

Enligt Wikipedia har han arbetat som inslagsproducent för bland annat Filip och Fredriks programserie Nugammalt.

Funderar på Filips märkliga beteende mot just Alex.

Kan det ha med brudar att göra? Tex att Filip upplever att Alex har stulit ligg från honom vid ett eller flera tillfällen?

En fördel med Filip, i ett flashbackperspektiv, är att hans inre känsloliv går att läsa som en öppen bok. Det märks tex om han är förbannad på någon, som Alex.

Fredrik är betydligt mer svårläst.
Senast redigerad av Ville815 2020-10-29 kl. 16:34.
Citera
2020-10-29, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Funderar på Filips märkliga beteende mot just Alex.

Kan det ha med brudar att göra? Tex att Filip upplever att Alex har stulit ligg från honom vid ett eller flera tillfällen?

En fördel med Filip, i ett flashbackperspektiv, är att hans inre känsloliv går att läsa som en öppen bok. Det märks tex om han är förbannad på någon, som Alex.

Fredrik är betydligt mer svårläst.

Jag har faktiskt inte märkt detta. Om Filip ej gillade Alex så känns det ju dock som att han har tillräckligt med makt för att ej låta honom vara med.
Citera
2020-10-29, 22:24
Moderator
Dr Kings avatar
Olof Lundh trodde alltså att vikingarna kallade Amerika för Newfoundland
Snacka om historielös. Han trodde alltså att vikingarna pratade engelska.
Citera
2020-10-29, 22:28
Medlem
Crapmagics avatar
Nån annan som glömmer bort varje gång premisserna för hur man löser rebusarna?.
Har inte klarat en endaste.
Citera
2020-10-29, 22:31
Medlem
Bara jag som tycker att rebus-grenen är heöt värdelös för mig som tittare?

Man får ju inte koncentrera sig på rebusen själv, för mesta av tiden så filmar de ju istället deltagarna medans när de koncentrerar sig och försöker lista ut rebusen. Helt värdelöst!
Citera
2020-10-29, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Nån annan som glömmer bort varje gång premisserna för hur man löser rebusarna?.
Har inte klarat en endaste.

Man får ju inte ens chansen att koncentrera sig för att lösa dom när de efter 5 sekunder börjar filma deltagarna istället. Hjälper inte heller min koncentration att höra deras mumlande.
Citera
2020-10-29, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Man får ju inte ens chansen att koncentrera sig för att lösa dom när de efter 5 sekunder börjar filma deltagarna istället. Hjälper inte heller min koncentration att höra deras mumlande.

Var som folk och se i Dplay. Bara att pausa och lösa i lugn och ro. Men glöm inte spoiler så aspergaren i tråden blir nöjd!
Citera
2020-10-29, 22:47
Medlem
Crapmagics avatar
Meltzer är jävligt jobbig, som ett känslostyrt djur som inte kan hålla tyst, tänk
er hon & Kronlund i samma bur

Kenneth Anderssons målskest var ju precis som Fredrik beskrev att den inte var
Senast redigerad av Crapmagic 2020-10-29 kl. 22:52.
Citera
2020-10-29, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Var som folk och se i Dplay. Bara att pausa och lösa i lugn och ro. Men glöm inte spoiler så aspergaren i tråden blir nöjd!

Är inte Dplay otroligt segt i jämförelse med t.ex. Svtplay?
Citera
2020-10-29, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Meltzer är jävligt jobbig, som ett känslostyrt djur som inte kan hålla tyst

Kenneth Anderssons målskest var ju precis som Fredrik besked att den inte var

Tror han syftade på att han inte håller upp tummarna.
Citera
2020-10-29, 22:50
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Bara jag som tycker att rebus-grenen är heöt värdelös för mig som tittare?

Man får ju inte koncentrera sig på rebusen själv, för mesta av tiden så filmar de ju istället deltagarna medans när de koncentrerar sig och försöker lista ut rebusen. Helt värdelöst!
Jo så är det. Dessutom är det ju klippt en hel del för att inte bli för långsam TV. Jag skulle tro att deltagarna typiskt håller på 1-2 minuter för att lösa rebusen men det klipps ner till kanske 30 sekunder vilket alltså blir den tid tittarna får på sig. Sedan blir det ju inte lättare av att de klipper mellan burarna som du säger.
Citera
2020-10-29, 23:00
Medlem
Crapmagics avatar
Marabou Chokladsås, bra Peter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in