2020-10-30, 14:21
Medlem
Skaraborg2s avatar
En smått förmögen ung man under 2021.

Citat:
Ursprungligen postat av Sandared
Allt detta ni skriver här ovan kan jag också skriva under på.
Allt är FÖR tillrättalagt och uppenbart när det gäller ALLA fynd.
Fynden finns där, och allt låg där det låg, men problemet är att det inte finns ett enda eller minsta lilla spå på något av fynden. Dom bara ligger där, och det är för uppenbart i mina ögon.

Vi måste förstå en enkel sak. Visst, Andreas och resten av gänget med pundare har såklart inga större studieskulder och är förbannat korkade, men en sak är dom rätt bra på och det är att hela tiden försöka komma undan från polisen. Dom fattar att dom inte kan ha knark hemma, dom fattar att dom hela tiden måste kolla sig lite över axeln, dom fattar ofta när dom får span på sig, dom vet hur dom skall gömma droger, dom har stenkoll på drog-ekonomin och vem som är skyldig pengar, dom fattar att dom inte kan dra uppmärksamhet i onödan till sig mm mm.
Dom lever varje dag med att smussla, tissla och tassla och är det nåt dom kan så är det att hålla sig undan och gömma saker för polisen och dom blir experter på det.

Varför skulle då Andreas lämna kvar "bevis" helt öppet på en misstänkt mordplats? Helt öppet och helt synligt. Varför tar han med sig "bevis" hem och lägger fram helt öppet? När han i vanliga fall är supernoga med att gömma exempelvis droger. Varför gick han inte tillbaka och "städade" mordplatsen efter att han nyktrat till, för det vore det mest logiska, att försöka få bort alla "bevis". Han hade all tid i världen att plocka bort vartenda spår. Men det gör han inte.

Det är så jäkla uppenbart i mina ögon att någon annan har mördat Emilia och nu försöker lägga skulden på Andreas, som gör det enkla och svarar att han inte kommer ihåg nåt.
Andreas vet vad som kan hända om han golar och han har förmodligen sett det med egna ögon så därför låter han detta helt enkelt ske. - Jag minns inget.
OM Andreas skulle berätta vem/vilka dom mötte där nere vid ån, så utsätter han sin mamma och alla andra han känner för stor fara, så han har inte så mycket val än att låta detta ske och ta smällen.

Sist men inte minst.
Av det som framkommit i FUP så hittar jag inte ett enda motiv till att Andreas skulle mörda Emilia.
Dom var vänner sen barnsben, Andreas tjänade grova pengar på Emilia och det fanns ingen konflikt mellan dom över huvud taget. och om det nu skulle ha funnits något ont mellan dom (vilket jag inte tror) så kan det inte ha varit så stort att han skulle behöva mörda Emilia. Misshandlat henne för att skrämma henne, ja visst, men inte mörda henne. NEJ.
Så nej, det finns inget motiv och ingen logisk förklaring till varför Andreas skulle mörda Emilia.

Någon annan däremot hade motiv.
Antingen en annan Transa som hatade Emilia och betalade nån lokal gangster (gissa vem) en större summa för att Emilia skulle försvinna.
Eller så har nån gangster (gissa vem) haft en sexuell relation med Emilia som absolut inte får komma ut. Gangstern kan inte komma ut som en smyg-bög och sen försöka framstå som en farlig hårding.
Nä, problemet Emilia måste försvinna för risken att det kom ut blev för stor.

Där har ni mitt motiv.
Andreas har INTE mördat Emilia i mina ögon, men han vet vem som har gjort det, och tyvärr så får han ta smällen.
Självklart har jag ingenting som kan bevisa detta, men i mina ögon är det helt uppenbart.

TREVLIG HELG !!

Kan mycket väl vara så att en eller flera av de "hårda grabbarna" hade en sexuell relation med Emilia.

Något sådant fick naturligtvis inte komma ut. Mycket möjligt att AA inte begick själva mordet men att han vet vem som gjorde det. Jag tror ändå att han på något sätt var inblandad. Vidare är jag säker på att AA inte kommer att ta någon smäll. Åtminstone inte med tanke på vad som hittills har framkommit. Däremot kommer han under 2021 att bli en smått förmögen man.
Citera
2020-10-30, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Kan mycket väl vara så att en eller flera av de "hårda grabbarna" hade en sexuell relation med Emilia.

Något sådant fick naturligtvis inte komma ut. Mycket möjligt att AA inte begick själva mordet men att han vet vem som gjorde det. Jag tror ändå att han på något sätt var inblandad. Vidare är jag säker på att AA inte kommer att ta någon smäll. Åtminstone inte med tanke på vad som hittills har framkommit. Däremot kommer han under 2021 att bli en smått förmögen man.

A vallades tydligen på mordplatsen idag.
Citera
2020-10-30, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Känslan säger mig dock att han är skuldsatt men det kanske inte stämmer?
Citera
2020-10-30, 15:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Skuldsatt?

Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Känslan säger mig dock att han är skuldsatt men det kanske inte stämmer?

Det skulle inte alls förvåna mig om han är skuldsatt.

Då kommer dessa pengar för "sveda och värk" väl till pass för att betala av gamla knarkskulder.
Citera
2020-10-30, 15:14
Medlem
Tingsrätten går syn:

”De går runt vid de olika fyndplatserna. De har varit där de tror att Emilia mördades och där hon hittades.

Först gick åklagaren en runda med tingsrätten, sedan var det försvarets tur att gå en egen runda där de presenterare sina teorier.”

https://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-misstankta-mordaren-vid-fyndplatsen/
Citera
2020-10-30, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Tingsrätten går syn:

”De går runt vid de olika fyndplatserna. De har varit där de tror att Emilia mördades och där hon hittades.

Först gick åklagaren en runda med tingsrätten, sedan var det försvarets tur att gå en egen runda där de presenterare sina teorier.”

https://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-misstankta-mordaren-vid-fyndplatsen/

Va, går parterna separata turer vid syn? Skall inte den ena sidan få ta del av vad den andra anför under en huf?
Citera
2020-10-30, 18:13
Medlem
Har följt fallet från första början och är
grovt skeptisk till polisens arbete i utredningen. Allt känns för uppenbart efter man läst fup, till en början antog jag att de hade rätt GM. Inte längre

Någon som kan peka mig i rätt riktning till förhöret med R? Måste ju ha blivit avskriven/ointressant pga vattentätt alibi
Citera
2020-10-30, 18:20
Medlem
För er som har läst mer än 10 sidor av fupen har jag ändrat mig och det kan absolut handla om pengar!

Sista månaden hade AA flertalet googlat smslån för någon utan jobb osv osv. Är man beredd att ta sms-lån är man nog jävligt desperat att få tillbaka sina pengar. AA har även på senare tid varit jävligt trött på folk som inte betalar tillbaka och att de ska straffas. Säg då att AA har en skuld som måste tillbaka snabbt, ja då kan allt hända.

Tänk er då Emilia har nån liten skuld och säger att hon vägrar betala, AA får damp och mördar henne för att göra ett exempel så att säga. Hög och full som han är ska han visa ”vem som bestämmer”.
Citera
2020-10-30, 18:22
Medlem
Blaire-Witchs avatar
[quote=Bakaxel|73397587]A.A ägde väl gott om knivar som den becknare han var. Om E. bad A.A komma till lägenheten för droger men även beskydd, om så var fallet (tror jag läst det), så kom han naturligtvis inte utan kniv.

Hans favorit kniv påträffades i hallen vid husrannsakan, kniven han troligtvis oftast gick runt med. Kan inte minnas något DNA från E hittades på den eller att man jämfört skadorna mot den kniven.

Desto mer sannolikt är det väl om E tog med den själv i syfte att försvara sig men att den aldrig kom till användning. Den lär ju knappt dolts i den röda jackan, känns så uppenbart tillrättalagd i den. Och ren från fingeravtryck, blod, DNA.

Jag har hela tiden trott att A.A har flippat på grund av droger, noja, hetsat upp sig kring något redan i lägenheten och fått E. med sig.

Det jag tycker man ska fråga sig är vad gjorde de ens där, E. taskigt klädd. Så inkonsekventnoch luddig som A.A framstår torde han ju bragt henne om livet redan i lägenheten. För så hög som vi alla misstänker att han var, varför skulle han bemöda sig ta henne dit ut i ljusa dagen? Låter helt sjukt. Det fanns ju redan något form av uppsåt då kniven medtogs.

Ja, det är en av frågorna jag inte heller kan lista ut. Men då det inte är bevisat att det just är A som korsar E22 utan en man och en kvinna, undrar jag om det ens är honom bilister ser.

Det finns så många parametrar som gör det mer logiskt med en annan GM, någon med klarare motiv att ha ihjäl E.

Tre saker kan jag inte släppa

1) Peruken är med hem, men inte gympapåsen och jackan. Varför hade han medvetande nog att ta den med men inte städa upp på mordplatsen. Sina egna jävla grejer. Och varför finns inga vittnen att han bar ett blött bylte? Okej det här var ju mer än en punkt, haha, sorry.

Peruken är omöjligt med han då han blir upplockad av Es mamma, skulle han vara så borta men samtidigt ha koll på en blöt peruk under jackan? Nä jag tror inte det.

2) Varför hittades inte jackan och gympapåsen innan vid tidigare sök

Utav den enkla anledningen att dem inte låg där innan, varken hundarna el människorna hittade jackan eller gympapåsen.

3) Kökskniven är med men överensstämmer inte med sticksåren och är helt ren. Då måste A.A om han var GM haft en annan kniv som jag menade innan, så varför i helvete är då IKEA-kniven med?!?!
Jag tror att någon annan har tagit kniven,antingen transan från Malmö då h*n stal andra saker från Es lägenhet alt att någon annan gått upp till lägenheten som E aldrig låste och tog kniven efteråt.
Senast redigerad av Blaire-Witch 2020-10-30 kl. 18:26. Anledning: Min text hamnade fel
Citera
2020-10-30, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murdertales044
För er som har läst mer än 10 sidor av fupen har jag ändrat mig och det kan absolut handla om pengar!

Sista månaden hade AA flertalet googlat smslån för någon utan jobb osv osv. Är man beredd att ta sms-lån är man nog jävligt desperat att få tillbaka sina pengar. AA har även på senare tid varit jävligt trött på folk som inte betalar tillbaka och att de ska straffas. Säg då att AA har en skuld som måste tillbaka snabbt, ja då kan allt hända.

Tänk er då Emilia har nån liten skuld och säger att hon vägrar betala, AA får damp och mördar henne för att göra ett exempel så att säga. Hög och full som han är ska han visa ”vem som bestämmer”.

Skulden var på 700:- som jag förstått det enligt en snapchatbild som fanns med i fup.
Tror inte att man mördar för det.
Googlingarna på smslån gjordes runt 2/11 och Emilia försvann 22/11 så de 3 veckor mellan de datumen.

Isåfall borde han väll gjort exempel på den som var skyldig honom mer då de fanns nån bild på en 2000:- skuld från en annan person och nån som hade hans spel och handkontroller till Xbox osv.

Tycker det känns lite långsökt att han skulle ge sig på sin barndomsvän för 700:- och E har alltid betalat sina skulder till honom på fler tusen så varför skulle hon inte kunna betala 700:-?
Citera
2020-10-30, 18:36
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
A.A ägde väl gott om knivar som den becknare han var. Om E. bad A.A komma till lägenheten för droger men även beskydd, om så var fallet (tror jag läst det), så kom han naturligtvis inte utan kniv.

Desto mer sannolikt är det väl om E tog med den själv i syfte att försvara sig men att den aldrig kom till användning. Den lär ju knappt dolts i den röda jackan, känns så uppenbart tillrättalagd i den. Och ren från fingeravtryck, blod, DNA.

Jag har hela tiden trott att A.A har flippat på grund av droger, noja, hetsat upp sig kring något redan i lägenheten och fått E. med sig.

Det jag tycker man ska fråga sig är vad gjorde de ens där, E. taskigt klädd. Så inkonsekventnoch luddig som A.A framstår torde han ju bragt henne om livet redan i lägenheten. För så hög som vi alla misstänker att han var, varför skulle han bemöda sig ta henne dit ut i ljusa dagen? Låter helt sjukt. Det fanns ju redan något form av uppsåt då kniven medtogs.

Det finns så många parametrar som gör det mer logiskt med en annan GM, någon med klarare motiv att ha ihjäl E.

Tre saker kan jag inte släppa

1) Peruken är med hem, men inte gympapåsen och jackan. Varför hade han medvetande nog att ta den med men inte städa upp på mordplatsen. Sina egna jävla grejer. Och varför finns inga vittnen att han bar ett blött bylte? Okej det här var ju mer än en punkt, haha, sorry.

2) Varför hittades inte jackan och gympapåsen innan vid tidigare sök

3) Kökskniven är med men överensstämmer inte med sticksåren och är helt ren. Då måste A.A om han var GM haft en annan kniv som jag menade innan, så varför i helvete är då IKEA-kniven med?!?!

Ber om ursäkt, klantade mig när jag skulle skriva. Mitt inlägg här ovan är till dig. Försökte ändra men det blev bara värre.
Citera
2020-10-30, 18:39
Medlem
När E och AA gick från Es lägenhet så sa vittnen att E pratade i telefon och såg allvarlig ut medan AA cyklade en liten bit framför.
Nån som vet/hittat i FUP vem det samtalet var med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in