Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Jag tror faktiskt det hjälper AfS. Men fjanten Kasselstrand hamnar ju än mer i skuggan av sina mer karismatiska partikamrater. Jeff Ahl är också en bättre företrädare än Kasselstrand.
Detta tror jag bestämt också. De som mot förmodan tror att Rasmus Paludan är någon slags dum gaphals till cirkuspajas misstar sig gruvligt. Han är en intelligent person som är högst seriös och driven i sitt partiarbete med Stram Kurs.
De, som jag, som följt Stram Kurs genom deras videos i några år, kan intyga att det här med koranbränning i de allra flesta fall är ett moment i en längre demonstration där Rasmus och även andra före det håller anföranden kring deras politik. Visst kan det hända att han vräker ur sig "starka" ord mot någon, men då är det för att någon annan har ropat dumma saker mot honom först. Annars för han politiska diskussioner med folk och pratar med dem lika lugnt som vem som helst.
För övrigt kan det här med att Rasmus Paludan blivit afs-medlem göra att folk som väger mellan SD och afs väljer det senare, eftersom man då kan tycka att man på något sätt även indirekt stöder Rasmus Paludan och Stram Kurs.