2020-10-29, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det finnes en hypotese med brikker som passer inn. Et Gone Girl-plott.

Det var spekulasjoner på åsted Norge:
"I drapssaker er det som regel en relasjon mellom gjerningsperson og offer. Det kan være en relasjon som hittil er ukjent i etterforskningen".
Det var også spekulasjon om at saken minnet om en tryllekunst.

Alt peker mot TH nå. Spesielt etter alt det som har kommet fram i det siste fra THs dagbøker.
Jeg spurte Sandemose om dette, men fikk ikke noe svar, så da spør jeg deg:
Finnes det noen bevis for at det var en kidnapping, og at hun var i live når hun forlot Sloraveien?
Citera
2020-10-29, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Varför 9 mill. € varför inte 10 mill €. Nått lurt är det.

Ja. Om det inte är så att 9 mill går lättare att skicka än 10 mill.
Om de två summorna är lika stora, avseende 1. investering i bitcoin på förslag från RU till TH och
2. trusselbelopp,som krävdes för att ge livsbevis (med villkor att TH inte kontaktade polisen), är det ju riktigt skrämmande.
Men som sagt, skrämmande nog ändå.
Citera
2020-10-29, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Till Moscata

Det måste väl finnas saklig grund eller misstanke för att anhålla någon för ett brott.

Ja det borde finnas. Kan ju handla om att man vill förhindra bevisförstöring också.
Man kan ta fel.Men hör inte till det vanliga.
Citera
2020-10-29, 21:23
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Joda, de blir henlagt, av statsadvokaten, til sist. Men etter ny lov blir de ikke lenger foreldet.

ja ett ärende blir övergiven/henlakt när det inte finns mer att undersöka och bevisen/ledtrådarna inte är tillräckligt bra för att gå vidare...

preskription/foreldelse är en helt annan sak...
preskription för mord, våldtäkt och sexuella övergrepp mot barn blev borttagen från och med den 1 juli 2014...
Citera
2020-10-29, 21:27
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Alt peker mot TH nå. Spesielt etter alt det som har kommet fram i det siste fra THs dagbøker.
Jeg spurte Sandemose om dette, men fikk ikke noe svar, så da spør jeg deg:
Finnes det noen bevis for at det var en kidnapping, og at hun var i live når hun forlot Sloraveien?
Det er som kjent ikke funnet noe lik. Staging av drapsåsted bør holdes åpent.

Det finnes som sagt en hypotese om en GM som lurte AEH. De staget S4 og utførte et plott mot TH - slik som filmen Gone Girl.

Ikke mye som tyder på ekte kidnapping.

Mer som tyder på at AEH og GM kunne hatt en relasjon - sett gjennom hypotese
Citera
2020-10-29, 21:46
Medlem
Citat:
Retm.Inst. jobber ikke omkring manglende livstegn. De har andre arbeidsoppgaver.
Hun er allerede ført opp på listen over drap huske på. Og det er lenge siden.

Finnes det noen bevis for at hun var i live når hun forlot Sloraveien?

Rettsmedisinsk institutt (RMI) var et institutt ved Det medisinske fakultet ved Universitetet i Oslo. Instituttet ble overført til Nasjonalt folkehelseinstitutt den 1. juni 2011 og innlemmet i Divisjon for rettsmedisinske fag.

Rettsmedisinske fag er fra 1.1.2017 overført fra Folkehelseinstituttet til Oslo universitetssykehus.
Seksjon for rettsgenetikk i straffesaker arbeider med biologiske spor knyttet til kriminalsaker. Formålet er å påvise biologisk materiale samt å identifisere hvem det stammer fra.
Citera
2020-10-29, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det er som kjent ikke funnet noe lik. Staging av drapsåsted bør holdes åpent.

Det finnes som sagt en hypotese om en GM som lurte AEH. De staget S4 og utførte et plott mot TH - slik som filmen Gone Girl.

Ikke mye som tyder på ekte kidnapping.

Mer som tyder på at AEH og GM kunne hatt en relasjon - sett gjennom hypotese

Så..det finnes altså ingen bevis for at hun ble fraktet ut i live.
Citera
2020-10-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
At telefonen plukkes opp og sånn sett har en bevegelse i det den faktisk ringer 10:06 og 10:07 synes jeg ikke er så rart.
At TH reiser få minutter etter bilobservasjon kan stemme med at han har holdt utkikk og ventet på signal eller gitt signal analogt.
Jeg er enig med deg i årsaken til at han ikke vil forklare seg er at han er redd for å vikle seg (enda mer) inn.
Det ryktes jo om en kvinne, om om hun har en rolle og i så fall hvilken vet jeg ikke.
Jeg hørte for flere mnd siden at før 31.10-20 , at Tom hadde blitt med ei På bedriftreise på hotell. Vet ikke om dette er bare rykter 🤔
Citera
2020-10-29, 22:18
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Så..det finnes altså ingen bevis for at hun ble fraktet ut i live.
Det er interessant at det spekuleres i andre hypoteser. Det er en teoretisk mulighet for det
Citera
2020-10-29, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Jeg kan ikke huske å ha lest at AEH ipad ble brukt til å sjekke været. Det er jo opplyst om TH`s ipad og at han logget inn på den før han forlot bilen da han parkerte utenfor jobben. Hadde de hver sin?

Utelukker man helt at samtalen fra AEH`s tlf til MB kan ha vært gjort av andre? Takk for oppsummering, Jayce, denne saken er til å bli gæærn av. Siste krimpodd var litt skuffende, man håper på noe nytt. Hvor er Lilli Be.driss når man trenger henne? Her burde ingenting være uprøvd.
Mulig han logget på i bilen for raskt å lage albi og hilse før han dro hjem for å drepe kona.
Citera
2020-10-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Lill* har tidligere uttalt noe ala: "Det er en hårfin grense mellom schizofreni og klarsynthet"
Det er klart at alle steiner må snus. "Klarsynte" er ikke en del av dette prosjektet. Tidligere i tråden hadde noen store forhåpninger til M. Win*er. Vi har ikke hørt mer fra dem, og heller ikke fra Win*er.
For å avslutte: Finner du eksempler på at noen av de norske klarsynte/synske forhåndvarslet Korona-pandemien?
Durek vet alt.
Citera
2020-10-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
For så vidt sant, men jeg tror nok ikke manglende livstegn holder for å skrive ut dødsattest.
Hvordan livberger en eldre kvinne seg som ikke har kontobevegelser eller kan vise seg offentlig. Hun er garantert ikke i live.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in