Citat:
Ursprungligen postat av
Jayce
Kontakten mellom TH og kryptomannen ble initiert i slutten av 2017 og fortsatte inn i 2018.
Det var også i denne perioden kryptomannen begynte å gi likerklikk på Facebook-siden til TEH, dvs fra november 2017 til mars 2018. Likerklikkene opphørte altså i løpet av 2018.
Samtidig i mars 2018, og utover våren og sommeren det året, var kryptomannen aktiv på sosiale medier og tok kontakt med flere personer. Han ga uttrykk for at han ville ha et kryptosamarbeid og fortalte om sine store kryptoplaner med TH, uten å oppgi navnet hans. Formålet var å knytte til seg kryptoeksperter.
I juli 2018 nevnte kryptomannen om mulighetene for en kontrakt. Og så sent som i august 2018 skrev han i en melding at han samarbeider med en av Norges største strømleverandører og hvor spennende dette kunne bli. Så ble det stille.
Bare to måneder senere forsvant AEH og kryptovaluta er et sentralt punkt i forsvinningssaken.
Jeg synes både media og vi i tråden har hoppet litt for lett over planleggingsfasen.
Så jeg tar meg den frihet å bruke dette innlegget, og prøve å føye til litt mer:
- Slutten av 2017: Kontakten mellom TH og kryptomannen ble initiert. Fortsatte inn i 2018.
- Nov. 2017-Mars 2018: Kryptomannen begynte å gi likerklikk på Facebook-siden til TEH.
- Mars 2018 og utover vår og sommer: Kryptomannen aktiv på sosiale medier. Tok kontakt med flere personer, ønsket kryptosamarbeid.
-23. mars 2018: Meldingene om et nært forestående kryptosamarbeid med et stort, norsk kraftselskap: "Som du sikkert fikk med deg har jeg godt bekjentskap til en hval... jeg med andre ord, ønsker virkelig å ta nytte av det." (Nrk) Han hadde altså kontakt med kapitaleier, men ønsket også kontakt med kyptoeksperter.
- Vår/tidlig sommer 2018: Forberedelseshandlinger knyttet til kryptosporet skjer, ifølge politiet. Opprettelsen av kryptokontoen med en sørlendings epost-adresse er blant de første sporene på kryptoplanlegging.
- Juli-August 2018: Nevner mulighetene for en kontrakt. Melding at han samarbeider med en av Norges største strømleverandører og hvor spennende dette kunne bli. Så ble det stille.
-Etter 31. okt 2018: Kryptomannen tar i nettforum opp temaet kryptovaluta som ikke kan spores, i sammenheng med kriminelle handlinger, blant annet kidnapping.
-TH oppgir uoppfordret til politiet tidligere møter med kryptomannen som tas inn til flere avhør. Han knyttes til en rolle opp mot krypto-oppsettet i trusselbrevet.
Lurer på om det finnes noe mer spor av TH i selve planleggingen.
Og hvorfor skjedde det akkurat denne dagen?