2020-10-29, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
"du tillför ingen kunskap"

är det din favorithärskarteknik?

Tycker det låter bekant...
Ja det får du tycka.

Men säg mig, har du något svar på in fråga?
Citera
2020-10-29, 20:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Kramar du inte dina barn?
Har du AIDS eller vilken annan riskgruppgrupp tillhör du?

Jag tar hand om min gamla far som är riskgrupp, då blir det ju svårt att krama någon annan. Mina barn är vuxna.
Citera
2020-10-29, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Minst plats av alla fick i alla fall jag:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Du är en utav dom i tråden som jag gärna läser men tror du det inlägget kommer vara aktuellt särskilt länge till? Det mesta pekar väl ändå på att siffrorna kommer rasa iväg mycket högre än så, även i Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Så vad menar du är en korrekt IFR?

That depends on the country and level of societal spread. There is not a fixed IFR.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chad-Thundercock
Alla luftvägsvirus smittar extremt olika vid olika tillfällen i vårt klimat, alltså mycket på vintern och nästan inte alls på sommaren! Att smittan försvann i våras hade inget att göra med åtgärderna och att den kommer tillbaka på hösten var oundvikligt.

Är det så stor skillnad mellan hur ett virus smittar mellan mars och oktober? Hade det varit januari och juli vi pratat om så hade det åtminstone varit en förklaring värd att tänka på, men en fullständig gigantisk skillnad i spridning mellan mars och oktober?
Citera
2020-10-29, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Not really. I’ve been saying enjoy the summer because it will be coming back in autumn since late spring. I pointed out pollen seasons as an influence, which I still believe to be correct. I gave a date when the second wave would technically start in Europe, which it did, slowly rising back to life ever since—and I’ve pointed out the best time to stop the second wave for Sweden, which is also looking to be correct now. You brag about Uni courses, our contributions are different.
Ja men det är fakta att jag har goda kunskaper i immunologi, not som tråden lider brist på.

Det är förresten uppenbart att T-cellsystemet arkiveras av en genomgången infektion med SARS-CoV-2. Det måste du ju hålla med mig om med dna goda kunskaper?
Citera
2020-10-29, 20:28
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Han har stor makt och en patient berättar att situationen känts hotfull. Är man beroende av läkarens utlåtande vågar man inte provocera genom att driva en anmälan. Patienten ifråga hade försökt få bli utredd av annan läkare men vägrats detta. Vad gör man i en sån situation, om man är för sjuk för att försörja sig och behöver sin sjukersättning? Att samma läkare nu ger sig på långtidscovidsjuka genom att föreslå att de bara upplever stress är inget man ska ta lätt på. Inte om kräket fortfarande anlitas av försäkringskassan och utreder patienter för deras räkning och det inte finns alternativa läkare att vända sig till. Fler personer i utsatta situationer kan komma att råka väldigt illa ut om de tvingas ha med honom att göra.

Jag får slutligen läsa ett "utkast"som Anders kallar det och där står min diagnos: Subjektiva smärtsyndrom och total motivationsbrist till allt arbete. Där står även att jag har en negativ inverkan på övriga patienter på Ergonomicenter och när jag frågar Anders om det har att göra med händelsen där kvinnan fick vifta med armarna och uttala att hon va en drottning så svarade han att "han uttalar sig inte i enskilda ärenden.

Då jag upplever det som skrivs som mycket kränkande och nervärderande ber jag Anders att få kopiera vad han skrivit i utkastet för att visa mitt juridiska ombud men får till svar att " allt i detta utkast kan ändras för el mot mig och min utredning och detta svar ser jag som direkt hot om att sköt dig och dansa efter våran pipa eller skyll dig själv.

Jag sitter nu här och skriver detta med gråten i hallsen och undrar om detta människoovärdiga kränkande och förtryckande verkligen får förekomma under tvång fastän jag erbjudit mig att göra denna utredning någon annan stans. Jag ångra djupt idag att jag inte annmälde Anders Löfqvist och Ergonomicenter i Eskilstuna 2001 men jag gör det nu 2008.

https://www.nackskadeforbundet.se/MichaelGlemhorn.php

Jag är helt på din sida i detta fallet, bra skrivet!🙋🏼‍♀️
Citera
2020-10-29, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
That depends on the country and level of societal spread. There is not a fixed IFR.
Vad ligger den, kumulerat, under pandemin på i Sverige?
Citera
2020-10-29, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Minst plats av alla fick i alla fall jag:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Bra där, all heder till dig.

Men vi är inte riktigt klara än, ca 20% kvar till flockimmunitet.

Tror det landar på lite drygt 700 döda/miljon till slut.
Citera
2020-10-29, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja det får du tycka.

Men säg mig, har du något svar på in fråga?

Du får repetera den.

Professorn börjar bli lite senil.
Citera
2020-10-29, 20:30
Medlem
Citat:
Re är nog inte i närheten av 2 för tillfället men säkert över 1. Att vi har högre immunitet märks, annars hade vi troligen legat närmare 2 nu med tanke på att samhället öppnat upp mer nu och folk är sämre på att följa restriktionerna.

Att det i princip fördubblas på en vecka talar tyder på att det är betydligt över 1, sannolikt nära 2. Och samma tendens syns i stora delar av Europa. En så stor ökning kan inte förklaras av ändrade beteenden. Och då har jag inte ens nämnt immuniteten.
Citera
2020-10-29, 20:31
Medlem
Citat:
Bra där, all heder till dig.

Men vi är inte riktigt klara än, ca 20% kvar till flockimmunitet.

Tror det landar på lite drygt 700 döda/miljon till slut.

Har verkligen minst hälften av alla antikroppar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in