Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Guardian skriver att Tyskland kommer "deploy" (jag kan inget bra svenskt ord) tusentals federala poliser som ska se till att de nya restriktionerna fr o m måndag efterlevs.
Det låter ju som polisstat. Inte så kul. Men det visar i alla fall att man vidtar kraftiga åtgärder för att hejda smittspridningen.
Jag tror FHMs nya rekommendationer kommer vara i stort sett verkningslösa. Åtminstone i Stockholm.
Jag misstänker att människors tolerans för den typen av restriktioner är tämligen låg. Kanske kan det näppeligen tolereras i en månad, men om polisen fortfarande är ute och patrullerar under julhelgen och hindrar folk att träffa släkt och vänner så lär det ta hus i helvete.
Det är av just den här anledningen som det är så viktigt att allmänheten har rätt att bära vapen. För det krävs inte mycket för att en stat ska tippa över balansen och gå för långt, jag tycker flera stater i Europa är farligt nära den gränsen just nu. Som vanligt i goda förtecken. The road to hell...
Jag personligen kommer inte tolerera sådan inskränkning och kommer göra våldssamt motstånd mot ordningsman om det skulle gå så långt. Men det är jag det.