2020-10-29, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
https://nypost.com/2020/04/03/us-government-will-cover-uninsured-americans-covid-19-treatment/
https://www.huffpost.com/entry/trump...b6cc1e477566e7
https://www.washingtonpost.com/healt...bdb_story.html

https://www.hrsa.gov/coviduninsuredclaim

Här har du.. Sluta skriv i den här tråden utan att först göra en undersökning om det är sant eller inte.

Två av dina länkar blev "Page not found...". """Märkligt""" att relativt färska artiklar tas bort så där.
2020-10-29, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Pollsen kommer tätt nu! Florida har hunnit publicera 3 nya poll idag:
+5 Biden
+4 Biden
+5 Biden

Genomsnitt: 4.6% ledning för Biden i Florida.

Analys: Bidens ledning nationellt ligger i genomsnitt på 9.0% i nuläget.
Clinton vann nationellt med 2.1% 2016
Trump vann Florida med 1.2% 2016
Dem var alltså 3.3% sämre i Florida än nationellt, 2016.

Baserat på nationell ledning på 9.0% nu, så skulle Florida isåfall ligga på 5.7% om det var samma skillnad mellan nationellt och delstaten. Stämmer ganska väl med dessa 4.6% vi ser idag. Jag har svårt att se Florida som en toss-up state.

Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Kommer en Monmouth poll för Florida om ett par timmar också. A+ betyg. Det hade riktigt bra siffror för Biden i Georgia igår (+4 i deras high-turnout modell) så får hoppas deras Florida mätning också har goda nyheter!
UPDATERING:
Monmouth Florida
Biden 51, Trump 45 +6 ('high turnout')
Biden 50, Trump 46 +4 ('low turnout')
och jag tror vi kan nog förvänta oss high turnout detta val.
2020-10-29, 18:05
Medlem
Davys avatar
Tror demokraterna har förlorat rejält på att haft Pelosi som speaker. Tror att hon skrämt iväg många mittenväljare.

Ska bli intressant om hon blir speaker efter valet. Hon har ju många år kvar med amerikanska mått mätt, bara 80 år och suttit sedan 1987.

Tror som sagt att dom skulle tjäna på att välja en mer sansad, moderat och frisk person.
2020-10-29, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Tror demokraterna har förlorat rejält på att haft Pelosi som speaker. Tror att hon skrämt iväg många mittenväljare.

Ska bli intressant om hon blir speaker efter valet. Hon har ju många år kvar med amerikanska mått mätt, bara 80 år och suttit sedan 1987.

Tror som sagt att dom skulle tjäna på att välja en mer sansad, moderat och frisk person.
Lol man måste ha en väldigt högervriden världssyn om man anser att Pelosi skulle va någon sorts vänsterkämpe. Pelosi är ju verkligen mellanmjölkmoderat personifierad.
2020-10-29, 18:12
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Lol man måste ha en väldigt högervriden världssyn om man anser att Pelosi skulle va någon sorts vänsterkämpe. Pelosi är ju verkligen mellanmjölkmoderat personifierad.

Nja, jag anser Trump är mitten.

Inte mycket höger kvar med den sossepolitiken. Men bättre än dems.
2020-10-29, 18:14
Medlem
Alltså det är nästan skrattretande hur folk kan tro att Biden har någon som helst chans att vinna. Jag är ingen supporter av någon av dom men vann Trump över Hillary så kommer han krossa Biden. Biden har varit politiker i över 40 år och bara ägnat sig åt korruption. Tror Trump får fler röster än förra valet. Kan tänka mig att folk är jävligt arga över all lootings och kan tänka mig att det är mest liberala människor som sysslar med denna aktivitet. Många som stått i mitten vill ha en kraftig ledare i dessa tider, något som demente Biden inte är.
Går att dra paralleller till läget i Sverige, Sossarna som är mer som demokraterna i usa är för veka och därför går fler och fler till SD. Alla som röstar på SD håller förmodligen inte med dom men det är ett pekfinger åt den andra sidan. Trump likt Jimmie bryr sig verkligen om sitt land.
Sedan kan man inte förneka alla konstiga uttalanden ifrån Trump och samtidigt kan man inte förneka allt bra han gjort heller.
Dom flesta som röstade på Trump 2016 kommer förmodligen göra det åter igen, plus en hel del andra.
Jag har inte kollat på några polls eller liknande men det räcker att ha lite förstående för mänsklig psykologi för att förstå att Trump kommer åter igen väljas till usas presiden.
Jag är så säker på detta att jag skulle kunna ha mitt liv som insats. Han får möjligtvis inte flest röster men likt förra valet, flest stater.
2020-10-29, 18:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Du menar nog biljoner och inte miljarder och miljoner som du skrev.

Edit: https://nypost.com/2020/03/25/heres-everything-you-need-to-know-about-the-coronavirus-stimulus-package/

Miljarder är "Bilon" på engelska, jag vet att det är knepigt att översätta miljarder mellan det engelska och det svenska språket men jag tror knappast att Trump vill lägga en biljon (1 000 000 000 000) på ett stödpaket.
2020-10-29, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Nja, jag anser Trump är mitten.

Inte mycket höger kvar med den sossepolitiken. Men bättre än dems.
Som sagt, man måste ha en väldigt högervriden världssyn...
2020-10-29, 18:29
Medlem
AreYouBacks avatar
Aftonbladet: "Representanthusets talman, demokraten Nancy Pelosi, uppmanade på onsdagen president Donald Trump att acceptera det kommande valresultatet ”som en man”, i stället för att fortsätta så tvivel om resultatet om inte alla röster hunnit räknas på valnatten, skriver The Hill.

Trump har upprepade gånger hävdat att poströstning kommer leda till omfattande valfusk, trots att flera experter avfärdat påståendet."

Helt otroligt, Demokraterna och speciellt denna häxa har aldrig accepterat 2016 års val. Fuck you.
2020-10-29, 18:32
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemoncraft
Alltså det är nästan skrattretande hur folk kan tro att Biden har någon som helst chans att vinna. Jag är ingen supporter av någon av dom men vann Trump över Hillary så kommer han krossa Biden. Biden har varit politiker i över 40 år och bara ägnat sig åt korruption. Tror Trump får fler röster än förra valet. Kan tänka mig att folk är jävligt arga över all lootings och kan tänka mig att det är mest liberala människor som sysslar med denna aktivitet. Många som stått i mitten vill ha en kraftig ledare i dessa tider, något som demente Biden inte är.
Går att dra paralleller till läget i Sverige, Sossarna som är mer som demokraterna i usa är för veka och därför går fler och fler till SD. Alla som röstar på SD håller förmodligen inte med dom men det är ett pekfinger åt den andra sidan. Trump likt Jimmie bryr sig verkligen om sitt land.
Sedan kan man inte förneka alla konstiga uttalanden ifrån Trump och samtidigt kan man inte förneka allt bra han gjort heller.
Dom flesta som röstade på Trump 2016 kommer förmodligen göra det åter igen, plus en hel del andra.
Jag har inte kollat på några polls eller liknande men det räcker att ha lite förstående för mänsklig psykologi för att förstå att Trump kommer åter igen väljas till usas presiden.
Jag är så säker på detta att jag skulle kunna ha mitt liv som insats. Han får möjligtvis inte flest röster men likt förra valet, flest stater.

Om du är intresserad av läget "polls" så kolla Tim Pool på Youtube. Han går igenom allt. Det sägs att det är fler Demokrater som hatar Trump mer än att de älskar Biden så det spelar knappt någon roll vad som sker. GDP ökade med 33%, siffrorna är färska och visar att under Trump kan ekonomin återhämta sig. Biden vill stänga ner.
2020-10-29, 18:33
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Såna här metoder Trump-motståndare tar till för att Demokraterna ska vinna.

https://www.expressen.se/nyheter/hackare-stal-20-miljoner-fran-trumps-kampanj/

Någon eller några har förlorat jobbet antar jag. Det där är ju bara korkat.
2020-10-29, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Miljarder är "Bilon" på engelska, jag vet att det är knepigt att översätta miljarder mellan det engelska och det svenska språket men jag tror knappast att Trump vill lägga en biljon (1 000 000 000 000) på ett stödpaket.

Står ju trillion i artikeln.

Citat:
The lesser-known provisions were stuffed into the $2 trillion package during marathon negotiations between Senate Minority Leader Chuck Schumer of New York and Republicans, which ended early Wednesday in a deal.
Senast redigerad av Ollebolle1g 2020-10-29 kl. 18:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in