Citat:
Ursprungligen postat av
Skilly
Hahaha
Nu börjar GOP fåna sig rejält.
Twitter plockade ner NY Posts tweet om Hunter förra veckan och nu har GOP fått tokspel.
Ted Cruz flippade och försökte ställa Twitters VD till svars inför senaten nyligen. Det snackas om att man ska sätta dit Facebook, Google och Twitter efter valet och nyss på FOX: ”
Mediafusket har kostat republikanerna trillioner dollar”.
Börjar man inse att man kommer förlora kanske? Och att GOP är stenkörda för väääldigt lång tid om man torskar nu?
Låt mig gissa hur ursäkterna kommer låta..
Trump lurad på presidentposten för att:
- Fusk med poströster
- Fusk från media
- Fusk med ..... bla bla.
Så du tror inte att censur av nyheter skadar demokratin och skadar den kandidat som drabbas av censuren?
Jag kan rekommendera att titta på Ted Cruz förhör av Twitters VD Jack Dorsey. Där TILLINTETGÖR Cruz Dorsey. Dorsey erkänner att det var fel att blocka nyheten om Biden och är jävligt ödmjuk inför att Twitter måste bli bättre för att förtjäna allmänhetens förtroende.
Dorsey kan inte nöjaktigt förklara varför Twitter tillät att dokument som visade Trumps skattedeklarationer delades via Twitter, medan material som visade utdrag från Bidens dator bannades. Twitter har ju också sent omsider backat på censuren av Bidenmaterialet. Men skadan är skedd. Självklart påverkar detta valet och Cruz var helt korrekt topp tunnor rasande över att en privat aktör tar sig friheten att påverka ett land val!! på det sättet. Det är inget att skratta åt. Jag HOPPAS att man kan ge Facebook och Twitter en näsbränna så det svider. Kanske Trump kan plocka bort dem liksom han plockade bort Tiktok, åtminstone för en period. Såna där människor fattar först när det svider i den egna plånboken.