2020-10-29, 15:45
Medlem
Till Moscata

Det måste väl finnas saklig grund eller misstanke för att anhålla någon för ett brott.
Citera
2020-10-29, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Russisk dame med mafiakontakter.

Kanskje. Det skal ha gått noen rykter om en slik forbindelse.

Det kan jo være noe sant i ryktene.
Citera
2020-10-29, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Hur som helst har inte kidnapparna hållt sin del av dealen om att dom skulle ge polisen livsbevis, och att dom skulle släppa AEH.

Det med livsbevis stod nog skrivet i stjärnorna, alltså ett påhitt
Citera
2020-10-29, 15:48
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Kontakten mellom TH og kryptomannen ble initiert i slutten av 2017 og fortsatte inn i 2018.

Det var også i denne perioden kryptomannen begynte å gi likerklikk på Facebook-siden til TEH, dvs fra november 2017 til mars 2018. Likerklikkene opphørte altså i løpet av 2018.

Samtidig i mars 2018, og utover våren og sommeren det året, var kryptomannen aktiv på sosiale medier og tok kontakt med flere personer. Han ga uttrykk for at han ville ha et kryptosamarbeid og fortalte om sine store kryptoplaner med TH, uten å oppgi navnet hans. Formålet var å knytte til seg kryptoeksperter.

I juli 2018 nevnte kryptomannen om mulighetene for en kontrakt. Og så sent som i august 2018 skrev han i en melding at han samarbeider med en av Norges største strømleverandører og hvor spennende dette kunne bli. Så ble det stille.

Bare to måneder senere forsvant AEH og kryptovaluta er et sentralt punkt i forsvinningssaken.

Jeg synes både media og vi i tråden har hoppet litt for lett over planleggingsfasen.
Så jeg tar meg den frihet å bruke dette innlegget, og prøve å føye til litt mer:
- Slutten av 2017: Kontakten mellom TH og kryptomannen ble initiert. Fortsatte inn i 2018.
- Nov. 2017-Mars 2018: Kryptomannen begynte å gi likerklikk på Facebook-siden til TEH.
- Mars 2018 og utover vår og sommer: Kryptomannen aktiv på sosiale medier. Tok kontakt med flere personer, ønsket kryptosamarbeid.
-23. mars 2018: Meldingene om et nært forestående kryptosamarbeid med et stort, norsk kraftselskap: "Som du sikkert fikk med deg har jeg godt bekjentskap til en hval... jeg med andre ord, ønsker virkelig å ta nytte av det." (Nrk) Han hadde altså kontakt med kapitaleier, men ønsket også kontakt med kyptoeksperter.
- Vår/tidlig sommer 2018: Forberedelseshandlinger knyttet til kryptosporet skjer, ifølge politiet. Opprettelsen av kryptokontoen med en sørlendings epost-adresse er blant de første sporene på kryptoplanlegging.
- Juli-August 2018: Nevner mulighetene for en kontrakt. Melding at han samarbeider med en av Norges største strømleverandører og hvor spennende dette kunne bli. Så ble det stille.
-Etter 31. okt 2018: Kryptomannen tar i nettforum opp temaet kryptovaluta som ikke kan spores, i sammenheng med kriminelle handlinger, blant annet kidnapping.
-TH oppgir uoppfordret til politiet tidligere møter med kryptomannen som tas inn til flere avhør. Han knyttes til en rolle opp mot krypto-oppsettet i trusselbrevet.

Lurer på om det finnes noe mer spor av TH i selve planleggingen.
Og hvorfor skjedde det akkurat denne dagen?
Senast redigerad av brukerinne 2020-10-29 kl. 16:01.
Citera
2020-10-29, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Jeg synes både media og vi i tråden har hoppet litt for lett over planleggingsfasen.
Så jeg tar meg den frihet å bruke dette innlegget, og prøve å føye til litt mer:
- Slutten av 2017: Kontakten mellom TH og kryptomannen ble initiert. Fortsatte inn i 2018.
- Nov. 2017-Mars 2018: Kryptomannen begynte å gi likerklikk på Facebook-siden til TEH.
- Mars 2018 og utover vår og sommer: Kryptomannen aktiv på sosiale medier. Tok kontakt med flere personer, ønsket kryptosamarbeid.
-23. mars 2018: Meldingene om et nært forestående kryptosamarbeid med et stort, norsk kraftselskap: "Som du sikkert fikk med deg har jeg godt bekjentskap til en hval... jeg med andre ord, ønsker virkelig å ta nytte av det." (Nrk) Han hadde altså kontakt med kapitaleier, men ønsket også kontakt med kyptoeksperter.
- Vår/tidlig sommer 2018: Forberedelseshandlinger knyttet til kryptosporet skjer, ifølge politiet. Opprettelsen av kryptokontoen med en sørlendings epost-adresse er blant de første sporene på kryptoplanlegging.
- Juli-August 2018: Nevner mulighetene for en kontrakt. Melding at han samarbeider med en av Norges største strømleverandører og hvor spennende dette kunne bli. Så ble det stille.
-Etter 31. okt 2018: Kryptomannen tar i nettforum opp temaet kryptovaluta som ikke kan spores, i sammenheng med kriminelle handlinger, blant annet kidnapping.
-TH oppgir uoppfordret til politiet tidligere møter med kryptomannen som tas inn til flere avhør. Han knyttes til en rolle opp mot krypto-oppsettet i trusselbrevet.

Man kan lure på hvor lenge kryptomanen hadde kjent TEH
Citera
2020-10-29, 16:09
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Man kan lure på hvor lenge kryptomannen hadde kjent TEH

Ja, det kan du si. Husker ikke om det ble tatt opp da RU ble "etterforsket" her i tråden.
Citera
2020-10-29, 16:13
Medlem
Kryptomannen ble aktiv på Facebook-siden til TEH i samme periode som kontakten med TH startet.
Citera
2020-10-29, 16:36
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Kryptomannen ble aktiv på Facebook-siden til TEH i samme periode som kontakten med TH startet.

Ja. Det var vel i november 2017 at TEH introduserte RU for faren. Vet ikke om det var pga. RUs kryptointeresse og gründerambisjoner. Manglende aktivitet på Facebook-siden tyder vel på at TEH/RU ikke hadde kjent hverandre særlig godt, og at et tilfeldig møte i sosial sammenheng var mindre sannsynlig.
Citera
2020-10-29, 16:49
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det med livsbevis stod nog skrivet i stjärnorna, alltså ett påhitt
Fullt möjligt att hon ligger någonstans på botten av havet.
Citera
2020-10-29, 17:20
Bannlyst
Citat:

Undrer på hvor lenge efteråt at det lar seg gjøre å hitta med miniubåt. En saknad fisker ble hittad et år efteråt i nordnorge. Det var en tråler som hadde fått han i garnet. Først fikk dem øye på et oransje oljehyre/regnklæder, men når dem tittad oppi der var det et delvis oppløst lik der.
Hvis kroppen er surret inn i plast, så kanskje det holder seg i flere år.
Citera
2020-10-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ret.Med vet nok hva de snakker om.

Finnes det noen bevis for at hun var i live når hun forlot Sloraveien?

For så vidt sant, men jeg tror nok ikke manglende livstegn holder for å skrive ut dødsattest.
Citera
2020-10-29, 17:35
Medlem
Citat:

Troligtvis i Nordsjön
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in