2020-07-27, 12:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Så vidt jeg husker ble den postet i februar 2018.

Det er litt for lenge før for at jeg syns det kan tillegges noe særlig vekt.
Citera
2020-07-27, 12:15
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ja, men oppsiktsvekkende er det, selv om jeg stusser over om de allerede da hadde planlagt nøyaktig dato for aksjonen.
Citera
2020-07-27, 12:23
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, men oppsiktsvekkende er det, selv om jeg stusser over om de allerede da hadde planlagt nøyaktig dato for aksjonen.

Halloween er uansett ikke noe som er på radaren til de fleste nordmenn, det er først og fremst barn som bryr seg om det, sterkt påvirket av SoMe, som igjen er sterkt påvirket av USA, også er det noen (veldig) unge voksne som ser på det som en unnskylding til å kle seg og ut feste, så å legge for mye vekt på at det skjedde på akkurat 31. oktober tror jeg ikke har noe for seg i denne saken.
Citera
2020-07-27, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Konklusjonen må da bli at hettemannen kan skrives ut av saken.
Han kan ha glemt noe viktig. Lett å stresse etter man har begått et mord.
Citera
2020-07-27, 12:25
Medlem
Slettsnokens avatar
Den ble visst postet i januar 2018, og det får meg til å minnes det berømte juleselskapet i Ord*erid-saken.

Hva visste familien egentlig om 31.10.18 under julen 2017?

- Siste dag i måneden kjøres muligens lønn (trolig avgjørende for alibi hvis AE har som rutine å ringe denne dagen).

- 31.10. feires Halloween av barn (trolig uviktig)

- 31.10. åpnes sommerstengt bom på gangveien (trolig avgjørende for adkomst)
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-27 kl. 12:27.
Citera
2020-07-27, 12:29
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:

I en uoppklart sak vil det alltid bli fantasier og spekulasjoner. Det er problematisk! Om vi selv var innblanda/familie i en uoppklart sak, er jeg sikker på at vi alle har gjort, sagt og skrevet ting som ville bli sett på som mistenkelig.
Citera
2020-07-27, 13:49
Medlem
Legokatts avatar
Lurer på hvor jeg har sett dette plottet i en film før..?
Ja nå husker jeg det!
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-27 kl. 14:07.
Citera
2020-07-27, 13:51
Medlem
Kontakten mellom TH og kryptomannen ble initiert i slutten av 2017 og fortsatte inn i 2018.

Det var også i denne perioden kryptomannen begynte å gi likerklikk på Facebook-siden til TEH, dvs fra november 2017 til mars 2018. Likerklikkene opphørte altså i løpet av 2018.

Samtidig i mars 2018, og utover våren og sommeren det året, var kryptomannen aktiv på sosiale medier og tok kontakt med flere personer. Han ga uttrykk for at han ville ha et kryptosamarbeid og fortalte om sine store kryptoplaner med TH, uten å oppgi navnet hans. Formålet var å knytte til seg kryptoeksperter.

I juli 2018 nevnte kryptomannen om mulighetene for en kontrakt. Og så sent som i august 2018 skrev han i en melding at han samarbeider med en av Norges største strømleverandører og hvor spennende dette kunne bli. Så ble det stille.

Bare to måneder senere forsvant AEH og kryptovaluta er et sentralt punkt i forsvinningssaken.
Citera
2020-07-27, 14:02
Medlem
Slettsnokens avatar
Jeg tror planen om å drepe AE startet lenge før kryptodelen kom på banen.

Under vurderingen av ulike scenarier, ble kidnapping valgt som en avledning, og da passet kryptovaluta beleilig inn i dette.

S hadde kontakt med RU som ble introdusert for TH, men RU var trolig intetanende om sin medvirkning.
Citera
2020-07-27, 14:03
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Kontakten mellom TH og kryptomannen ble initiert i slutten av 2017 og fortsatte inn i 2018.

Det var også i denne perioden kryptomannen begynte å gi likerklikk på Facebook-siden til TEH, dvs fra november 2017 til mars 2018. Likerklikkene opphørte altså i løpet av 2018.

Samtidig i mars 2018, og utover våren og sommeren det året, var kryptomannen aktiv på sosiale medier og tok kontakt med flere personer. Han ga uttrykk for at han ville ha et kryptosamarbeid og fortalte om sine store kryptoplaner med TH, uten å oppgi navnet hans. Formålet var å knytte til seg kryptoeksperter.

I juli 2018 nevnte kryptomannen om mulighetene for en kontrakt. Og så sent som i august 2018 skrev han i en melding at han samarbeider med en av Norges største strømleverandører og hvor spennende dette kunne bli. Så ble det stille.

Bare to måneder senere forsvant AEH og kryptovaluta er et sentralt punkt i forsvinningssaken.

Hvem kjente hverandre egentlig først? RU og TH, eller TEH og RU?

Har ikke TEH og RU andre felles bekjente også, utover TH? Tror jeg har sett noe snakk om forbindelser mellom broren til RU og TEH.
Citera
2020-07-27, 14:05
Medlem
Citat:
Hvem kjente hverandre egentlig først? RU og TH, eller TEH og RU?

Har ikke TEH og RU andre felles bekjente også, utover TH? Tror jeg har sett noe snakk om forbindelser mellom broren til RU og TEH.

RU var ikke aktiv på FB-siden til TEH før kontakten med TH ble initiert.
Citera
2020-07-27, 14:09
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
RU var ikke aktiv på FB-siden til TEH før kontakten med TH ble initiert.

Spenstig...

Det finnes et navn på en slags scam som handler om slik "social conditioning", men navnet/begrepet glipper litt for meg akkurat nå..

Edit: Jeg hadde lyst til å si "grooming", men det blir ikke helt riktig det heller..

Prinsippet går ut på å prøve å komme nærmere et objekt, ved å skape forhold til noen i deres nære krets, og med det liksom prøve å snike seg inn bakveien i kretsen til den de egentlig vil ha kontakt med.
Senast redigerad av Niffy 2020-07-27 kl. 14:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in