2020-10-28, 05:43
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Men jag skrev ju i två inlägg vad jag menade. Timeout har i 100 tals extremt långa innehållslösa inlägg talat om att barnen inte vill umgås med denna hemska mamman. Vad ser man då man öppnar FU?
KL är avlyssnad när hon talar med sin son. Sonen ber henne ringa på kvällen också.
Han är upprörd över den bild som figurerat på KL i badrock och säger att han blev ledsen. Nu är det ju känt vem som lade upp bilden det är en annan misstänkt i fallet Cecilia F, som också står åtalad som har en riktig diagnos, som ville jävlas helt enkelt. Så Timeouts inlägg stämde inte överens med verkligheten utan det var lögn.

Så på måndag börjar allvaret och det är ju saklig fakta kommer fram därmed går allt skvaller och skitprat, fåtöljdiagnoser bort och HOL bekanta osv som är med i FU kommer vi inte att se. Det är nu åklagarens bevisning kommer ifrågasättas av försvararna i fallet och deras arbete kommer att handla om att skapa rimligt tvivel. Nu börjar det riktiga fallet så att säga där personer står åtalade för anstiftan till mordförsök, mordförsök, stämpling och förberedelse till mord. Nu är det inte LOB, socialtjänsten, barn, och allmänt skitprat vilket skall bli väldigt skönt. Nu måste media börja rapportera och jag hoppas att man bevakar denna domstolsförhandling.

Det säger inte så mycket. Samtalen var som du säger avlyssnade och det är tydligt att grabben blivit instruerad av polisen vad han ska och inte får säga. Självklart ber han K ringa igen då hon avslöjar sig i samtalen. Han vill ju hjälpa till. Han litar mer på polisen än K och har nog lärt sig med tiden att stryka K medhårs. Det betyder inte att han vill träffa henne egentligen.
Citera
2020-10-28, 12:17
Medlem
develis avatar
Citat:
VI tar det en gång till då så inte lögnerna får så stor spridning. Barnet umgås med sin mor det har vi sett i FU. Så skall du ljuga och överdriva får du allt göra det i trådar där ingen läser FU .
Att de pratar i tel framgår i FUP.
Eller svarar om KL ringer.

Barnen har säkert en redan svårbearbetad känsla och den heter ambivalens.
Just för att det är en mor de vill älska, hon var säkert omtänksam som nykter och inte fullt så stollig längre bak i tiden.

Sådana som KL försöker tyvärr ofta kompensera lite extra när de har ballat ur, vilket inte är bra för barn.
Det skapar ambivalens och bindningar med ett liv som en emotionell roller coaster.
Rent generellt är det älskar. Hatar. Säger stopp. Säger ja. Känner glädje, känner sorg. Känner skam. Är ledsna.
Saknar den mer normala mamman.
Barn är ofta oerhört lojala och det kan missbrukas och det rör sig om svek.
Konstanta besvikelser via tomma löften.

Har hon sen nån P-störning mitt i allt det här så förstärks det 100%.
Jag har dubbelt beteende och splitting i åtanke.

Welcome to Hell.

Hur som haver.
De upplever ett pågående trauma via KL och de har drabbats hårt sen de var små.

Just nu är hon anklagad att ha försökt mörda deras trygga punkt i livet och han har varit mycket nära att dö nyligen, en skräck i sig.

De har i tidig ålder satt riktlinjer för umgänge men det brydde sig inte KL om.
Hon svek dem.
-----> Deras deal nu är att de är såpass gamla att de väljer själva om de vill umgås el ha kontakt med henne. Men givetvis under rimliga omständigheter.

KL är en dubbelbottnad tunna så det är intressant att se hennes beteende däremot och vad hon påstår.
Vad sen barnen tycker om henne kan vi lämna därhän, de har som sagt tillräckligt kring sig och är indirekt brottsoffer de också.
Så jag ämnar återkomma om KL.
Senast redigerad av develi 2020-10-28 kl. 12:20.
Citera
2020-10-28, 17:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag anser fortfarande att hjärnblödningen som man vill förminska i tråden och hennes alkoholmissbruk kan ha lett till att hon förändrades. Jag är inte säker på om hon har fått fler blödningar efter det. Hennes sviter efter den aktuella hjärnblödning visar sig genom hela FU. Oavsett vad låtsasexpertisen påstår i denna tråd.
Vi vet att det är mars 2014 (läkarutlåtande) och sen påstår hon själv att det är en 2018.
Hon härjar innan hennes mor dör i januari 2012. Stupfull på julmiddag.

Vad visar sig som typisk hjärnblödning menar du?
För ska du skylla på hjärnskador då får du nog även fundera på hennes kognitiva förmåga.

Att hon anskaffat speciell telefon för krypterad encrochatt?
Att hon strategiskt gör upp möten på natten i långa beskrivningar värda en nominering inom true crime genre?
Eller är det typiskt hjärnblödning att i omgångar investera i guldtackor?

Det finns mängder med exempel på att hon är både slug, strategisk och kompetent kognitivt sett.
Att hon sen tappar omdömet fullständigt på fyllan betvivlar nog ingen.

Miljonären och soffsurfaren Karin..

De som hon antingen lånat av och bedragit, undlåtit att betala feltransaktion, vän hon blåst då hon blev vräkt - alternativt påstått att HOL blåst henne eller påstått att hon väntar på bodelning:

måtte väl höja ett ögonbryn....

FK (uteblivna underhållsbidrag) eller KF skulle nog också vilja ha en slant.

Sen får vi se hur det faller ut i rätten, det sker likaväl sannolikhetsbedömning och så gäller det ju KLs trovärdighet. Ihop med hur möten mellan personer bekräftas.
Det blir både hård bevisning och indiciekedjor.
De sistnämnda kedjorna hoppas jag bildar en klar länk och omvandlas till galler.

6 maj 2919 - 25 januari 2020

"6 maj 2019, köper guld för 446 201 kronor på
Tavex, Normalmstorg eller Smålandsgatan."

"13 juni köper du 200 gram för 84 125 kronor.

" 2 augusti… för 114 246 kronor. 241 kronor, förlåt.

6 augusti köper du för 188 076 kronor, 400 gram. Och det är sådana hära investeringsguldtackor."

10 augusti köper du 1600 gram för 762 873 kronor.

"12 december, det hinner gå några månader där, så köper du 1100 gram, det är 11
stycken hundragrams-tackor, för 509 123 kronor. Det betalas i omgångar det där.

18 december så vet vi att du försöker köpa 200 gram för drygt 90 000 men nekas då men det blir 3 dagar senare den 21 december så köper du 300 gram…… för 138 609 kronor."

" 23 januari köper du 1800 gram… eller förlåt den 25:e hämtas det ut. Det är betalat via en överföring för det är så pass stort, stort belopp och…"
25:e så hämtade du ut då 1… 1800 grams guldtackor, då sådana här Valcambi Suisse.
För 874 867 kronor."

"Så under den här perioden med start då som jag nu har redovisat, den så har du då köpt 7750 gram guld, alltså 7,7 kilo drygt. Till ett sammanlagt värde av 3 529 000 kronor… 759 kronor."
Senast redigerad av develi 2020-10-28 kl. 17:16.
Citera
2020-10-28, 17:41
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att de pratar i tel framgår i FUP.
Eller svarar om KL ringer.

Barnen har säkert en redan svårbearbetad känsla och den heter ambivalens.
Just för att det är en mor de vill älska, hon var säkert omtänksam som nykter och inte fullt så stollig längre bak i tiden.

Sådana som KL försöker tyvärr ofta kompensera lite extra när de har ballat ur, vilket inte är bra för barn.
Det skapar ambivalens och bindningar med ett liv som en emotionell roller coaster.
Rent generellt är det älskar. Hatar. Säger stopp. Säger ja. Känner glädje, känner sorg. Känner skam. Är ledsna.
Saknar den mer normala mamman.
Barn är ofta oerhört lojala och det kan missbrukas och det rör sig om svek.
Konstanta besvikelser via tomma löften.

Har hon sen nån P-störning mitt i allt det här så förstärks det 100%.
Jag har dubbelt beteende och splitting i åtanke.

Welcome to Hell.

Hur som haver.
De upplever ett pågående trauma via KL och de har drabbats hårt sen de var små.

Just nu är hon anklagad att ha försökt mörda deras trygga punkt i livet och han har varit mycket nära att dö nyligen, en skräck i sig.

De har i tidig ålder satt riktlinjer för umgänge men det brydde sig inte KL om.
Hon svek dem.
-----> Deras deal nu är att de är såpass gamla att de väljer själva om de vill umgås el ha kontakt med henne. Men givetvis under rimliga omständigheter.

KL är en dubbelbottnad tunna så det är intressant att se hennes beteende däremot och vad hon påstår.
Vad sen barnen tycker om henne kan vi lämna därhän, de har som sagt tillräckligt kring sig och är indirekt brottsoffer de också.
Så jag ämnar återkomma om KL
.

Jag skulle markera det jag tyckte var bra men det var ju hela inlägget. Det är precis som du skriver. Ambivalens, känslomässig berg och dalbana.
Tycker absolut att vi lämnar barnen utanför detta, de har nog ändå. Vi får hoppas att de får behålla sin pappa i livet, han som är deras stora trygghet och att mamma en dag kan återuppta sin relation med barnen men dit är det nog en lång väg, men det är aldrig försent att ändra sig.
Citera
2020-10-28, 17:51
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Vi vet att det är mars 2014 (läkarutlåtande) och sen påstår hon själv att det är en 2018.

För ska du skylla på hjärnskador då får du nog även fundera på hennes kognitiva förmåga.

Att hon strategiskt gör upp möten på natten i långa beskrivningar värda en nominering inom true crime genre?

Det finns mängder med exempel på att hon är både slug, strategisk och kompetent kognitivt sett.

De som hon antingen lånat av och bedragit, undlåtit att betala feltransaktion, vän hon blåst då hon blev vräkt - alternativt påstått att HOL blåst henne eller påstått att hon väntar på bodelning:

Sen får vi se hur det faller ut i rätten, det sker likaväl sannolikhetsbedömning och så gäller det ju KLs trovärdighet. Ihop med hur möten mellan personer bekräftas.
De sistnämnda kedjorna hoppas jag bildar en klar länk och omvandlas till galler.

6 augusti köper du för 188 076 kronor, 400 gram. Och det är sådana hära investeringsguldtackor."

18 december så vet vi att du försöker köpa 200 gram för drygt 90 000 men nekas då men det blir 3 dagar senare den 21 december så köper du 300 gram…… för 138 609 kronor."

" 23 januari köper du 1800 gram… eller förlåt den 25:e hämtas det ut. Det är betalat via en överföring för det är så pass stort, stort belopp och…"
25:e så hämtade du ut då 1… 1800 grams guldtackor, då sådana här Valcambi Suisse.
För 874 867 kronor."

"Så under den här perioden med start då som jag nu har redovisat, den så har du då köpt 7750 gram guld, alltså 7,7 kilo drygt. Till ett sammanlagt värde av 3 529 000 kronor… 759 kronor."
Med tanke på det höga guldpriset idag kan man undra varför hon inte köpte allt detta guld för flera år sedan? Då hade hon gjort en rejäl vinst. Men, vi vet ju alla varför.
Citera
2020-10-28, 18:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag skulle markera det jag tyckte var bra men det var ju hela inlägget. Det är precis som du skriver. Ambivalens, känslomässig berg och dalbana.
Tycker absolut att vi lämnar barnen utanför detta, de har nog ändå. Vi får hoppas att de får behålla sin pappa i livet, han som är deras stora trygghet och att mamma en dag kan återuppta sin relation med barnen men dit är det nog en lång väg, men det är aldrig försent att ändra sig.
Det blev kolsvart, hahaha, men tack. Det är sensmoralen som är bärande och de har varit tillräckligt utsatta. De behöver inte användas här också som vapen eller slagträ.
Håller helt med dig och jag hoppas även att KL kan behandlas, för innan dess sker ingen förändring.
Hon måste dels bli nykter och sluta se sig som det ultimata offret samt skaffa sig självinsikt.
Främst för barnen.
Jag är tyvärr skeptisk men det återstår att se.
Hon beter sig som en stalker och rättshaverist (spoiler till avel igår) och det är väldigt lång tid hon varit besatt, nu sju svåra år.
Citera
2020-10-28, 18:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Med tanke på det höga guldpriset idag kan man undra varför hon inte köpte allt detta guld för flera år sedan? Då hade hon gjort en rejäl vinst. Men, vi vet ju alla varför.
Det tar väl längre tid med kontantuttag och maxbelopp per vecka.
Att skyffla pengar med swish hit och dit vore väl svårt, då får hon härja som hon bett CF.
De transaktionerna blandar även in folk som hamnar i förhör.
När träffade hon MR första gången?
Det är via nån person, kanske stod i encrochatten. Hon kanske tänkt sig följa efter honom till Sydamerika.
Han skulle nog bli smått hysterisk att få henne som granne. 😂

Synd att han inte skrev ut varför han hade lust att strypa henne, verkar ha varit nåt rejält rabalder.
Det var nog omständligt för han skulle ta det IRL till dickie.
Citera
2020-10-29, 13:33
Medlem
Citat:
Åklagaren är förundersökningsledare och behöver inte fylla en FU med en massa vänners omdöme om den misstänkta utan det skall fyllas med bevis och utredning om brottet.

Gick vännerna? Är det HOL som påstår det eller är det hans vänner som säger det? Ungefär lika sant som att barnen inte vill umgås med sin mor. Ja. det är inte en bra förundersökning direkt utan en jävla massa som borde kasserats till slasken eller aldrig ens tagits upp öht.
2500 sidor och knappt några riktigt graverande bevis. Men Åklagaren kanske skall ta in lite karaktärsvittne ?

Har du tänkt på hur tyst det är media? Vad tror du det beror på?
Ja, det verkar som om folk har tappat intresset för det här fallet. Men det har ju varit så utdraget så många har väl slutat att intressera sig och vet väl kanske inte om att KL förmodligen kommer bli åtalad snart.
Citera
2020-10-29, 13:35
Medlem
Citat:

För 874 867 kronor."

Våren/sommaren 2019 vände guldkursen uppåt och har fortsatt så. Hon prickade in väldigt bra där. Upp emot en miljon hade hon väl tjänat sen dess om hon behållit allt guld. Rätta mig om jag är fel ute.

Sen var ju Billy häktad början april 2019 till början juni. De åkte fast i brytarbussen där i Fagersta ju.

De datumen i kombo med MRs reseplaner till Sydamerika kanske är intressanta i sammanhanget med datum guldköp. Det pratas ju om att han inte är i Sverige på sommaren osv.
Behövde Billy lite semesterpengar 84K där i mitten av juni. Ja man kan spekulera indet oändliga men det som sticker ut tycker jag är att 3,5 milj (guldets totala värde) är mycket för att få en person dödad på dagens torpedmarknad?

Jämför kaffepengarna vid planeringen 2018.

Å andra sidan kan ju en del av guldet bara varit investering eller nåt annat luddigt då hon alltid springer runt och misstror banker, människor ja allt.

Lite roligt att MR även här är lite konsult för köp av bostad i utlandet. Det är ju hennes förklaring till guldet va. Det skulle smugglas ut ur landet och sånt kunde Micke. Det var ju han som hjälpte J*onas F*alk i Sitges med nya villan då MR redan hade bott in sig i ”kvarteret”. Hennes förklaring då att MR skulle hjälpa till måste då hamna i sammanhanget vilka han brukar hjälpa med sånt.
Seriösare mäklare och rådgivare finns väl. Bara att låna MR:s tvättstuga (den är så bra för man kan handtvätta där...) sticker ut om man är sjukskriven från Hovrätten.
Senast redigerad av Avel 2020-10-29 kl. 13:50.
Citera
2020-10-29, 14:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
. Ja man kan spekulera indet oändliga men det som sticker ut tycker jag är att 3,5 milj (guldets totala värde) är mycket för att få en person dödad på dagens torpedmarknad?

Jämför kaffepengarna vid planeringen 2018.

Å andra sidan kan ju en del av guldet bara varit investering eller nåt annat luddigt då hon alltid springer runt och misstror banker, människor ja allt.
Låter som hon tänkt fly landet.
Citat:
Lite roligt att MR även här är lite konsult för köp av bostad i utlandet. Det är ju hennes förklaring till guldet va. Det skulle smugglas ut ur landet och sånt kunde Micke. Det var ju han som hjälpte J*onas F*alk i Sitges med nya villan då MR redan hade bott in sig i ”kvarteret”.

Hennes förklaring då att MR skulle hjälpa till måste då hamna i sammanhanget vilka han brukar hjälpa med sånt.
Seriösare mäklare och rådgivare finns väl.
Hon hade väl anskaffat det målet?
Det var därför jag ironiserade om att han riskerade få henne som granne i Sydamerika där han bor.

KL har mer planer.
Bara hon fixat buken så skulle hennes guldtackor finansiera en gård utomlands.
Ser väl ut som om Ester och barnen skulle med?
Notera resonemanget om språk.

"Så jag hade inte tänkt göra någonting till
sommaren utan vänta med och se, för det var ju så det blev med buken för de sa det, det här
kan bli en jättestor operation."

"Och då måste jag väl återhämta mig innan jag… … tar Ester och liksom med barnen och så parallellt har vi då barnen, för de skulle ju vara
med på den här, det här tåget."

"Den fysiska hälsan, organisera allting och sen var tanken att jag igen, mer konkret skulle bolla
med dem när/var/hur."

Och det växlade till, jag kan bara säga att, ja Kroatien var ju liksom plan A och det och jag
berätta med dem om skidor, sol, tyckte var perfekt."

"Men sedan har det, har jag börjat leta till… jag har ju bott ganska länge i Frankrike."

"Men Frankrike, de kan inge franska men de är väldigt språkbegåvade, så liksom var det
som jag skulle ta upp med dem, vad säger ni om… inte något engelsktalande eller så där."

"Jag har, jag har tänkt på Spanien för att dottern kan lite spanska."

Citat:
Bara att låna MR:s tvättstuga (den är så bra för man kan handtvätta där...) sticker ut om man är sjukskriven från Hovrätten.
" Så att han… först låste han upp och sprang upp till barnen, och han är liksom… ja, jag tycker det är otroligt sympatiskt, jag lämnar aldrig barn själva."

Hon skulle tjäna på att hålla käften, inte bara för åtalets skull...
Maken till hyckleri och självbrdrägeri får man leta efter.

Jag tänkte att KL kanske berättat mer konkret om när/hur de träffades, dvs MR.
Jag hade för höga förväntningar.
Svaret blev ett journalutlåtande. 😂

"FL: Vi säger såhär, jag leder in dig med en annan fråga. Var träffade du Mikael Rönnkvist
första gången?
H: Var? Ja det kommer jag inte ihåg. Det är så länge sen.
FL: Jaha.
H: Du frågar en person som dom senaste åren, speciellt efter knivhuggningen och efter
följande attack när skallbenet spräcktes, och sen en till hjärnblödning, det får du…"

Om vad sms till MR betyder (" Ses baksidan ikväll?") :

" Och då (suckar) så fortsatte du. Och jag letade i minnet och känner mig helt förvirrad.
Men… med tanke på mina kraftiga neurologiska problem efter den stora hjärnblödningen, som blev värre efter den senaste hjärnblödningen för ett år sen, också kopplat till det förtjusande exet när han dök upp, för det är i slutet av 18, så… Nu har jag tappat tråden igen."

Men KL ÄR kapabel att ge ett... kort svar.

" H: Och vi har varit igenom detta om och om igen. Jag är inte kapabel att ge dina korta svar.
FL: Nej.
H: Du måste liksom ta det till dig!"
Senast redigerad av develi 2020-10-29 kl. 14:12.
Citera
2020-10-30, 11:31
Medlem
Citat:
Låter som hon tänkt fly landet.
Hon hade väl anskaffat det målet?
Det var därför jag ironiserade om att han riskerade få henne som granne i Sydamerika där han bor.

KL har mer planer.
Bara hon fixat buken så skulle hennes guldtackor finansiera en gård utomlands.
Ser väl ut som om Ester och barnen skulle med?
Notera resonemanget om språk.

"Så jag hade inte tänkt göra någonting till
sommaren utan vänta med och se, för det var ju så det blev med buken för de sa det, det här
kan bli en jättestor operation."

"Och då måste jag väl återhämta mig innan jag… … tar Ester och liksom med barnen och så parallellt har vi då barnen, för de skulle ju vara
med på den här, det här tåget."

"Den fysiska hälsan, organisera allting och sen var tanken att jag igen, mer konkret skulle bolla
med dem när/var/hur."

Och det växlade till, jag kan bara säga att, ja Kroatien var ju liksom plan A och det och jag
berätta med dem om skidor, sol, tyckte var perfekt."

"Men sedan har det, har jag börjat leta till… jag har ju bott ganska länge i Frankrike."

"Men Frankrike, de kan inge franska men de är väldigt språkbegåvade, så liksom var det
som jag skulle ta upp med dem, vad säger ni om… inte något engelsktalande eller så där."

"Jag har, jag har tänkt på Spanien för att dottern kan lite spanska."

" Så att han… först låste han upp och sprang upp till barnen, och han är liksom… ja, jag tycker det är otroligt sympatiskt, jag lämnar aldrig barn själva."

Hon skulle tjäna på att hålla käften, inte bara för åtalets skull...
Maken till hyckleri och självbrdrägeri får man leta efter.

Jag tänkte att KL kanske berättat mer konkret om när/hur de träffades, dvs MR.
Jag hade för höga förväntningar.
Svaret blev ett journalutlåtande. 😂

"FL: Vi säger såhär, jag leder in dig med en annan fråga. Var träffade du Mikael Rönnkvist
första gången?
H: Var? Ja det kommer jag inte ihåg. Det är så länge sen.
FL: Jaha.
H: Du frågar en person som dom senaste åren, speciellt efter knivhuggningen och efter
följande attack när skallbenet spräcktes, och sen en till hjärnblödning, det får du…"

Om vad sms till MR betyder (" Ses baksidan ikväll?") :

" Och då (suckar) så fortsatte du. Och jag letade i minnet och känner mig helt förvirrad.
Men… med tanke på mina kraftiga neurologiska problem efter den stora hjärnblödningen, som blev värre efter den senaste hjärnblödningen för ett år sen, också kopplat till det förtjusande exet när han dök upp, för det är i slutet av 18, så… Nu har jag tappat tråden igen."

Men KL ÄR kapabel att ge ett... kort svar.

" H: Och vi har varit igenom detta om och om igen. Jag är inte kapabel att ge dina korta svar.
FL: Nej.
H: Du måste liksom ta det till dig!"

MR och Gropen och han advokaten ME mfl verkar ju ha snurrat runt på de där haken Kungsholmen/Fridhemsplan rätt frekvent. I den vevan har någon nämnd ovan eller annan antagligen kopplat ihop KL med MR. Jag har min kandidat klar för mig iaf.

Sen den blivande utlandssvenskan KL som skulle tillhöra den Kungsholmska diasporan.

Så tingsrätten ska alltså då köpa KL:s berättelse om guldet baserat på hennes långtgående planer på att flytta utomlands med barnen hon inte ens har vårdnaden om. Ja jag säger då det...
Citera
2020-10-30, 12:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
MR och Gropen och han advokaten ME mfl verkar ju ha snurrat runt på de där haken Kungsholmen/Fridhemsplan rätt frekvent. I den vevan har någon nämnd ovan eller annan antagligen kopplat ihop KL med MR. Jag har min kandidat klar för mig iaf.

Sen den blivande utlandssvenskan KL som skulle tillhöra den Kungsholmska diasporan.

Så tingsrätten ska alltså då köpa KL:s berättelse om guldet baserat på hennes långtgående planer på att flytta utomlands med barnen hon inte ens har vårdnaden om. Ja jag säger då det...
Ja, varför inte.

Det är nämligen vad jag tror - att hon tror.
Jag tror hon beskriver en plan (läs utopi) där HOL är död och hon och barnen börjat om på ny kula.
Lägenheten såld och pengarna har flödat till barnen när de blir myndiga.
Barnen ser hon som pjäser hon kan flytta runt, hon pratar mycket bs om dem (lever i en fantasi). Pratar över huvudet, inget självbestämmande. Lägger ord i deras mun.

En gnutta sanning inbakat i lögner för att den svårt minnessvaga ska hålla en viss tråd.
Det är ju en klassiker.
Även om den uppenbart är missfärgat rött..
Som hennes egna tolkningar och anamneser.
Hon torde ha en journal som är i storleksordning med FUP...
Såna där som rullas in på ett bord i rätten.

Sagan för prinsessan på ärten säger inte emot torped och indrivning.

Edit. Tidigt i förhör, troligen efter 24:8, så vill hon betona följande. Ett argument att hon inte har motiv att döda HOL.
På sikt kan det ändå vara motiverat, det ligger väl inte långt bort i tiden.
Kampen är helt över tre dagar innan han skjuts, dvs avgjort i HD.
Vilket hon då krampaktigt försöker påverka dess innan via att skriva brev till alla instanser, det som mer låter som otillbörlig påverkan.
Hon är lika fixerad vid lgh som HOL.

"Karin vill säga att hon inte har något att tjäna på ekonomiskt om han dör. Det skulle hon ha sagt redan igår. Det blir ingen bodelning eftersom de är skilda redan. Det är barnen som ärver pengarna men de är inte myndiga så då förvaltar överförmyndarnämnden pengarna."

Hon beskriver Norr Mälarstrand 62 som sin lägenhet.

H: … då ska jag förklara för dig, du vet var min lägenhet ligger… väl?
FL: Ja, jag vet var… alltså pratar du om Norr Mälarstrand 62?
H: Ja.
Senast redigerad av develi 2020-10-30 kl. 13:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in