• 1
  • 2
2020-10-28, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Last man standing.

Kortisolnivåerna skulle vara maxad 24/7 men till slut skulle man tröttna.

Japp, man hade nog sett sig omkring och bara, "jahapp, vad gör jag nu" och sedan skjutit sig i huvudet eller på annat sätt avslutat livet och sällat sig till flocken.
Citera
2020-10-28, 23:27
Medlem
Vermillionss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yottameter
Japp, man hade nog sett sig omkring och bara, "jahapp, vad gör jag nu" och sedan skjutit sig i huvudet eller på annat sätt avslutat livet och sällat sig till flocken.

Jag totalvägrar att bli en zombie och dö pga onaturliga orsaker. Har svårt att erkänna att det finns intelligentare människor än mig men är min och 100,000 människors överlevnad hotad så kommer de bli infekterade innan jag hinner fundera på vilka skor jag ska ha på mig.

Min hjärna skulle aldrig släppa hoppet om att man får träffar friska människor och att allt kommer bli bra, men nej. Man skulle tröttna till slut!!

Tänkte även på I am legend. Man kanske ska bli sams med fina djur.
Citera
2020-10-28, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Man kanske ska bli sams med fina djur.

Det verkar lite si och så huruvida zombier äter djur men en större hund bör man i alla fall ha ur ren överlevnadsaspekt.
Citera
2020-10-29, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yottameter
Skulle du vara den som dör i början eller hade du kanske blivit en Negan och startat ditt egna diktatorskap med hjälp av ett basebollträ? Jag är rätt säker på att om jag inte strök med i den inledande vågen så hade jag nog varit den relativt osynliga individen, alltså den som hänger på en grupp men egentligen inte har så mycket inflytande i de viktiga besluten. Skulle inta en rätt tillbakadragen roll men också hjälpa till när det behövs. Inte en fegis men inte heller huvudpersonen. Helt säker kan man naturligtvis inte vara då man aldrig kastats in i den situationen, jag skulle också såklart kunna förvandlas till en totalt ny person, men baserat på hur jag är nu så hade det blivit den rollen helt klart.

Jag vill nog gärna se mig som den tuffa individen, ni vet den som springer rakt in i faran och inte är det minsta rädd. Men verkligheten är nog dessvärre den att jag skulle försöka hitta ett bergrum, kanske ta med en död zombie som jag kan äta där för jag antar man skulle bli kvar i det där bergrummet ett tag.
Citera
2020-10-29, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efraim.Longstrump
kanske ta med en död zombie som jag kan äta där för jag antar man skulle bli kvar i det där bergrummet ett tag.

Zombierullader
Citera
2020-10-29, 14:31
Medlem
Ofrivilligtvilligs avatar
Professorn som i ödets ironi blir uppäten av de fantastiska skapelserna, jag tenderar att alltid hamna i övertänk.

Det måste finnas någon nytta med zombies eller?
Citera
2020-10-29, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ofrivilligtvillig
Det måste finnas någon nytta med zombies eller?

Att minska på den mänskliga populationen skulle kunna vara en.
Citera
2022-06-03, 21:44
Medlem
Vaerulvs avatar
Jag tänker mig en korsning mellan Nix / The Puritan i The Lord of Illusions samt den Gimpdräktsförsedda och tillika Shotgun-wieldande pervofarsan i People Under the Stairs – med vissa inslag av Rich Piana.

Inte helt olik en random Lilla Edet-bo.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in