2020-10-28, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Om det var han som gjorde det.
Det finns 2 alternativ
1- T styckar BO eftersom han vill rätta till det han har ställt till med. Han får kraft för att skydda familjens anseende.
Ni måste lägga märke till att det är väldigt svårt för en ung man att stycka en människa, speciellt om det är första gången.
Alternativ 2- han gjorde det inte själv utan fick hjälp av någon annan, inte nödvändigtvis en familjemedlem.
Jag är personligen rätt så dela mellan de här två alternativen.

Det torde inte vara svårare för en ung man att stycka någon är för en ung kvinna. Hört talas om styckmordet i Askersund tex?
Citera
2020-10-28, 21:33
Medlem
Hiotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Om det var han som gjorde det.
Det finns 2 alternativ
1- T styckar BO eftersom han vill rätta till det han har ställt till med. Han får kraft för att skydda familjens anseende.
Ni måste lägga märke till att det är väldigt svårt för en ung man att stycka en människa, speciellt om det är första gången.
Alternativ 2- han gjorde det inte själv utan fick hjälp av någon annan, inte nödvändigtvis en familjemedlem.
Jag är personligen rätt så dela mellan de här två alternativen.

Ja, precis. Min tes förutsätter givetvis att något av alternativen du skriver har hänt i ett tidigare skede. Känns i princip omöjligt att dumpa en kropp i sopavfallet direkt, oavsett om det sker i anslutning till T’s lägenhet eller under sitt nästkommande pass hos hemtjänsten.

Om uppgifterna stämmer att grannar hört släpande ljud i trappuppgången natten/nätterna efter mordet är det långt ifrån en omöjligt att T då släpade BOs kroppsdelar till soprummet.
Citera
2020-10-28, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiota
Ja, precis. Min tes förutsätter givetvis att något av alternativen du skriver har hänt i ett tidigare skede. Känns i princip omöjligt att dumpa en kropp i sopavfallet direkt, oavsett om det sker i anslutning till T’s lägenhet eller under sitt nästkommande pass hos hemtjänsten.

Om uppgifterna stämmer att grannar hört släpande ljud i trappuppgången natten/nätterna efter mordet är det långt ifrån en omöjligt att T då släpade BOs kroppsdelar till soprummet.
Likhundar markerade i trappphuset i januari. Likdofte försvinner inte. Och på vinden i nov markerades det.
Citera
2020-10-28, 22:45
Medlem
Hiotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Likhundar markerade i trappphuset i januari. Likdofte försvinner inte. Och på vinden i nov markerades det.

Stämmer, och om jag inte missminner mig så markerade ej likhundarna i bilen från hemtjänsten? Även berättats ett flertal gånger i förhör att T upplevdes nervös när BOs familj var uppe vid vinden dagarna efter mordet.
Citera
2020-10-29, 08:23
Medlem
T34Panzers avatar
WilmasLifeMatters

Lördag 31 oktober
Stor sökinsats efter Wilma.
Sveriges största samordnade dykinsats

https://m.facebook.com/groups/564928397743161?view=permalink&id=671727610396572

Folk från Malmö till Gävle har anmält sig. I förrgår var det 74 anmälda dykare
De har fått hjälp med undervattnenskameror med fjärrstyrning, båtar med avancerade zonars, en helikopterfirma vill bistå, samt ett räddningfartyg.
Även Stenaline har hört av sej för att vilj sponsra med räddningsbåtar.

https://www.facebook.com/groups/564928397743161?view=permalink&id=670406547195345

Det värmer mitt hjärta att se detta stora engagemang 💖
Citera
2020-10-29, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Ursprungligen postat av hyssases
Fast han är ju dömd för mord och inget annat. Är man över Undrar hur du resonerat om Wilma varit din dotter som styckmördades på detta hänsynlösa sätt?

Hade du sagt - Jo lagen ???

Det är inte så säkert, det är därför anhöriga inte får välja straff! Idiotfråga.
Citera
2020-10-29, 09:37
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
WilmasLifeMatters

Lördag 31 oktober
Stor sökinsats efter Wilma.
Sveriges största samordnade dykinsats

https://m.facebook.com/groups/564928397743161?view=permalink&id=671727610396572

Folk från Malmö till Gävle har anmält sig. I förrgår var det 74 anmälda dykare
De har fått hjälp med undervattnenskameror med fjärrstyrning, båtar med avancerade zonars, en helikopterfirma vill bistå, samt ett räddningfartyg.
Även Stenaline har hört av sej för att vilj sponsra med räddningsbåtar.

https://www.facebook.com/groups/564928397743161?view=permalink&id=670406547195345

Det värmer mitt hjärta att se detta stora engagemang 💖
74 st var inte lite. Och i sån stor utbredning geografiskt sett.
Citera
2020-10-29, 09:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ja otroligt hemskt att sånt här ens behövs 😢
Ett helikopterföretag och stena har även erbjudit hjälp men då detta söket hålls av tre personer utan förening eller liknande blir det lätt kaos med för mycket på samma gång.

Såg senare att du redan skrivit om det :-)
74 dykare anmälda, och det var för 2 dar sedan.
Fantastiskt att se detta engagemang.

T är nog just nu en av Sveriges minst populära personer. Hatet flödar på social medier jämsides med besvikelsen och kritiken mot vår fega Hovrätt, som svek ett barn, per definition.
Citera
2020-10-29, 10:32
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiota
Känns som det finns två ganska klara utfall av vad T gjorde av kroppen.

Alternativ 1, Han bar ned kroppen till soprummet under nattetid.

Alternativ 2, Han dumpade kroppen i sopkärl under nästkommande pass han hade i hemtjänsten.

När skulle T haft tid att göra något annat? Resan till Ljungskile gjordes enbart för att dumpa kläder som hade för mycket ”bevis” på sig för att senare kunna sanera lägenheten. Läste FUP relativt tidigt och visst stämmer det fortfarande att grannarna på G*teb*rgsvägen i Uddevalla hörde kraftiga ljud för trappuppgången nätterna efter mordet?
Ja, dom hörde TUNGA steg uppåt eller nedåt i trapphuset, som när ngn bär på ngt tungt. Resväska el dylikt.
Citera
2020-10-29, 10:37
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Såg senare att du redan skrivit om det :-)
74 dykare anmälda, och det var för 2 dar sedan.
Fantastiskt att se detta engagemang.

T är nog just nu en av Sveriges minst populära personer. Hatet flödar på social medier jämsides med besvikelsen och kritiken mot vår fega Hovrätt, som svek ett barn, per definition.
Ja detta är helt otroligt så mycket omtanke och kärlek för wilma och familjen 💕

https://m.youtube.com/watch?fbclid=IwAR3vEkJZdeGcOHKuMOB_6r20ddt9ZNw4NJu YsxyLpLHugcAoRXH_eMCaL10&feature=share&v=82D8fjZ6M 0Q#dialog
Citera
2020-10-29, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristinmandarin
Ida Fässberg var vuxen (23?) och Wilma var ett barn, i beroendeposition. Där föreligger en viss skillnad kan jag tycka

Jo, absolut! Men är just dom två försvårande omständigheterna tillräckligt för livstid?
Ett högre straff är det givetvis värt, men 18 år är ju ett högre straff än 16 år...
Citera
2020-10-29, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jo, absolut! Men är just dom två försvårande omständigheterna tillräckligt för livstid?
Ett högre straff är det givetvis värt, men 18 år är ju ett högre straff än 16 år...
Om jag förstått rätt så hade T fått livstid om den nya lagen från 1/1-20 hunnit träda i kraft när han begick mordet. Lite otur. Men 10-12 hårda år, frihetsberövad, är en ganska lång tid mänskligt sett. Tänk själv vad du hunnit med de tio senaste åren. Eller vad du förväntar dig de nästkommande tio åren. Det är låååång tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in