2020-10-29, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Er du sikker på st beløpet aldri har vært referert?

Hva var rigget da? bare strøm. Måtte han ikke ha maskiner og kjøling også?

Får vente på zzz våkner og sjekker.

"Rigg" er vel det som skal til av infrastruktur og maskinpark, herunder kjøling. Det var det RU ville TH skulle investere i. Dette kjøpes med vanlige penger og ikke Monero. Utvinning av kryptovaluta krever mye datakraft og strøm. TH har penger til rigg, han har lokaler og eier strømselskap. TH er derfor en veldig attraktiv partner.

Jeg har ikke sett noe beløp, men jeg har heller ikke lest alle artikler.
Citera
Medlem
Mattagg,

Det er riktig som sundayleague påpeker.

Media har ikke nevnt noe konkret beløp, men bare omtalt at kryptomannen ville investere "et titalls millioner".
Se linken oppgitt i innlegget under, du trenger ikke vente på noen for å få det bekreftet.

Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
RU ønsket penger til å investere i kryptorigg. TH har pengene og tilgang på billig strøm.
Beløpet er ikke kjent, men ble i mediene omtalt som "titalls millioner".

https://www.tv2.no/a/11441834/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philine
hvordan vet du at RU spurte om å innvistere 90 mill. ? Hat det stått noe sted eller er det bare rykter igjen ?

Se Mattags inlägg 04.04.
Jag tror att jag minns att det beloppet nämndes tidigare i tråden i samband med RU, han som ville att TH skulle investera i kryptovaluta.
Eller så var det lösensumman för AEH.
Osäker.
Det var ett tag sedan jag läse om detta, i två olika sammanhang.

Sundayleague ifrågasätter som du här ovan.
Kanske Mattag minns fel
och jag rört ihop begreppen.
Det var nog bra att du påtalade.
Senast redigerad av Moschata 2020-10-29 kl. 06:55.
Citera
2020-10-29, 06:46
Medlem
https://www.dagbladet.no/nyheter/ikke-avhengig-av-a-finne-henne/73002021

Alt familien ønsker, er at Anne-Elisabeth Hagen skal bli funnet. Politiet mener de ikke er avhengige av nettopp det for å få noen dømt og sette endelig punktum i saken.
Citera
2020-10-29, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tack! Ja så kan det vara. Det känns orimligt att TH är upphov till detta ("kidnappings"-) belopp.
Jag har också funderat på om RU hämnas för att TH inte ville investera.

Någon har mage att både begå ett grovt brott och samtidigt retas offentligt.
Hela denna sak är ju både genomtänkt och riktigt snurrig.
Mycket att följa med i och försöka förstå.

Undrar om TH verkligen har en (rysk) älskarinna ... Hon borde gett upp vid det här laget
och dragit sig tillbaka i så fall, kan man tycka.
Hon kan ju skvallra om en hel del också, om hon nu existerar.

Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Det er direkte feil.

RU ønsket penger til å investere i kryptorigg. TH har pengene og tilgang på billig strøm.
Beløpet er ikke kjent, men ble i mediene omtalt som "titalls millioner".

https://www.tv2.no/a/11441834/

Jag har skrivit och frågat Z-z-z nu. Det blir säkert ett svar på detta idag, om det var exakt samma summa.
Citera
2020-10-29, 07:06
Medlem
Vel, media har altså bare skrevet at kryptomannen ville investere "flere titalls millioner", ingen beløp er publisert.
Citera
2020-10-29, 07:43
Medlem
Ny episode krimpodd på 39 minutter...
Citera
2020-10-29, 07:48
Medlem
Politiet er ikke avhengig av å finne AEH for å få noen dømt, skriver Dagbladet.

Men avisen skriver at politiet jakter med internasjonal bistand:
Mennesker med fagkompetanse innen søk etter savnede personer, er hentet inn og bistår. Politiet vil ikke avsløre hvem dette er, utover at det er snakk om personer som har erfaring med å finne folk som blir borte.
At politiet sier de ikke er avhengige å finne AEH for å få saken til retten, får bistandsadvokaten til AEH til å reagere:
Slik denne saken står bevismessig, så tenker jeg at man ikke har bevis nok til en tiltale per i dag. Mitt poeng er derfor at å finne AEH vil være viktig for å kunne ta saken til retten
https://www.dagbladet.no/nyheter/ikke-avhengig-av-a-finne-henne/73002021
Senast redigerad av Jayce 2020-10-29 kl. 07:51.
Citera
2020-10-29, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, hun hadde en direktesending på FB ved 11-tiden i dag og tar opp det hun snakket om på mandag i Åsted Norge på TV2, da hun nevnte dette med relasjoner som kunne være uoppdaget i forsvinningssaken.

Hun innleder direktesendingen på FB med dette:
Hvilken relasjon ligger upppdaget og hindrer oppklaring?

På mandag sa hun dette i Åsted Norge:
I drapssaker så er det som regel en relasjon mellom gjerningsperson og offer. Det kan være en stabil relasjon over tid, men det kan også være en veldig tynn relasjonstråd.

Og hvis vi da foretar oss det tankeeksperimentet at det er en relasjon som hittil er ukjent i etterforskningen da nærmer jeg meg litt det svaret, fordi hvis det da finnes noen som sitter på de helt essensielle opplysningene, så kan det faktisk hende at de ikke blir motivert av 10 millioner kroner i dusør fordi det vil samtidig bety fengsel og lang straff.

Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Helt merkelige fremstilling av saken fra
Ro🐦de. Likner på L katten sine hypoteser her

Citat:
Hun lanserer ulike innfallsvinkler og ber folk som kan vite noe om å tenke med ny innfallsvinkel. Kan det være at en ny eller gammel kontakt, venn kanskje kan ha et skjult motiv. Har hun såret noen uten å vite det og vedkommende har tatt det ille opp og det har truffet og gnagt helt til det endte med drap. Skjulte tegn, grave dypt i episoder og vennskap. Har noen nye tanker. Kan en få hull på saken ved å snu opp ned på alt. Hun sier at fra sin tid i politiet kunne det være at løsningen lå helt opp i dagen, rene aha opplevelsen. Ja, selvfølgelig. Tenk at vi ikke så det. Det var jo faktisk fryktelig opplagt når en først visste det. Fritt gjenfortalt. Stå på hodet og kjik i vinkel

Takk for resymé alle tre.

Så Åst*d N*rge. Ja, det kan jo være en relasjon. Tror hun har rett i dét (ironi). I begynnelsen av saken tenkte jeg det kunne være et barn fra før ekteskapet, som ikke fikk være en del av familien, og som vil hevne seg. Hat mot faren, hat mot AEH som tok fra h*n faren osv. kanskje de burde sjekke unger født på Gjøvik med far ukjent i den aktuelle tiden. Eller nei vent litt, det er ikke en krimroman dette. Tror L*ndell har et plot som likner dette.

Tror nok Politiet bygger sak, og at de vet hva som skjedde. Jeg har vanskelig for å tro at TH ville vist så lite ønske om samarbeid hvis han var uskyldig. At han så generøst vil stille S4 og notatbøker til disp bare han får de tilbake først er jo bare splitt og hersk. Hadde han vært uskyldig og villet løse saken, hadde ikke disse situasjonene om beslagene oppstått i det heletatt.
Senast redigerad av Karamellis 2020-10-29 kl. 08:03.
Citera
2020-10-29, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag har skrivit och frågat Z-z-z nu. Det blir säkert ett svar på detta idag, om det var exakt samma summa.

Det er fint. Jeg forsøker ikke å innføre en falsk trådsannhet. Jeg har trodd det lenge og mener det sto i en avis da kryptomannen ble kjent. For jeg tenkte det var merkeligt og uhyggelig.

Satser på zzz

Men uansett er det merkelig at det blir fokus på kryptovaluta i fra to vinkler i samme sak. Kan være noen som har en velutviklet sans for practical jokes og hoax. Det er som om noen sier SE HER

Jeg ser altså på tegn til skjulte forbindelser
Senast redigerad av Mattagg 2020-10-29 kl. 08:36.
Citera
2020-10-29, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Takk for resymé alle tre.

Så Åst*d N*rge. Ja, det kan jo være en relasjon. Tror hun har rett i dét (ironi). I begynnelsen av saken tenkte jeg det kunne være et barn fra før ekteskapet, som ikke fikk være en del av familien, og som vil hevne seg. Hat mot faren, hat mot AEH som tok fra h*n faren osv. kanskje de burde sjekke unger født på Gjøvik med far ukjent i den aktuelle tiden. Eller nei vent litt, det er ikke en krimroman dette. Tror L*ndell har et plot som likner dette.

Tror nok Politiet bygger sak, og at de vet hva som skjedde. Jeg har vanskelig for å tro at TH ville vist så lite ønske om samarbeid hvis han var uskyldig. At han så generøst vil stille S4 og notatbøker til disp bare han får de tilbake først er jo bare splitt og hersk. Hadde han vært uskyldig og villet løse saken, hadde ikke disse situasjonene om beslagene oppstått i det heletatt.
Ingen av ideene har vel ført noe lenger, har de det
Citera
2020-10-29, 08:34
Medlem
Citat:
Det er fint. Jeg forsøker ikke å innføre en falsk trådsannhet. Jeg har trodd det lenge og mener det sto i en avis da kryptomannen ble kjent. For jeg tenkte det var merkeligt og uhyggelig.

Satser på zzz

Men uansett er det merkelig at det blir fokus på kryptovaluta i fra to vinkler i samme sak. Kan være noen som har en velutviklet sans for practical jokes og hoax. Det er som om noen sier SE HER

Jeg ser altså på tegn til skjulte forbindelser

Vel, dere har altså fått svar om dette. Allerede av flere. I dag.

Media har ikke publisert en eksakt sum på hvor mye kryptomannen ville investere.
Det eneste som er oppgitt er "flere titalls millioner".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in