Citat:
Ursprungligen postat av
Jayce
Ja, hun hadde en direktesending på FB ved 11-tiden i dag og tar opp det hun snakket om på mandag i Åsted Norge på TV2, da hun nevnte dette med relasjoner som kunne være uoppdaget i forsvinningssaken.
Hun innleder direktesendingen på FB med dette:
Hvilken relasjon ligger upppdaget og hindrer oppklaring?
På mandag sa hun dette i Åsted Norge:
I drapssaker så er det som regel en relasjon mellom gjerningsperson og offer. Det kan være en stabil relasjon over tid, men det kan også være en veldig tynn relasjonstråd.
Og hvis vi da foretar oss det tankeeksperimentet at det er en relasjon som hittil er ukjent i etterforskningen da nærmer jeg meg litt det svaret, fordi hvis det da finnes noen som sitter på de helt essensielle opplysningene, så kan det faktisk hende at de ikke blir motivert av 10 millioner kroner i dusør fordi det vil samtidig bety fengsel og lang straff.
Citat:
Ursprungligen postat av
iristo01
Helt merkelige fremstilling av saken fra
Ro🐦de. Likner på L katten sine hypoteser her
Citat:
Ursprungligen postat av
Mattagg
Hun lanserer ulike innfallsvinkler og ber folk som kan vite noe om å tenke med ny innfallsvinkel. Kan det være at en ny eller gammel kontakt, venn kanskje kan ha et skjult motiv. Har hun såret noen uten å vite det og vedkommende har tatt det ille opp og det har truffet og gnagt helt til det endte med drap. Skjulte tegn, grave dypt i episoder og vennskap. Har noen nye tanker. Kan en få hull på saken ved å snu opp ned på alt. Hun sier at fra sin tid i politiet kunne det være at løsningen lå helt opp i dagen, rene aha opplevelsen. Ja, selvfølgelig. Tenk at vi ikke så det. Det var jo faktisk fryktelig opplagt når en først visste det. Fritt gjenfortalt. Stå på hodet og kjik i vinkel
Takk for resymé alle tre.
Så Åst*d N*rge. Ja, det kan jo være en relasjon. Tror hun har rett i dét (ironi). I begynnelsen av saken tenkte jeg det kunne være et barn fra før ekteskapet, som ikke fikk være en del av familien, og som vil hevne seg. Hat mot faren, hat mot AEH som tok fra h*n faren osv. kanskje de burde sjekke unger født på Gjøvik med far ukjent i den aktuelle tiden. Eller nei vent litt, det er ikke en krimroman dette. Tror L*ndell har et plot som likner dette.
Tror nok Politiet bygger sak, og at de vet hva som skjedde. Jeg har vanskelig for å tro at TH ville vist så lite ønske om samarbeid hvis han var uskyldig. At han så generøst vil stille S4 og notatbøker til disp bare han får de tilbake først er jo bare splitt og hersk. Hadde han vært uskyldig og villet løse saken, hadde ikke disse situasjonene om beslagene oppstått i det heletatt.