2020-10-29, 04:13
Medlem
Nu är jag ställd och förvånad på allvar.
Samma summa som kryptomannen RU ville att TH skulle investera
som "kidnapparna" önskade i utbyte mot en levande AEH.

Detta är ju rena farsen!
Existerar allt detta i verkligheten?
Eller ett science fiction- drama?

RU:s hämnd mot TH?
Men då misstänker RU sig själv?
Senast redigerad av Moschata 2020-10-29 kl. 04:15.
Citera
2020-10-29, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Det stod också att SMS:en skulle styrka dom bevis dom hadde, att dom skulle skiljas och att dom hadde ett dårligt förhållande i slutet.

Skilsmässa är ju inte ens en indicie ... Skilsmässor sker ju överallt
och de flesta skilsmässor föregås av någon form av osämja (men inte alla).

Det verkar desperat att använda sånt här som "bevis".
Citera
2020-10-29, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Inte alla som tycker att det kan kallas bevis ...

Rättelse.
Skrev fel här!
Jag menade att den här artikeln är intressant.
Jag tror tills vidare att TH är uppriktig i försöken att bistå polisen.
Citera
2020-10-29, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Det stod också att SMS:en skulle styrka dom bevis dom hadde, att dom skulle skiljas och att dom hadde ett dårligt förhållande i slutet.

Ja det var det du skriver här som jag syftade på; att det inte är riktiga bevis.
Citera
2020-10-29, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg reagerer også sterkt på hans oppførsel innledningsvis, de første dagene AE var forsvunnet. Han ønsket ikke å ta kontakt med kidnapperne men ville «sitte stille i båten». AE var sterk og ville kunne forsvare seg....! Ville ikke betale, ei heller kommunisere. Dette mener jeg er stikk motsatt av hva de fleste ville gjøre i en akutt kidnppingssituasjon. Jeg tror man vil gjøre hva som helst for å forsøke å få kidnappere i tale, få livsbevis og forsøke å oppnå kontakt. Jeg kan heller ikke forstå at de voksne barna var enige eller aksepterte denne taktikken om taus front.

Det kan ju bero på att TH hade en fast ide´om vad som hade hänt, t ex att AEH försvunnit frivilligt
eller att hon kände GM.
Att det kan ha varit en fejkad kidnapping, men att AEH i själva verket var i livet.
Citera
2020-10-29, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Länken är här. Råkade att trycka för fort

https://www.tv2.no/a/11534580/

Men kan man anhålla någon för att han har en annan ide´om brottet?
Övriga "indicier" som sms och saknad av spår mm är ju inte riktiga bevis heller.
Citera
2020-10-29, 05:49
Medlem
Citat:
Detta är ju makalöst!
Mycket märkligt! Det har jag aldrig tänkt på.
Tack för att du sa det.
Men talar det för TH=GM? Tror inte ... Varför skulle han använda samma belopp?
Något är MYCKET lurt här...
Mycket som pekar på TH!! ..Hur i all världen ville TH det?
Kallas det planläggning? (Haha)
hvordan vet du at RU spurte om å innvistere 90 mill. ? Hat det stått noe sted eller er det bare rykter igjen ?
Citera
2020-10-29, 05:55
Medlem
Citat:
Detta är ju makalöst!
Mycket märkligt! Det har jag aldrig tänkt på.
Tack för att du sa det.
Men talar det för TH=GM? Tror inte ... Varför skulle han använda samma belopp?
Något är MYCKET lurt här...
Mycket som pekar på TH!! ..Hur i all världen ville TH det?
Kallas det planläggning? (Haha)

Det kjennes som om noen sier at " du ville ikke investere! MEN du skal nok få betale likevel. Til og med i monero. Så får du prøve det" gjør litt narr av føles det.

Nå har visst monero mistet verdi etter kidnappinsaken. Så det var ikke god reklame for monero.

Men ikke letg å koble monero med russisk elskerinne

Eller noen visste om beløpet og tenkte det var greit å kaste mistanke på monerogutten og moneromiljøet. Noen ville de kaste mistanke på. Avledning

Da må en være i forretningsmiljøet rundt TH for å ha hørt beløpet. Eller rundt RU, for han skrøt av hvalen sin. Han har sikkert fortalt det til alle han snakket med.. Da hun forsvant ble han livredd. Muligens
Citera
2020-10-29, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Er det RU han kalles. Han som kontaktet TH flere ganger fordi han ville at TH skulle investere 90 mill i mlnero utvinning.
Han ønsket 90 mill. I trusselbrevet krevde kidnapperne samme sum.
Det var et pek tenker jeg. Men hvorfor visste kidnapperne om beløpet

Det er direkte feil.

RU ønsket penger til å investere i kryptorigg. TH har pengene og tilgang på billig strøm.
Beløpet er ikke kjent, men ble i mediene omtalt som "titalls millioner".

https://www.tv2.no/a/11441834/
Citera
2020-10-29, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philine
hvordan vet du at RU spurte om å innvistere 90 mill. ? Hat det stått noe sted eller er det bare rykter igjen ?

Vi må helg til begynnelsen i saken. Monerogutten kontaktet TH med spørsmål om TH ville investere penger. Og jeg mener avisene skrev st beløpet han ønsket atTH skulle gå inn med var 90 mill. Z finner sikkert kilden, jeg finner det ikke nå. Jeg reagerte på alt surret med beløp og bitcoin og monero som senere også sto i brevet. Hvis jeg husker rett, så er det enda en merkelig greie.

Det er nesten som vi er vitne til en bisarr forestilling, film. Hadde det ikke vært for at hun er vekk så hadde jeg sagt at de må begrense fantasiene sine.

«Kryptomannen» skal ha sett for seg at Tom Hagen Eiendom AS kunne investere i utvinning av kryptovalutaen Bitcoin. Det finnes nemlig bare et visst antall Bitcoins i hele verden, og de kan utvinnes, men for å gjøre det, trengs store mengder datakraft.

Det kan kjøpes for penger, men det var penger den nå siktede «kryptomannen» i 30-åra selv ikke hadde.

Han skal derfor ha ønsket å få med seg Hagen og eiendomsselskapet som investorer.
Citera
2020-10-29, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Det er direkte feil.

RU ønsket penger til å investere i kryptorigg. TH har pengene og tilgang på billig strøm.
Beløpet er ikke kjent, men ble i mediene omtalt som "titalls millioner".

https://www.tv2.no/a/11441834/
Er du sikker på st beløpet aldri har vært referert?

Hva var rigget da? bare strøm. Måtte han ikke ha maskiner og kjøling også?

Får vente på zzz våkner og sjekker.
Citera
2020-10-29, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Det kjennes som om noen sier at " du ville ikke investere! MEN du skal nok få betale likevel. Til og med i monero. Så får du prøve det" gjør litt narr av føles det.

Nå har visst monero mistet verdi etter kidnappinsaken. Så det var ikke god reklame for monero.

Men ikke letg å koble monero med russisk elskerinne

Eller noen visste om beløpet og tenkte det var greit å kaste mistanke på monerogutten og moneromiljøet. Noen ville de kaste mistanke på. Avledning

Da må en være i forretningsmiljøet rundt TH for å ha hørt beløpet. Eller rundt RU, for han skrøt av hvalen sin. Han har sikkert fortalt det til alle han snakket med.. Da hun forsvant ble han livredd. Muligens

Tack! Ja så kan det vara. Det känns orimligt att TH är upphov till detta ("kidnappings"-) belopp.
Jag har också funderat på om RU hämnas för att TH inte ville investera.

Någon har mage att både begå ett grovt brott och samtidigt retas offentligt.
Hela denna sak är ju både genomtänkt och riktigt snurrig.
Mycket att följa med i och försöka förstå.

Undrar om TH verkligen har en (rysk) älskarinna ... Hon borde gett upp vid det här laget
och dragit sig tillbaka i så fall, kan man tycka.
Hon kan ju skvallra om en hel del också, om hon nu existerar.
Senast redigerad av Moschata 2020-10-29 kl. 06:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in