Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Mina barn har dessa masker. Om jag hamnar i respirator och det är kört så finns det 2 SR-200 i beredskap till dem så de kan säga hej då till sin gamle pappa utan risk för sina liv. Det vore för jävligt att dö ensam. Tyvärr lär det bli så, då jag vet att jag kommer att dö ensam. Men jag planerade annorlunda i alla fall! Mina barn stå sig förhoppningsvis det är en trygghet. Jag lämnar dem inte barskrapade.
Vilket deprimerande inlägg. Du säger ju att du har tillgång till FFP3-masker - använd dem när du går och handlar då, så ska du väl inte behöva gå och dö på grund av det här viruset.
För övrigt så verkar det finnas hyfsat bra munskydd att få tag på i vissa länder - typ motsvarande "N95". Jag har en kusin som bor i östasien som har skickat en massa till mig, och dom funkar bra tycker jag.
Om det är någon av de reguljära skribenterna här i tråden som behöver ett högkvalitetsmunskydd för att skydda sig nu under andra vågen, men inte kan få tag på det, så skicka mig ett PM. Ni kan få ett par av mig gratis.