2020-10-29, 01:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Av alla märkligheter med detta virus så platsar detta på tio i topp-listan. Om man är någorlunda intelligent så borde man ju skaffat FFP 3 eller liknande för månader sedan och haft när man sitter på tunnelbanan. Men icke. Jag kan inte förstå det.

Det känns väldigt ensamt när man har ett IQ över 120. Som jag tidigare nämnt så köpte jag 100 N95-masker i februari för mindre än 2 dollar styck. Tänk om Tegnell och sjukhusen runt om i landet haft lika hög IQ som jag. De hade kunnat köpa miljoner med munskydd relativt billigt. Men istället valde de att vänta till ett N95 låg på 20 dollar och mer därtill.

Mina barn har dessa masker. Om jag hamnar i respirator och det är kört så finns det 2 SR-200 i beredskap till dem så de kan säga hej då till sin gamle pappa utan risk för sina liv. Det vore för jävligt att dö ensam. Tyvärr lär det bli så, då jag vet att jag kommer att dö ensam. Men jag planerade annorlunda i alla fall! Mina barn stå sig förhoppningsvis det är en trygghet. Jag lämnar dem inte barskrapade.
Citera
2020-10-29, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Fuck these people, jag har inte kramat mina barn på sju månader - fuck alla förnekare! Ni får gärna gå och hänga er vad mig anbelangar.

Förklarar varför du är så orimligt arg hela tiden. Fan jobbigt att se dömandet i barnens ögon när alla andra har normala föräldrar som umgås och kramar dem, medans ens egna har låst in sig och ångestpostar på flashback i 10 månader om att världen går under.
Citera
2020-10-29, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
men du är ju dum i huvudet som tror att det betyder att viruset är mindre farligt nu

för en person som får covid-19 är det lika stor risk att dö nu som förra gången, finns inget som tyder på att viruset blivit mindre farligt

det enda som har ökat överlevnadschansen lite är att sjukvården förstår mer och kan ge bättre vård

du är även dum i huvudet som bygger dina teorier på hur många som testas

självklart var det ett stort mörkertal i vintras

det enda viktiga att hålla koll på just nu är antal fall som söker vård, ligger på sjukhus, och ligger på IVA

oavsett hur mycket tester du jämför dessa tal med så förblir dom detsamma, och just nu är det jävligt mycket påväg uppåt och allt pekar mot att det blir långt värre situation än i vintras

du verkar tro att viruset blir snällare för att vi testar fler, idiot

det är samma virus som sveper över oss nu, möjligtvis med lite större/snabbare spridning, och fler kommer behöva vårdas på sjukhus och fler kommer dö

du kan testa 10000000 gånger fler än förut, men det ändrar inte på den saken

att dödligheten sjunker statistiskt har ju inget med verkligheten att göra

verkligheten är att läget kommer bli mer akut än det var i vintras

Haha vilket trams. Alla har väl ögon och öron att kunna dra egna slutsatser istället för att behöva lyssna på patetiska alarmister som du. Du får det att låta som en pest som sveper förbi och tar allt insin väg LOL. I det här området har ingen avlidit. En skola på 1000 elever - ingen har avlidit, vare sig elever, lärare eller föräldrar. Detta må vara lite värre än en vanlig influensa, men inte mycket. Du snackar så mycket skit.
Citera
2020-10-29, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaHarLiggerDetTill
Enligt FHM så hade ju Sverige otur i våras.

Antar att vi nu, med stormsteg, är på väg mot Otur 2.0

Har Spanien ..Frankrike..Beligen..Holland..England också haft otur ?
Citera
2020-10-29, 02:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Italien sätter nu rekord vad gäller smittade och döda. Värst drabbad region är Lombardiet. Känns det bekant? Verkar som immuniteten som byggdes upp i feb/ mars är totalt bortblåst. Viruset har fullt spelrum.

Är nu 100% övertygad om att flockimmunitet aldrig kommer att uppnås i denna sjukdom. Inte genom nedsmittning. Allt hopp står egentligen till massvaccinering med skydd som ges 2 gånger årligen. Det är enda sättet. Fram till dess är det FFP3 som gäller. Bara att vi vänjer oss. Ryktas nu om att EU kommer lägga fram ett gemensamt direktiv om detta skyndsamt nu. Kanske är det lika bra även om jag generellt är emot centralstyrning från EU. Den här sjukdomen ger mig mardrömmar. Regeringens politik likaså.
Citera
2020-10-29, 02:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Har Spanien ..Frankrike..Beligen..Holland..England också haft otur ?

Otur var ordet....

Tur att de inte har otur på Nya Zeeland, samt att de slutat ha otur i Asien..., men munskydd har de i vart fall.
Citera
2020-10-29, 02:28
Medlem
Tyskland har alltså gett upp smittspårningsarbetet enligt Merkel. Merparten av infektionerna i landet kommer nu från okänd källa då infektionerna överskrider möjligheten att smittspåra effektivt. Ni tomtar i denna tråd som propagerade för att smittspårning var den enskild viktigaste faktorn till att hantera detta virus underskattade svårigheten visade det sig. Lyckade Norge registrerar även dem över 400 fall. Vi får väl se hur länge deras smittspårningsarbete håller stången. Jag tror det kollapsar i November någon gång. Med det sagt kommer nog inte dödligheten öka speciellt mycket i Norge.
Citera
2020-10-29, 02:43
Medlem
bartrams avatar
Ett perspektiv på dödstalet i USA: Under en 7-måndersperiod har det dött drygt 200 000. Det är ungefär häften av dödstalet för hela WW2 (ca 420 000) Dock är befolkningen nu i USA ca 2,5 ggr större än under krigsåren.

Hur kommer det se ut om ett halvår?. Många döda pga mycket ansträngd sjukvård?
Citera
2020-10-29, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Bebisen fick hög feber
Kort därefter blev också John John, som då enbart var fem veckor, mycket dålig.

– När man egen företagare så kör man bara på, men jag var hängig och trött i huvudet. Det kändes som att jag fått en bomb i huvudet så jag var faktiskt hemma dagen innan vi skulle fira bröllopsdag den åttonde oktober. På helgen några dagar senare så hade vi middag hemma, då sköt John Johns temperatur i höjden. Vi ringde 1177 och de ville att han skulle komma in eftersom han var så liten och hade 39 graders feber.

Paulina åkte in med en väninna och hon och sonen lades in över natten. Dagen efter konstaterades att han hade corona.

– Enligt läkarna på Karolinskas barnakut så är han den yngsta person som smittats med corona. Några har fötts med det, men han är tydligen den yngste. Det sägs att barn nästan inte kan få det, men det är bullshit! Det handlar nog om att inte skapa panik, säger Johan Jureskog upprört.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0KKBLg/johan-jureskog-coronasmittad--aven-hustrun-och-nyfodda-bebisen-blev-s
att barn blir sjuka med hög feber händer ju hela tiden , vad vill dom ha sagt med denna artikeln , hade dom skrivit om det var influensa?
Citera
2020-10-29, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Dödligheten är högre, på båten Diamond Princess blev den 1,8%.
snittålder var ju högre på båten så det går inte att dra den slutsatsen.
Citera
2020-10-29, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Någon som har GP, som kan berätta lite vad det står här?

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/larmet-hittar-kryph%C3%A5l-i-folkh%C3%A4lsomyndighetens-rekommendationer-1.36241443

Det är något om att västsvenskar struntar i att gå och testa sig, fast de misstänker att de har corona, för att undgå restriktioner. Det lär väl vara så i hela Sverige? Jag har faktiskt också hört folk i min omgivning säga, att det är bättre att inte gå och testa sig. För gör man det och får ett positivt svar, men ändå väljer att gå på en fest, eller gå till simhallen, eller åka tåg. Whatever. Så kan man bli dömd enligt smittskyddslagstiftningen. Det kan man däremot inte, om man kan hävda att man inte visste. "Jag trodde att det var en vanlig förkylning."

Har ni andra hört mycket sådant resonemang?
ungefär 5,6% av alla testade i vecka 43 visade sig har corona, känns som vi slänger pengarna i sjön, stanna hemma om du känner dig det minsta sjuk, vad har man för nytta av att veta om det är corona egentligen?
Citera
2020-10-29, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Otur var ordet....

Tur att de inte har otur på Nya Zeeland, samt att de slutat ha otur i Asien..., men munskydd har de i vart fall.

Har inte Asien haft otur ?

Haha vem skapar alla dessa virus ?

Japan hade alltså otur när dom anföll USA o otur att bomb råkade träffa två städer. .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in