2020-10-29, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Det ble nok stadig mindre grunn til å forbli gift med denne mannen etter at det ikke var barn i huset lenger. Jeg tror hun kan ha snakket med en advokat, og at han har fått nyss om det.

En her sa det, en som pleier å holde seg til fakta.
Citera
2020-10-29, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Han har. AE sin telefon var hans opprinnelig. Kunne vært interessant å vite når hun fikk den og han kjøpte sin Nokia. Ett år før? Halvt år ? Hmm
Alt dette med ikke søkbar tlf og bil kan ha vært planlagt i årevis.
Citera
2020-10-29, 01:41
Medlem
Citat:
Det ble nok stadig mindre grunn til å forbli gift med denne mannen etter at det ikke var barn i huset lenger. Jeg tror hun kan ha snakket med en advokat, og at han har fått nyss om det.
En her sa det. En som pleier å holde seg til fakta
Citera
2020-10-29, 01:43
Medlem
Citat:
Alt dette med ikke søkbar tlf og bil kan ha vært planlagt i årevis.

Ja det kan jo det. En veldig tydelig pekepinn om en ser på mobilene bakover i tid.
Citera
2020-10-29, 01:52
Medlem
Citat:
En advokat skal ha peng. En glipp at han fikk se kontodetaljer. Nok det
Citera
2020-10-29, 01:57
Medlem
Citat:
Ja det kan jo det. En veldig tydelig pekepinn om en ser på mobilene bakover i tid.
Dette er en enormt intelligent mann som har bygget seg opp en milliardbedrift fra to tomme hender, gjennom nitidig ekstremt god og langsiktig planlegging, alt notert ned i notatbøker. Muligheten for at bevis ikke kan finnes forekommer, og at en indisierekke lang som et vondt år ikke holder. Mht til advokaten, ser jeg det som sannsynlig.
Citera
2020-10-29, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg reagerer også sterkt på hans oppførsel innledningsvis, de første dagene AE var forsvunnet. Han ønsket ikke å ta kontakt med kidnapperne men ville «sitte stille i båten». AE var sterk og ville kunne forsvare seg....! Ville ikke betale, ei heller kommunisere. Dette mener jeg er stikk motsatt av hva de fleste ville gjøre i en akutt kidnppingssituasjon. Jeg tror man vil gjøre hva som helst for å forsøke å få kidnappere i tale, få livsbevis og forsøke å oppnå kontakt. Jeg kan heller ikke forstå at de voksne barna var enige eller aksepterte denne taktikken om taus front.

Jeg synes det var ganske lett å forstå. Datteren beskriver det ganske godt i bekymringsbrevet og det er ikke vanskelig å forstå hvorfor de tenkte slik. Plattformen som ble brukt var ikke mulig å kommunisere på eller få et livsbevis.

Og en ting til som ikke blir så mye nevnt, men som er viktig. Dette er fra Nettavisen :

"Nettavisen får opplyst at Tom Hagen overfor etterforskeren innrømmet at den frivillige forsvinningen var noe av det første han tenkte på i den første perioden etter forsvinningen. Han håpet også at det var slik.
«Det kunne føre til at hun kunne komme tilbake», sa han til etterforskeren som avhørte ham.
Dette var også noe «han tenkte nøye gjennom fra første dag».
Videre i avhøret forklarte Tom Hagen at han hadde snakket med et familiemedlem som fortalte at hun håpet at Anne-Elisabeth var lurt av en religiøs sekt, det hadde hun sett på TV.
«Da vil det være større sjanse for at hun kommer tilbake», gjentok Tom Hagen."

Det må være en grunn til at de tenkte frivillig forsvinnig. AE beskrives som utadvent, blid og sosial, men det er ikke sikkert vi har fått vite alt om hennes personlighet eller interesser. Hva er den spåtjenesten hun har likt/fulgt med på på facebook f.eks ?. En side som oppfordrer folk til å bruke penger på å ringe inn for å bli spådd. En side som folk flest vil se på som tull og tøys.

Hvorfor likte hun denne siden ?

Hadde hun alternative interesser ? Var hun lettlurt ? Har hun satt seg i gjeld på slike ting ? Noen hun har betrodd seg til ? Noen her har skrevet at hun var deprimert. Dette vet jeg ikke noe om. Det er foreløpig å annse som rykter, men hvis ryktene stemmer, så vet jeg at deprimerte oftere enn andre er på søken etter "meningen med livet" og alternative interesser.

Alt dette er bare spekulasjoner fra min side som vi alle her driver med, men jeg tenker her at det er _noe_ som fikk familien til å tenke på frivilig forsvinning.
Citera
2020-10-29, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg reagerer også sterkt på hans oppførsel innledningsvis, de første dagene AE var forsvunnet. Han ønsket ikke å ta kontakt med kidnapperne men ville «sitte stille i båten». AE var sterk og ville kunne forsvare seg....! Ville ikke betale, ei heller kommunisere. Dette mener jeg er stikk motsatt av hva de fleste ville gjøre i en akutt kidnppingssituasjon. Jeg tror man vil gjøre hva som helst for å forsøke å få kidnappere i tale, få livsbevis og forsøke å oppnå kontakt. Jeg kan heller ikke forstå at de voksne barna var enige eller aksepterte denne taktikken om taus front.

Håller med dig här, det är en besynnerlig taktik och är som att rikta misstankar mot sig själv.
Just därför att han (väljer, öppet) gör en del saker som kan göra honom misstänkt, gör att jag har svårt att tro på hans skuld.
Det verkar göra honom detsamma vad polisen kan tro, "han är ändå oskyldig" ...

Men om man tänker att AH hade en hemlig man ("man nr 2"), om TH hade någon form av kännedom om det, kan det ju vara en förklaring till att han inte vill agera eller betala då - då han tror att AEH är i livet!
Det skulle också stämma med att TH sagt till polisen att hon kan ha gått ut från "hagen till väntande bil för egen maskin".
"En ouppklarad social relation" enligt uttalande av R*dhe, som kunde ligga bakom det hela, kan ju vara en relation AEH hade, måste inte nödvändigtvis vara en relation till TH.
Senast redigerad av Moschata 2020-10-29 kl. 02:47.
Citera
2020-10-29, 02:46
Medlem
Citat:
Rohde var vanskelig å forstå. Nesten som en venn som enten alle stoler på eller en ny venn ingen tror er så nært. Og AE har uforvarende sagt noe som den andre ikke kan tilgi.
Men hun kutter ut monero og lang planlegging i hypotesen. Men det kan kanskje spinne i gang usannsynlige tankerekker. Og det er jo bra.
Det må være en som ikke jobbet den dagen, sterk nok. Massevis skjult hat.

Men er det ikke rart at butcoin beløpet er make til investeringsbehovet, eller ønskebeløpet fra moneromannen. Hvorfor velges samme beløp.

Vilket investeringsbehov menar du?
Citera
2020-10-29, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Jeg synes det var ganske lett å forstå. Datteren beskriver det ganske godt i bekymringsbrevet og det er ikke vanskelig å forstå hvorfor de tenkte slik. Plattformen som ble brukt var ikke mulig å kommunisere på eller få et livsbevis.

Og en ting til som ikke blir så mye nevnt, men som er viktig. Dette er fra Nettavisen :

"Nettavisen får opplyst at Tom Hagen overfor etterforskeren innrømmet at den frivillige forsvinningen var noe av det første han tenkte på i den første perioden etter forsvinningen. Han håpet også at det var slik.
«Det kunne føre til at hun kunne komme tilbake», sa han til etterforskeren som avhørte ham.
Dette var også noe «han tenkte nøye gjennom fra første dag».
Videre i avhøret forklarte Tom Hagen at han hadde snakket med et familiemedlem som fortalte at hun håpet at Anne-Elisabeth var lurt av en religiøs sekt, det hadde hun sett på TV.
«Da vil det være større sjanse for at hun kommer tilbake», gjentok Tom Hagen."

Det må være en grunn til at de tenkte frivillig forsvinnig. AE beskrives som utadvent, blid og sosial, men det er ikke sikkert vi har fått vite alt om hennes personlighet eller interesser. Hva er den spåtjenesten hun har likt/fulgt med på på facebook f.eks ?. En side som oppfordrer folk til å bruke penger på å ringe inn for å bli spådd. En side som folk flest vil se på som tull og tøys.

Hvorfor likte hun denne siden ?

Hadde hun alternative interesser ? Var hun lettlurt ? Har hun satt seg i gjeld på slike ting ? Noen hun har betrodd seg til ? Noen her har skrevet at hun var deprimert. Dette vet jeg ikke noe om. Det er foreløpig å annse som rykter, men hvis ryktene stemmer, så vet jeg at deprimerte oftere enn andre er på søken etter "meningen med livet" og alternative interesser.

Alt dette er bare spekulasjoner fra min side som vi alle her driver med, men jeg tenker her at det er _noe_ som fikk familien til å tenke på frivilig forsvinning.

Kanskje hun var opptatt av metafysikk? Satt seg i gjeld på spådamer betalt pr minutt tror jeg du kan se bort fra. Hvordan skulle hun finansiere noe slikt? Eller mener du at her ligger motivet? Gjerrigknarken TH mister besinnelsen over AEH telefonregning og roper til henne at "her i huset er det jeg som forteller hvordan fremtiden din blir. Helt gratis! " .
Jeg vil tro hun har tålt mye i ekteskapet, det kan ikke ha vært lett å leve i et forhold som trolig er preget av TH`s manglende evne til å gi henne økonomisk trygghet. Det står i media at TH uttalte at de hadde planer om en utenlandstur i forbindelse med bryllupsdagen han beklageligvis "glemte". Selvfølgelig. Hun er forsvunnet og TH vil så gjerne at politiet skal se på ham som en god ektemann. Og hun kan ikke si ham imot lengre.
Citera
2020-10-29, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Vilket investeringsbehov menar du?

Er det RU han kalles. Han som kontaktet TH flere ganger fordi han ville at TH skulle investere 90 mill i mlnero utvinning.
Han ønsket 90 mill. I trusselbrevet krevde kidnapperne samme sum.
Det var et pek tenker jeg. Men hvorfor visste kidnapperne om beløpet
Citera
2020-10-29, 04:08
Medlem
Citat:
Er det RU han kalles. Han som kontaktet TH flere ganger fordi han ville at TH skulle investere 90 mill i mlnero utvinning.
Han ønsket 90 mill. I trusselbrevet krevde kidnapperne samme sum.
Det var et pek tenker jeg. Men hvorfor visste kidnapperne om beløpet

Detta är ju makalöst!
Mycket märkligt! Det har jag aldrig tänkt på.
Tack för att du sa det.
Men talar det för TH=GM? Tror inte ... Varför skulle han använda samma belopp?
Något är MYCKET lurt här...
Mycket som pekar på TH!! ..Hur i all världen ville TH det?
Kallas det planläggning? (Haha)
Senast redigerad av Moschata 2020-10-29 kl. 04:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in