2020-10-29, 01:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Blir det -10, -15 eller -20% tillväxt under Q4 är frågan. Kommer Frankrike, Italien och Spanien att kräva ett nytt stödpaket från norra EU redan före nyår eller väntar man tills Bårris knuffat England längre ut i Atlanten?

Givetvis, allt annat är otänkbart!
Citera
2020-10-29, 01:04
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Är det bara jag som tycker att det är fruktansvärt spännande nu, mer spännande än i våras. Vi står nu inför 7 långa månader av ond bråd död, överfulla sjukhus och bårhus, en coronavåg som kommer få förra våren att likna en västanfläkt. Det är bara oktober och redan börjar det bli kaos i Frankrike, Belgien, Italien osv. Hur i helsike kommer det inte se ut i December-Februari?

Det är väldigt synd, men samtidigt väldigt intressant. Hur ska Tegnell pudla gällande masker t.ex. Det kommer bli väldigt spännande att se. Kommer vården klappa ihop totalt? Ja troligen. Vilka kändisar kommer stryka med osv. Det är sannerligen snart dags att ta fram popcornen.

Det blev ingen massdöd som MSM och "experter" lovade i mars detta år. Istället stod sjukhusen tomma eftersom inga vågade att ta sig dit.
Citera
2020-10-29, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det blev ingen massdöd som MSM och "experter" lovade i mars detta år. Istället stod sjukhusen tomma eftersom inga vågade att ta sig dit.

Mars och framåt är inte ens högsäsong för luftvägsvirus. Vad vi mött hittills är ungefär som att köra judo mot Mike Tyson. I vinter möter vi Mike Tyson i boxningsringen.
Citera
2020-10-29, 01:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag kan länka källor till dig om du behöver där kravallande britter, amerikaner på högersidan eller ultraortodoxa judar hyllar Sveriges strategi. Vad gäller Ungrarna så ja, det är personliga anekdoter. Misstänker att du inte behöver några länkar, för du vet att det är sant.

Edit:
Nu när jag tänker efter så spelar jag givetvis in alla mina samtal på mobilen. Men jag tänker inte hänga ut mina Ungerska släktingar eller mig själv, så det får förbli en personlig anekdot.

Återigen, att selektivt se och lyssna är att välja ut det som förekommer och sedan göra det till den enda sanningen.

Jag påstår inte att det inte finns personer i alla länder som har åsikter om alla olika sorts saker. Naturligtvis finns det både enskilda och grupperingar som nämner Sverige, speciellt med tanke på att det i våras var en del mediala rapporteringar om Sveriges strategi i bjärt kontrast mot alla nedstängningar.

Du påstod tidigare att Sverige ses som ett varanande exempel i USA. Nu har du plötsligt vänt och lyfter fram att det hos vissa grupperingar finns ett gillande för den svenska strategin.

Vad jag säger är att det inte finns något allmängiltigt intresse för Sverige i USA.
Citera
2020-10-29, 01:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Läskigt hur rätt Tegnell hade i våras när han sa att det är alldeles för tidigt att slutsummera ländernas olika coronahantering, att det skulle dröja ett år eller mer innan man kunde dra slutsatser om resultatet av de olika ländernas åtgärder.

Tegnell hade helt rätt där, det inser man efter de senaste veckorna utveckling.

Ja även en stannad klocka visar rätt tid en gång per dygn, eller två. Beroende på hur man ser det.
Citera
2020-10-29, 01:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare

De svenska bårhusen hade fullt upp i våras, iaf i Stockholm:

Citat:
Bårhusen snart fulla

– Det bara rasar in avlidna i covid-19 hela tiden på alla bårhusen.

Enligt personalen finns det snart inte plats att ta hand om alla döda.
– Det kommer extremt mycket mer kroppar nu än normalt.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2020-10-29, 01:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Återigen, att selektivt se och lyssna är att välja ut det som förekommer och sedan göra det till den enda sanningen.

Jag påstår inte att det inte finns personer i alla länder som har åsikter om alla olika sorts saker. Naturligtvis finns det både enskilda och grupperingar som nämner Sverige, speciellt med tanke på att det i våras var en del mediala rapporteringar om Sveriges strategi i bjärt kontrast mot alla nedstängningar.

Du påstod tidigare att Sverige ses som ett varanande exempel i USA. Nu har du plötsligt vänt och lyfter fram att det hos vissa grupperingar finns ett gillande för den svenska strategin.

Vad jag säger är att det inte finns något allmängiltigt intresse för Sverige i USA.

Jag har inte sagt att det är den enda sanningen.

Jag hävdar att det finns ett intresse för Sverige, när det stödjer ens agenda.

Ja absolut finns det ett gillande för Sveriges strategi, främst från högerkretsar eller de som stödjer diverse ism:er.
Citera
2020-10-29, 01:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
För mig är det obegripligt hur ni här på fb och media samt övriga världen inte ifrågasätter Kina mer?
Det är totalt knäpptyst om virusets "epicentrum". Bara det bekräftar att dom hororna är skyldiga till att medvetet släppt ut detta för egen vinning.

Vi har inte glömt Kina, ett problem i taget!
Citera
2020-10-29, 01:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nej det tror jag inte. Däremot så tror jag effekten av munskydd är väldigt begränsad.

Munskydd ja. Men ett äkta FFP3 eller ännu bättre så är det tvärstopp för det här viruset, kombinerat med social distans osv. Men det vill ingen prata om. "Jag måste ju få umgås". Fuck these people, jag har inte kramat mina barn på sju månader - fuck alla förnekare! Ni får gärna gå och hänga er vad mig anbelangar.
Citera
2020-10-29, 01:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
I Danmark, som är världens största producent av minkskinn, smittades minkar med Covid-19 redan i somras och smittan har nu spridits till ca 150 minkfarmer. Nu visar det sig att 60% av de nysmittade människorna i dessa områden har en minkvariant av viruset. Statens Seruminstitut ser denna som "potentiellt problematisk" då den smittar människor emellan.

Rapporteras i Jyllandspostens liveblogg och refererar till en artikel bakom betalningsmur i tidningen Ingeniøren.

Träffas minkar från olika minkfarmar ofta? Hur kan det spridas mellan minkfarmar? Jag såg något om en fiskmåsteori, men den kändes långsökt.
Citera
2020-10-29, 01:24
Medlem
Enligt FHM så hade ju Sverige otur i våras.

Antar att vi nu, med stormsteg, är på väg mot Otur 2.0
Citera
2020-10-29, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Munskydd ja. Men ett äkta FFP3 eller ännu bättre så är det tvärstopp för det här viruset, kombinerat med social distans osv. Men det vill ingen prata om. "Jag måste ju få umgås". Fuck these people, jag har inte kramat mina barn på sju månader - fuck alla förnekare! Ni får gärna gå och hänga er vad mig anbelangar.

Av alla märkligheter med detta virus så platsar detta på tio i topp-listan. Om man är någorlunda intelligent så borde man ju skaffat FFP 3 eller liknande för månader sedan och haft när man sitter på tunnelbanan. Men icke. Jag kan inte förstå det.

Det känns väldigt ensamt när man har ett IQ över 120. Som jag tidigare nämnt så köpte jag 100 N95-masker i februari för mindre än 2 dollar styck. Tänk om Tegnell och sjukhusen runt om i landet haft lika hög IQ som jag. De hade kunnat köpa miljoner med munskydd relativt billigt. Men istället valde de att vänta till ett N95 låg på 20 dollar och mer därtill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in