2020-10-28, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag förutsätter också att Macron har tillgång till expertis värd namnet.

Jag läser nu att Frankrike kommer öppna upp igen när antalet smittade per dag är mindre än 5 000. Det lär ta lång tid... De snittar nu på 38 000 nya fall per dag.
Ska dem stänga ner igen då när det ökar? Spontant känns det som att absolut ingen alls har någon koll alls på vad som är ett rationellt agerande kring detta.
Citera
2020-10-28, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Man planerade en revolution, men så började det att regna
Iom att man vill införa tvångs-vaccinering i danmark finns det väldigt många som är emot sättet hur de hanterar covid. Många verkar istället gilla det svenska, do nothin grejen, så att man kan leva istället. Danskarna kommer inte vilja bli tvångsvaccinerade.
Citera
2020-10-28, 20:36
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Därför att med fler konstaterat smittade sjunker så klart dödligheten statistiskt. I början av pandemin fanns ingen direkt testning att tala om. Då var det typ, shit vi har hittat 1000 smittade och har 100 döda 🙄

Du ska se att detta virus slutligen kommer hamna på liknande nivå som vanlig influensa.

men du är ju dum i huvudet som tror att det betyder att viruset är mindre farligt nu

för en person som får covid-19 är det lika stor risk att dö nu som förra gången, finns inget som tyder på att viruset blivit mindre farligt

det enda som har ökat överlevnadschansen lite är att sjukvården förstår mer och kan ge bättre vård

du är även dum i huvudet som bygger dina teorier på hur många som testas

självklart var det ett stort mörkertal i vintras

det enda viktiga att hålla koll på just nu är antal fall som söker vård, ligger på sjukhus, och ligger på IVA

oavsett hur mycket tester du jämför dessa tal med så förblir dom detsamma, och just nu är det jävligt mycket påväg uppåt och allt pekar mot att det blir långt värre situation än i vintras

du verkar tro att viruset blir snällare för att vi testar fler, idiot

det är samma virus som sveper över oss nu, möjligtvis med lite större/snabbare spridning, och fler kommer behöva vårdas på sjukhus och fler kommer dö

du kan testa 10000000 gånger fler än förut, men det ändrar inte på den saken

att dödligheten sjunker statistiskt har ju inget med verkligheten att göra

verkligheten är att läget kommer bli mer akut än det var i vintras
Citera
2020-10-28, 20:38
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ssk.jobbet är inte främst fysiskt tungt (däremot usk-jobbet) det är istället den psykiska pressen på ssk på IVA och liknande, som är ansträngande.
OK, du vet bättre än jag, och nog kan man förstå att det är psykiskt pressande. Minns att någon annan beskrev jobbet som fysiskt tungt, men det kanske var en usk. Själv har jag ingen erfarenhet att utgå ifrån.
Citera
2020-10-28, 20:38
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Enligt Guardian säger Macron nu att andra vågen kommer bli värre än den första för frankrikes del.

Hmm... Det låter illa. Men är det verkligen möjligt!? Skräms han bara för att folk ska acceptera en andra lockdown?

Tänk på att de varnat i över en månad och ändå har egoister fortsatt att sabotera det gemensamma smittbekämpningsarbetet. Frankrike är som Sverige fullt av individualistiska svin. Nu har sjukvården kommit till en punkt där det inte är hållbart längre, det är mer ett faktum än skrämsel. Ingen vill ta till en hård lockdown igen, men vad ska de göra när individualistiska svin förstör för alla andra?
Citera
2020-10-28, 20:39
Medlem
Hexen666s avatar
Frankrike begår alltså självmord. Hahahaha
Kineserna måste skratta arslet av sig

Ska bli intresssant att se hur baugetterna reagerar. Dom är ju inte direkt kända för att ta vilken skit som helst. Nedstängningen kommer garanterat hållas kvar längre än man sagt. Blir spännande
Citera
2020-10-28, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Om det var det där hemmatestet/snabbtestet så är det för dålig kvalitet. Dessutom är minskade antikroppsnivåer över tid väntat eftersom cirkulerade antikroppar alltid minskar, oavsett vilken sjukdom du haft. Däremot finns minnesceller kvar. Det är immunologisk grundkunskap.
Du menar att de som smittas av Cov-2 får minnes B-celler och T-celler om jag har uppfattat dig rätt?
Källa på det?
Tack i förväg.
Citera
2020-10-28, 20:44
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag skrattade när jag såg det. Det blir ett stängt Frankrike tills i april.

Vilket idiotiskt nyckeltal att använda sig av. Vore det inte bättra att använda sig av beläggning på sjukhus eller liknande.

ja men frankrikes beräkningar visar att 400.000 kommer dö om dom kör som oss, dvs inte gör så mycket åt saken

och då kan man börja fråga sig, är det värt att hålla frankrike öppet för att EN HALV MILJON i landet ska dö?

jag kan förstå att man offrar några tusen, men när vi pratar hundratusentals eller börjar närma oss miljoner, så går det inte att rättfärdiga.

det är bara av ren girighet som man skulle låta det ske.

så om macron sitter på korrekta analyser, trovärdig data, som visar på dödstal runt en halv mille om dom inte gör något, så tycker jag beslutet att göra lockdown känns rätt logiskt
Citera
2020-10-28, 20:45
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Du glömde Spanien, Italien, Belgien, Frankrike och Tyskland.

Alla är de länder som med munskydd nått stora framgångar.

Och du tror förstås att smittspridningen sker med masker på haha. Typiskt Tengele skitsnack som hans minions går på. Det är ju typ enbart i Sverige som det fortfarande finns folk som tror munskydd sprider smitta
Citera
2020-10-28, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Frankrike begår alltså självmord. Hahahaha
Kineserna måste skratta arslet av sig

Ska bli intresssant att se hur baugetterna reagerar. Dom är ju inte direkt kända för att ta vilken skit som helst. Nedstängningen kommer garanterat hållas kvar längre än man sagt. Blir spännande

Sluta lajva.

Dom 5-6 största länderna inom EU inför just nu lockdowns i varierande art.
Citera
2020-10-28, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Olsen då?

Vet ej var han tog vägen.
Jag tyckte han var vettig i vintras.
Han påverkar iaf ingenting nu.
Katastrofen har muterat tio ggr.
Vaccin är det enda jag väntar på...
Sällan har äktsvensk impotens varit så tydlig.
Vi är alltid samma sömniga fårskock.
Citera
2020-10-28, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Du menar att de som smittas av Cov-2 får minnes B-celler och T-celler om jag har uppfattat dig rätt?
Källa på det?
Tack i förväg.

Det är immunologisk grundkunskap, kan läsas nedan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Memory_B_cell
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in