2020-10-28, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Andra vågen ser ut att bli värre för i stort sett hela Europa.

Tegnell säger att det inte finns nån andra våg, så vi kan alla vara lugna. Tegnell är både landsfader och Gud (!) har jag läst. Fy fan vilken sjuk situation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Enligt Guardian säger Macron nu att andra vågen kommer bli värre än den första för frankrikes del.

Hmm... Det låter illa. Men är det verkligen möjligt!? Skräms han bara för att folk ska acceptera en andra lockdown?

Jag förutsätter att Macron har tillgång till mer avancerade modeller än vi andra. Sedan skadar det kanske inte att skrämma upp folk lite eftersom lite bondförnuft från befolkningen krävs
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Finns ju exempel på flera länder som har haft krav på munskydd sen i våras. Effekt nära noll.
Allt skulle bli mkt lugnare om de bara slutade testa. Polititiker runt om i världen går bananas av skrämselpropagandan och fatta beslut som får både folk och ekonomi att lida stort.

Om folk missar handhygienen i samband med på och avtagande och inte inser att munskydd är engångsartiklar så har dom sannolikt noll effekt ja.
Citera
2020-10-28, 20:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du häver ur dig rent trams, italienarna har också hyllat Sverige, i alla fall de som kravallar mot lockdown, även engelsmännen som protesterar. Sen kan vi ta Israel där de ultraortodoxa judarna hyllar Sverige. Det är klart och tydligt att du inte vill ta till dig fakta.

Nej, jag underbygger det jag skriver med enkla och verklighetsgrundade konstateranden. Du däremot tramsar och försöker göra dina egna upplevelser till något allmängiltigt.

Alarmisterna har under hela våren berättat hur Sveriges anseende sjunkit och hur svårt det kommer att vara för Sverige att accepteras i de sammnhang som bestämmer de globala förutsättningarna. Jag visar att ett globalt index inte alls påverkat Sveriges ställning. Då börjar du försvara dig med dina släktingar som om deras uppfattning skulle ha någon sorts bäring på verkligheten.

Att du tror att USA:s befolkning i allmänhet har något vidare intresse för Sverige är rätt komiskt.
Citera
2020-10-28, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Måste säga att jag är förvånad över att danskarna accepterat Coronainskränkningarna helt utan protester.

I gamla dagar sa danskarna med glimten i ögat om Sverige att ”är det inte påbjudet så är det förbjudet”. Och skakade på huvudet åt märkliga svenska tobaks- och alkoholrestriktioner.

Tyskar, Italienare och fransmän är inte ense med allt som införs och visar det bla med demonstrationer.

Har man i Danmark lyckats skapa en stämning av oro som gör det lättare att få folk att acceptera samfundsansvaret och spelreglerna?
Nej danskar accepterar inte det så. Kanske några. Många är väldigt emot de hårda restriktionerna.
Citera
2020-10-28, 20:29
Medlem
Talespersoner från regeringen har förvarnat om att det kommer krävas nya inskränkningar i fransmännens liv för att komma till bukt med det som beskrivs som en kraftigt växande andra smittvåg. För några dagar sedan registrerades det högsta dödstalet sedan april månad i covid-19 i Frankrike under en och samma dag. Det var den 28 oktober med 525 döda på grund av viruset. Trycket på sjukhusen ökar för varje dag. På akutvårdsavdelningarna är 2900 platser av totalt 5800 i hela landet redan upptagna. 30 000 nya smittade registreras varje dag.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/f-17
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Måste säga att jag är förvånad över att danskarna accepterat Coronainskränkningarna helt utan protester.

I gamla dagar sa danskarna med glimten i ögat om Sverige att ”är det inte påbjudet så är det förbjudet”. Och skakade på huvudet åt märkliga svenska tobaks- och alkoholrestriktioner.

Tyskar, Italienare och fransmän är inte ense med allt som införs och visar det bla med demonstrationer.

Har man i Danmark lyckats skapa en stämning av oro som gör det lättare att få folk att acceptera samfundsansvaret och spelreglerna?

Ja

For i Danmark har vi sammenhold og solidaritet - ikke kun præsenteret udadtil og i festtaler - men i virkeligheden.

Vi er klar over farerne for os selv, vores venner og slægtninge, og vi er ikke interesseret i at kun snævre økonomiske interesser skal bestemme over liv og død.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Tegnell säger att det inte finns nån andra våg, så vi kan alla vara lugna. Tegnell är både landsfader och Gud (!) har jag läst. Fy fan vilken sjuk situation.

Olsen då?
Citera
2020-10-28, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OkandMe
Nej danskar accepterar inte det så. Kanske några. Många är väldigt emot de hårda restriktionerna.
Man planerade en revolution, men så började det att regna
Citera
2020-10-28, 20:31
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Jag förutsätter att Macron har tillgång till mer avancerade modeller än vi andra. Sedan skadar det kanske inte att skrämma upp folk lite eftersom lite bondförnuft från befolkningen krävs
Jag förutsätter också att Macron har tillgång till expertis värd namnet.

Jag läser nu att Frankrike kommer öppna upp igen när antalet smittade per dag är mindre än 5 000. Det lär ta lång tid... De snittar nu på 38 000 nya fall per dag.
Citera
2020-10-28, 20:33
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag förutsätter också att Macron har tillgång till expertis värd namnet.

Jag läser nu att Frankrike kommer öppna upp igen när antalet smittade per dag är mindre än 5 000. Det lär ta lång tid... De snittar nu på 38 000 nya fall per dag.

Jag skrattade när jag såg det. Det blir ett stängt Frankrike tills i april.

Vilket idiotiskt nyckeltal att använda sig av. Vore det inte bättra att använda sig av beläggning på sjukhus eller liknande.
Citera
2020-10-28, 20:34
Bannlyst
Nu är jag väl fyra på pucken...

Macron tror/säger att 11 000 kommer behöva intensivvård inom två veckor. Dvs maxtak. Okay det var mest ett konstaterande.

Min egentliga fråga är varför ingen världsledare (ev. med undantag av de värsta despoterna) ej lyssnar på er tvärsäkra förnekare?

Stor humor, Inga länder gör som ni säger/förespråkar.

Ni känns mest som typ Nordfront, packade villageidiots.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in