2020-10-28, 19:06
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Mm, de stiger i Sverige, men de stiger ännu mer i andra länder. Frankrike är bara en tidsfråga.

Är du säker på att Frankrike verkligen rätt land att jämföra med? Det måste finnas något land som har ännu större smittspridning och som vi kan jämföra oss med.
Citera
2020-10-28, 19:07
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternatur
Kanske dags att överge Trump och Tegnell i munskyddsfrågan. EU-kommissionen genom van der Leyen uppmanar alla EU-medborgare att bära munskydd. Degens Eko Sveriges Radio 16:45

Ofattbart. Europeiska kommissionens ordförande betonar allvaret och uppmanar euroéerna att bära munskydd. Anders Tegnell fortsätter sin anti-vetenskapliga linje och går emot självaste EU-kommissionens ordförande. Han verkar ha låst sig i irrationella tankar. Frågan är vad det beror på?
Citera
2020-10-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Även om så är fallet så kommer vår plats på listan vara föga insmickrande. Minst 200 länder kommet alltjämt ha bättre "dödsstatistik" per miljon invånare.

Tror att Sverige landar bättre än snittet för Europa när detta över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, det är anmärkningsvärt. Jag besökte själv min VC för ett tag sedan och ingen hade munskydd.
Så även på min vc endast 1 har jag sett med skärm, munskydd.
Citera
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Ok vad är nuläget på den fronten då ?
Det förväntas komma ut resultat under november som visar på >50%. Det kommer antagligen vara flera kandidater som ansöker om Emergency Use Authorization i USA nästa månad.
Citera
2020-10-28, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Japp. Den kommer från den immunrespons som sker när vi utsätts för ett virus.

Om du sätter likhetstecken mellan leukocyter, infektion och antikroppar vet du inte vad du pratar om.

Och vilka celler är det som producerar antikroppar?
Vilka celler är det som ger immunitet?

Tips: Wikipedia

"B-lymfocyter differentierar till de antikroppsproducerande plasmacellerna. Dessa mognar i benmärgen. Olika typer av B-celler existerar, bland annat B-minnesceller vilka är involverade i immunitet. Varje plasmacell producerar endast antikroppar av en enda typ och utseende, men eftersom miljontals B-lymfocyter existerar i cirkulationen finns en bred specificitet mot olika antigen."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Naturligtvis riskerar de som redan lider av något av ovanstående att drabbas hårdare men det finns många exempel på förut fullt friska, arbetande människor som nu drabbats av långtidscovid.

Har du någon källa till ditt påstående eller är den endast i ditt huvud?

Jag kan erkänna att det var tämligen ovetenskapligt, mest infotainment.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Tror att Sverige landar bättre än snittet för Europa när detta över.

Det tror verkligen inte jag men har ingen spåkula.
Citera
2020-10-28, 19:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Utmärkt exempel på selektivt tänkande. Du ser det du vill se och lyssnar på det du vill lysnna på. Allt annat utestänger du och gör därmed det du tycker till det enda som finns.

Nej, det är inte något allmänt intresse för Sverige i USA. Inte mer än det tidigare har varit. De är överlag inte särskilt intresserade för något utanför Nordamerika.

Du häver ur dig rent trams, italienarna har också hyllat Sverige, i alla fall de som kravallar mot lockdown, även engelsmännen som protesterar. Sen kan vi ta Israel där de ultraortodoxa judarna hyllar Sverige. Det är klart och tydligt att du inte vill ta till dig fakta.
Citera
2020-10-28, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Och vilka celler är det som producerar antikroppar?
Vilka celler är det som ger immunitet?

Tips: Wikipedia

"B-lymfocyter differentierar till de antikroppsproducerande plasmacellerna. Dessa mognar i benmärgen. Olika typer av B-celler existerar, bland annat B-minnesceller vilka är involverade i immunitet. Varje plasmacell producerar endast antikroppar av en enda typ och utseende, men eftersom miljontals B-lymfocyter existerar i cirkulationen finns en bred specificitet mot olika antigen."
Tänk att någon kan förmedla verklig kunskap här. Tack.

Ja det är lymfocyter som bildar antikroppar. B-celler utsöndrar antikroppar med hjälp av vissa T-celler dom en respons på antigen som flaggas av flera andra celler, bland annat mastceller och till viss del, NK-celler m.fl.
Citera
2020-10-28, 19:13
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Kika på vad ordet lateralt betyder och hur man tänker lateralt. I övrigt läs vidare i det jag skrev. Det kan vara nyttigt.

En kort beskrivning är att ett flersidigt liv innebär att kunna förstå livet ur flera aspekter och att det aldrig finns några ensidiga sanningar.
Nu är jag en språkfanatiker och talar och skriver sju språk mer eller mindre flytande och jag har aldrig hört order flersidigt i samband med hur man kan leva sitt liv.

Tack för att jag fick lära mig något nytt!🙋🏼‍♀️
Citera
2020-10-28, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tack, men jag tänkte mer på danskarnas syn på den svenska coronahanteringen, snackas det mycket om det? Herrgickhan menar ju att andra länders medborgare är fullständigt ointresserade av det svenska debaclet.

Jeg tror ikke at danskerne er uinteresserede i Sveriges håndtering af Corona pandemien, men i Danmark har vi en PK-pesse som udvælger hvad der skal præsenteres og debateres i aviser og i TV, som Sverige har, men Sveriges mulighed for at undlade behandling af svage grupper er nævnt i f.eks. Jyllands Posten:

https://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE12070998/sverige-er-forberedt-paa-at-prioritere-mellem-coronapatienter/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in