2020-10-28, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Jaha ja. Då är ju T pedofil också. Sex med barn är straffbart.
Hon var byxmyndig enl svensk lag när de träffades. Han tog hennes oskuld och lärde henne att det är normalt att ha strypsex på kyrkogårdar. I USA hade han åkt i på minst 10 år. Som "svenske" skådisen Joaquin. Vilka svin de finns.
Citera
2020-10-28, 17:19
Medlem
Bambambis avatar
På lördag kommer en stor sökning av dykare genomföras, 72 dykare är det i nuläget som kommer och gör detta.
Otroligt vilken omtanke det finns i landet eg 💕
Citera
2020-10-28, 18:42
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
På lördag kommer en stor sökning av dykare genomföras, 72 dykare är det i nuläget som kommer och gör detta.

Ja verkligen, inte alltid världen är så hemsk även om mycket är det tyvärr.
Citera
2020-10-28, 19:01
Medlem
johnjohns avatar
Då har jag lyssnat på rättegångspodden om detta vidriga brott.

Den slutsats man kan dra om Wilmas kropp är att den förmodligen är slängd i soprummet och uppbränt för länge sedan.

Varför T behöll huvudet kan bara han svara på.
Citera
2020-10-28, 19:09
Medlem
Hiotas avatar
Känns som det finns två ganska klara utfall av vad T gjorde av kroppen.

Alternativ 1, Han bar ned kroppen till soprummet under nattetid.

Alternativ 2, Han dumpade kroppen i sopkärl under nästkommande pass han hade i hemtjänsten.

När skulle T haft tid att göra något annat? Resan till Ljungskile gjordes enbart för att dumpa kläder som hade för mycket ”bevis” på sig för att senare kunna sanera lägenheten. Läste FUP relativt tidigt och visst stämmer det fortfarande att grannarna på G*teb*rgsvägen i Uddevalla hörde kraftiga ljud för trappuppgången nätterna efter mordet?
Citera
2020-10-28, 19:41
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Absolut även fast det är svårt att tänka sig det med tanke på allt ont man hör talas om.
Citera
2020-10-28, 19:48
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Då har jag lyssnat på rättegångspodden om detta vidriga brott.

Den slutsats man kan dra om Wilmas kropp är att den förmodligen är slängd i soprummet och uppbränt för länge sedan.

Varför T behöll huvudet kan bara han svara på.

Varför halshuggning över huvud taget? Ibland undrar jag om det var något kulturellt? Det har som bekant förekommit att människor som vägrat konvertera till islam blivit halshuggna och där förövarna hyllas som hjältar. Inte bland alla (är bäst att tillägga) men tillräckligt många för att det ska vara förbaskat konstigt. Han är sjuk och var väl påtänd så det är inte meningen att vi ska förstå. Det är lika märkligt som kvinnan som halshögg sin sambo och tillredde huvudet i ugnen. Det går inte att förstå.

Jag tror också att hon hamnade i soprummet.
Senast redigerad av Combival 2020-10-28 kl. 19:53.
Citera
2020-10-28, 20:11
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Ja verkligen, inte alltid världen är så hemsk även om mycket är det tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Absolut även fast det är svårt att tänka sig det med tanke på allt ont man hör talas om.
Ja otroligt hemskt att sånt här ens behövs 😢
Ett helikopterföretag och stena har även erbjudit hjälp men då detta söket hålls av tre personer utan förening eller liknande blir det lätt kaos med för mycket på samma gång.
Citera
2020-10-28, 20:15
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Varför halshuggning över huvud taget? Ibland undrar jag om det var något kulturellt? Det har som bekant förekommit att människor som vägrat konvertera till islam blivit halshuggna och där förövarna hyllas som hjältar. Inte bland alla (är bäst att tillägga) men tillräckligt många för att det ska vara förbaskat konstigt. Han är sjuk och var väl påtänd så det är inte meningen att vi ska förstå. Det är lika märkligt som kvinnan som halshögg sin sambo och tillredde huvudet i ugnen. Det går inte att förstå.

Jag tror också att hon hamnade i soprummet.
Vet inte om halshuggning är rätt ord i sammanhanget eftersom det skars bort efter döden och är nog troligast gjort för att lättare forsla bort kroppen.
Oavsett extremt bisarrt tycker jag att ens tänka tanken på det.
Citera
2020-10-28, 20:22
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ja otroligt hemskt att sånt här ens behövs 😢
Ett helikopterföretag och stena har även erbjudit hjälp men då detta söket hålls av tre personer utan förening eller liknande blir det lätt kaos med för mycket på samma gång.

Jaså Stena har erbjudit hjälp? Ja hela Sverige blir nästan lite som en enda stor familj när sådana här hemska saker händer.

Man undrar bara varför det ska behöva gå såhär. Jag tror vi är många som har mått dåligt av olika anledningar, känt sig sårade eller vad som helst men mörda en annan människa. Vad är det som driver en till det?
Citera
2020-10-28, 20:29
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Jaså Stena har erbjudit hjälp? Ja hela Sverige blir nästan lite som en enda stor familj när sådana här hemska saker händer.

Man undrar bara varför det ska behöva gå såhär. Jag tror vi är många som har mått dåligt av olika anledningar, känt sig sårade eller vad som helst men mörda en annan människa. Vad är det som driver en till det?
Ja de ligger eller har legat i hamnen där några månader, stena saga.
De har erbjudit räddningsbåtar, om det kommer användas vet jag inte men söket är ju fokuserat på havet så.
Detta samt hittelön hoppas jag gör att fler svar kommer för familjens skull.
Nä jag fattar inte heller, om någon blir så arg och ser rött typ och slår någon så illa att den dör är ju en sak men att som i detta fallet misshandla så mycket både före och efter död, stycka och ljuga är otroligt sjukt.
Citera
2020-10-28, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiota
Känns som det finns två ganska klara utfall av vad T gjorde av kroppen.

Alternativ 1, Han bar ned kroppen till soprummet under nattetid.

Alternativ 2, Han dumpade kroppen i sopkärl under nästkommande pass han hade i hemtjänsten.

När skulle T haft tid att göra något annat? Resan till Ljungskile gjordes enbart för att dumpa kläder som hade för mycket ”bevis” på sig för att senare kunna sanera lägenheten. Läste FUP relativt tidigt och visst stämmer det fortfarande att grannarna på G*teb*rgsvägen i Uddevalla hörde kraftiga ljud för trappuppgången nätterna efter mordet?
Om det var han som gjorde det.
Det finns 2 alternativ
1- T styckar BO eftersom han vill rätta till det han har ställt till med. Han får kraft för att skydda familjens anseende.
Ni måste lägga märke till att det är väldigt svårt för en ung man att stycka en människa, speciellt om det är första gången.
Alternativ 2- han gjorde det inte själv utan fick hjälp av någon annan, inte nödvändigtvis en familjemedlem.
Jag är personligen rätt så dela mellan de här två alternativen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in