2020-10-28, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag hotar absolut inte med någonting, jag förklarar bara att om HD bokstavligen ger Trump vinsten utan att invänta en omräkning eller dylikt så lär det bli ett inbördeskrig, speciellt då folk redan är negativt inställda till hur den senaste domaren valdes in (senaten valde att bara rösta in henne men valde aktivt bort att rösta om stödpaket).

Inbördeskrig lär det bara bli om det blir konstiga vinster eller på tok för nära.

Som av en händelse är det bara demokratiskt styrda städer som förbereder sig för upplopp. Affärer börjar redan nu bomma igen för att skydda sig.
2020-10-28, 18:48
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
ok, när exakt kan vi se fram emot uppesittarkväll den 3? finns det nån timeline svensk tid? snackar vi början 03.00 den 4 eller?

Beror på hur intresserad och hur mycket tid du har. Bara dra tillbaka klockan sex timmar så vet du. Kl 03 den fjärde är försent. Det börjar bli spännande redan kl 21 på tiden, svensk tid. Jag ska kolla från 15.
2020-10-28, 18:55
Avslutad
Citat:
ok, när exakt kan vi se fram emot uppesittarkväll den 3? finns det nån timeline svensk tid? snackar vi början 03.00 den 4 eller?
Sändningarna lär väl börja 19.00 östamerikansk tid, och de är väl 5 timmar efter nu när vi gått till vintertid. Så midnatt svensk tid börjar väl analyser etc men vart det lutar ser man väl först 2 timmar senare (om det är landslide åt endera håll) eller 3+ timmar senare om det är jämt. Jag kommer nog börja kolla redan vid midnatt.
2020-10-28, 18:55
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Beror på hur intresserad och hur mycket tid du har. Bara dra tillbaka klockan sex timmar så vet du. Kl 03 den fjärde är försent. Det börjar bli spännande redan kl 21 på tiden, svensk tid. Jag ska kolla från 15.

jo jag är mycket intresserad! vilken svensk tid börjar rösträkningarna komma in för de olika staterna?
2020-10-28, 18:56
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Sändningarna lär väl börja 19.00 östamerikansk tid, och de är väl 5 timmar efter nu när vi gått till vintertid. Så midnatt svensk tid börjar väl analyser etc men vart det lutar ser man väl först 2 timmar senare (om det är landslide åt endera håll) eller 3+ timmar senare om det är jämt. Jag kommer nog börja kolla redan vid midnatt.

midnatt mellan 3/4?
2020-10-28, 18:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja, problemet är att folk inte tänker längre än Instagram och JewTube. De ser en knasig man som rapar grodor och de reagerar med reptilhjärnan. De fattar inte vad en kommande åttaårsperiod av repressiv vänsterdemokrati kommer att innebära. Ryssland kommer bli en mycket större spelare än tidigare och det är väl bara att gratulera de som krattade manegen.

Nu tror jag inte Biden sitter i mer än 4 år dock, jag är även rätt säker på att det är en republikan som ersätter Biden 2024, men det krävs att det inte blir en intern kollaps inom det republikanska partiet förstås
2020-10-28, 19:00
Avslutad
Citat:
midnatt mellan 3/4?
Ja, precis.
2020-10-28, 19:00
Medlem
Davys avatar
Citat:
jo jag är mycket intresserad! vilken svensk tid börjar rösträkningarna komma in för de olika staterna?

Det beror ju på från delstat till delstat. De små i nordöst blir klara tidigt.

Men det är ju spännande att kolla exit polls på eftermiddagen us tid. Kan inte tiderna exakt.

Bara att sätta på tv:n och gå runt och småfixa hemma.
2020-10-28, 19:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

Det lär dock bli en väldigt konstig amerikansk valvake-kväll med alla dessa poströster. Jag tror det finns stor risk att ingen president kan utropas under natten och nästa dag.

Eller: Om Biden får 270 säkra elektorsröster snabbt, så kan han utropa sig som segrare eftersom alla (även republikaner) är helt överrens om att överväldigande mängden poströster kommer att vara demokratiska.
Däremot om Trump knappt kniper 270 röster baserat på valkvällens räkning, så blir det knepigt om han då utropar sig som segrare.

Men amerikanska TV-kanaler brukar vara professionella och "ger" inte en stat till en av kandidaterna förrän det är helt säkert att denne vinner inklusive poströster. Så jag tror helt enkelt ingen av dem får 270 röster utropat av någon TV-kanal under natten.
2020-10-28, 19:02
Medlem
Davys avatar
Usa går över till vintertid på söndag 1 november. Så sex timmar då till östkusten.
2020-10-28, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det lär dock bli en väldigt konstig amerikansk valvake-kväll med alla dessa poströster. Jag tror det finns stor risk att ingen president kan utropas under natten och nästa dag.

Eller: Om Biden får 270 säkra elektorsröster snabbt, så kan han utropa sig som segrare eftersom alla (även republikaner) är helt överrens om att överväldigande mängden poströster kommer att vara demokratiska.
Däremot om Trump knappt kniper 270 röster baserat på valkvällens räkning, så blir det knepigt om han då utropar sig som segrare.

Men amerikanska TV-kanaler brukar vara professionella och "ger" inte en stat till en av kandidaterna förrän det är helt säkert att denne vinner inklusive poströster. Så jag tror helt enkelt ingen av dem får 270 röster utropat av någon TV-kanal under natten.
Men poströster och early votes in person börjar väl räknas i förtid? I alla fall i vissa stater har jag för mig. Har för mig att det gäller för t ex Florida, men jag kan vara ute o cykla nu.
2020-10-28, 19:04
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ja, precis.

Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Det beror ju på från delstat till delstat. De små i nordöst blir klara tidigt.

Men det är ju spännande att kolla exit polls på eftermiddagen us tid. Kan inte tiderna exakt.

Bara att sätta på tv:n och gå runt och småfixa hemma.

vad kör ni för kanal? vill inte ha massa anti trump skit , vill ha en "normal" rapportering. det lutar åt typ tim pool eller nåt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in