Citat:
Ursprungligen postat av
KaktusFlaktus
Att han bl a tror på vaccin snarare än kommunistisk Wuhan-karantän, att folk ska ha framtidshopp och att det finns ett ljus i tunneln. Jämför hur andra ledare i historien talat till sitt folk vid konventionella krig. Sedan svartmålar han sin rival i förhoppning att folk ska tycka bättre om Trump än Biden. Sensationellt!
Hör av dig om du behöver mer hjälp i din autism - min inbox är öppen.
Okej, då förstår jag.
Det Trump säger har ingenting öht. med verkligheten att göra utan det är bara ord som han tror att ev. sympatisörer ska uppskatta. Det är nog lite så jag har tänkt tidigare.
Man skulle ju kunna tänka sig att det hade varit bättre att vara tydlig och realistisk?
Då hade Trump vunnit valet ganska enkelt, men det kanske han gör nu också.
(Det har ingen stor betydelse för mig eller Sverige vem som vinner, det är lite olika saker som blir bättre och sämre.)
- Jag tror vi kommer att klara det här tillsammans utan att stänga ner samhället, som Kina gjorde. Det kan bli tufft för oss till vi har ett vaccin, men före valet 2020 hoppas jag det finns ett vaccin.
- Sedan förstår jag inte vad tanken med att ljuga om dödstalen är, dessa är ju så lätt att kontrollera så det bygger ingen moral att ljuga med positiva överdrifter.
- Den sista förstod jag, kan man inte vinna på egna meriter så är ju smutskastning en lösning.
Rätt trist metod som tenderar att splittrar ett samhälle, men verkar vanlig i amerikanska val.