2020-10-28, 18:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Absolut, grejen är den att det bara är rent hypotetiskt i slutändan, men chansen är ganska stor att hon dyker upp på valsedeln antingen 2024 eller 2028

Skulle inte funka så, konstitutionen är för tydlig för att tillåta det.

Det skulle aktivt kräva att senaten ändrar på konstitutionen och det kommer inte att ske

Du hotade med att det skulle bli inbördeskrig. Blir det inbördeskrig pga demokratiskt valfusk. så kan vad som helst hända. Det är ren karma. Valfusk och hot om inbördeskrig = win win för Trump. Men sånt förstår inte ni kommunister förrän allt är överspelat och ni sitter med svarte petter.

Därför bör du alltså hoppas på landslide för Trump.

#Trump2020
2020-10-28, 18:35
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hon är en snygg skyltdocka, inte tal om annat. Så var det också med JF Kennedy och Jackie, men då var det inte någon skandal om en demokratisk president körde "grab them by the pussy" när dom var trötta på skyltdockan.

Annat var det med Barack Obama som var gift med sin man Michael.
2020-10-28, 18:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det verkar tyvärr som om opinionsinstituten inte samarbetar, dom OU som kommer innebär bara en dags tillägg, man vill inte släppa dagarna från tidigare i månaden, detta ärade debattörer är ett sofistikerat FEJK.

Beträffande Georgia har Monmouth University en ledning för China-Joe med 50% mot Trump 48%, undersökningsperiod 23---27 okt.

Också beträffande Georgia har SurveyMonkey China-Joe i 50% och Trump har 48%. Alldeles för lång period, 30 sept---27 oktober.

Ohio skulle väl bli ganska jämnt? Men enligt mitt nya favoritinstitut SurveyMonkey har Trump ökat ledningen till 51% mot China-Joes 47%. Man har tidigare redovisat 2% ledning för Trump. Att Trump så lätt skulle vinna Ohio hade jag inte väntat mig.
Jag blir inte förvånad om man slutar använda sig av politiska OU efter valet på tisdag - oberoende av om det är The Orange Man Bad eller Sleepy Joe som vinner.
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Man tar självklart tjack och är vaken dygnet runt från måndag till torsdag.

Skämt åsido. Jag kommer börja kolla aktivt från kl 15 svensk tid och sen sitta klistrad till förmiddagen nästa dag. Minst.
Haha. Själv kommer jag ta både MDMA och röka en holk om siffrorna pekar mot stadig vinst för Trump. Annars blir det bara holken och lite whisky i lugnande syfte.

Oavsett vem som vinner så kommer det bli jävligt spännande framöver. Vinner Creepy Joe så ska det åtminstone bli intressant att se om våra farhågor ang Harris övertagande stämmer.
Senast redigerad av Jiren 2020-10-28 kl. 18:45.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Tjena,

Har du lust att posta länken till dessa.

Hördu jag kan inte länka, jag är dålig på det, men du kan titta på respektive instituts hemsidor för att få en information om det.

Jag skall försöka lära mig att länka, just nu går det åt helv....när jag försöker.
2020-10-28, 18:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du hotade med att det skulle bli inbördeskrig. Blir det inbördeskrig pga demokratiskt valfusk. så kan vad som helst hända. Det är ren karma. Valfusk och hot om inbördeskrig = win win för Trump. Men sånt förstår inte ni kommunister förrän allt är överspelat och ni sitter med svarte petter.

Därför bör du alltså hoppas på landslide för Trump.

#Trump2020

Jag hotar absolut inte med någonting, jag förklarar bara att om HD bokstavligen ger Trump vinsten utan att invänta en omräkning eller dylikt så lär det bli ett inbördeskrig, speciellt då folk redan är negativt inställda till hur den senaste domaren valdes in (senaten valde att bara rösta in henne men valde aktivt bort att rösta om stödpaket).

Inbördeskrig lär det bara bli om det blir konstiga vinster eller på tok för nära.
2020-10-28, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag blir inte förvånad om man slutar använda sig av politiska OU efter valet på tisdag - oberoende av om det är The Orange Man Bad eller Sleepy Joe som vinner.

Ja detta är åt helv....något får göras åt det. Men jag påstår inte att Donald vinner valet, det har jag aldrig påstått i detta forum, jag har hela tiden pekat på att det är jämnare än vad väldigt många debattörer har utgått ifrån.

Intressant att Trump ser ut att vinna Ohio.
2020-10-28, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
...eller ett bra jobb om man vill försöka styra utvecklingen.. Sett att Trump gått ut stenhårt mot Big Tech och Section 230 idag. Intressant, tror detta blir en av de stora grejer han vill utföra under nästa period, säkerställa bättre Freedom of the press, och mångfald inom the press. Nu har han en Högsta Domstol som kommer läsa lagen som den var ämnad.

Något är ruttet men tyvärr är det nog svårt att få rätsida på detta.

Och det är ju inte säkert att Trump vinner valet. Jag sitter och försöker sålla bland information och desinformation och drabbas av riktig hjärntrötthet.
2020-10-28, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Jag kallar ANTIFA för "pack" och du kallar dem mina vänner. Det är med dig som det är i Lady & Lufsen " Äh, Tony, han kan inte klara språket särskilt bra förstår du"....

Du förstår inte svenska, därför blir det så fel för dig hela tiden.

Din President omtalade denna milisgrupp för "These are very good people, but they are angry. They want their lives back again, safely! See them, talk to them, make a deal."

Detta skedde mellan det att de ställde sig på pass i Stadshuset och de senare avslöjades för att planera att kidnappa Guvernören. Vad tror du hade hänt om Trumpen i stället hade fördömt dem?
Nu kände de indirekt stöd från en President som förskönar våld från extremhögern och de amerikanska milisgrupperna. Du frågar vad det har med Trump att göra, nu vet du!

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain

Jag repeterar. Trump har tagit avstånd från vit makt-grupper. Biden har inte tagit avstånd från sin egen våldsamma vänsterextrema flank. Biden legitimerar upplopp och plundring. Du förespråkar Bidens linje. Du är alltså en vänsterextrem kollaboratör. Nu vet du.

Främsta skälet till att rösta på Trump är att han är emot defund the police och plundrande vänsterextremister. Sådana som du indirekt hyllar med ditt stöd till Biden. Nu vet du.

#Trump2020
#ProudBoysStandBackandSTANDBY
2020-10-28, 18:42
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Att han bl a tror på vaccin snarare än kommunistisk Wuhan-karantän, att folk ska ha framtidshopp och att det finns ett ljus i tunneln. Jämför hur andra ledare i historien talat till sitt folk vid konventionella krig. Sedan svartmålar han sin rival i förhoppning att folk ska tycka bättre om Trump än Biden. Sensationellt!

Hör av dig om du behöver mer hjälp i din autism - min inbox är öppen.
Okej, då förstår jag.

Det Trump säger har ingenting öht. med verkligheten att göra utan det är bara ord som han tror att ev. sympatisörer ska uppskatta. Det är nog lite så jag har tänkt tidigare.

Man skulle ju kunna tänka sig att det hade varit bättre att vara tydlig och realistisk?
Då hade Trump vunnit valet ganska enkelt, men det kanske han gör nu också.
(Det har ingen stor betydelse för mig eller Sverige vem som vinner, det är lite olika saker som blir bättre och sämre.)
  1. Jag tror vi kommer att klara det här tillsammans utan att stänga ner samhället, som Kina gjorde. Det kan bli tufft för oss till vi har ett vaccin, men före valet 2020 hoppas jag det finns ett vaccin.
  2. Sedan förstår jag inte vad tanken med att ljuga om dödstalen är, dessa är ju så lätt att kontrollera så det bygger ingen moral att ljuga med positiva överdrifter.
  3. Den sista förstod jag, kan man inte vinna på egna meriter så är ju smutskastning en lösning.
    Rätt trist metod som tenderar att splittrar ett samhälle, men verkar vanlig i amerikanska val.
Senast redigerad av Surtruten 2020-10-28 kl. 18:45. Anledning: Det blev ingen lista.
2020-10-28, 18:44
Medlem
carminaburanas avatar
ok, när exakt kan vi se fram emot uppesittarkväll den 3? finns det nån timeline svensk tid? snackar vi början 03.00 den 4 eller?
2020-10-28, 18:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror nog de flesta vet om det men att det mer handlar om att väljarna vill återgå till hur det var innan Trump, beroende på hur många av dem som vill det så får vi nog även se hur det hela påverkar inte bara USA utan även oss här i Europa.

I absolut värsta fall så blir det en krossande förlust för Trump och det lär även skada oss då det lär betyda att vi lär få se en vänstervåg

Ja, problemet är att folk inte tänker längre än Instagram och JewTube. De ser en knasig man som rapar grodor och de reagerar med reptilhjärnan. De fattar inte vad en kommande åttaårsperiod av repressiv vänsterdemokrati kommer att innebära. Ryssland kommer bli en mycket större spelare än tidigare och det är väl bara att gratulera de som krattade manegen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in