2020-10-28, 17:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Lyssnar man på Foxnews idag verkar det som att de positionerar sig för att Trump förlorar.

Inte ens Tucker Carlsson har glöden kvar. Kanske han själv funderar på att ställa upp 2024?

Tydligen rapporteras det om att Trump drar in all reklam i Florida nu för att pengarna har tagit slut, vi får se om det stämmer men om det faktiskt är så att pengarna har tagit slut för kampanjandet så är det troligen kört, det är runt en vecka kvar och det är nu man kan norpa tillräckligt många väljare.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Trump avslutar sina annonser i Florida och flyttar dem till blåare stater.

Antingen har han noll koll och i princip gett upp, eller så tror han att segern redan är klar i Florida. Uppenbart visar hans interna undersökningar inte samma som de vi ser i media.

Tydligen ska pengarna ha tagit slut i Florida
2020-10-28, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Förstår ärligt inte de i tråden som är totalt övertygade att Trump kommer vinna. Visst, man kan självfallet tro det, men att i nuvarande läge påstå sig vara 100 % säkert lär innebära viss kognitiv dissonans

Du får förstå att det handlar om att gilla debatten också. Många är nog oroliga innerst inne men tycker om att provocera med självsäker stil. Det gäller båda sidor skulle jag tro.

Med det sagt så är jag etthundra procent säker på att Trump kommer att vinna med landslide på tisdag.

#Trump2020
2020-10-28, 17:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Antingen har han noll koll och i princip gett upp, eller så tror han att segern redan är klar i Florida. Uppenbart visar hans interna undersökningar inte samma som de vi ser i media.
Jag litar inte på några polls men..nettavisen.no/nyhetsstudio/?p=lc-1679759-6650&fbclid=IwAR1dE5kolCw3zhLyj968nnlR5B45QSKwDDMD -SEZi6d1mNNKhQ8ZmZrcyj8
2020-10-28, 17:48
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du får förstå att det handlar om att gilla debatten också. Många är nog oroliga innerst inne men tycker om att provocera med självsäker stil. Det gäller båda sidor skulle jag tro.

Med det sagt så är jag etthundra procent säker på att Trump kommer att vinna med landslide på tisdag.

#Trump2020

Kanske. Tycker själv att det är intressantare att jämföra och väga olika faktorer mot varandra, jämföra med tidigare val och dylikt.

Med det sagt så känner jag mig 80 % på en Biden vinst. Tror Trump hade dragit hem det med större marginal än 2016 OM det inte vore för Covid-19 och en kaotisk valkampanj.
Värre att förlora till en motståndare med begynnande alzheimer än mot en riktigt god taktiker som Clinton.
2020-10-28, 17:48
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Lyssnar man på Foxnews idag verkar det som att de positionerar sig för att Trump förlorar.

Inte ens Tucker Carlsson har glöden kvar. Kanske han själv funderar på att ställa upp 2024?
Min förutsägelse är att det ser bra ut för Trump på valdagen, men att Biden vinner med relativt liten marginal efter poströsterna räknats. Detta kommer orsaka stor tumult.

Biden avgår sedan som den trojanska häst han är och vips så har USA sin första kvinnliga president, som dessutom är icke-vit.
2020-10-28, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Tydligen rapporteras det om att Trump drar in all reklam i Florida nu för att pengarna har tagit slut, vi får se om det stämmer men om det faktiskt är så att pengarna har tagit slut för kampanjandet så är det troligen kört, det är runt en vecka kvar och det är nu man kan norpa tillräckligt många väljare.

Han flyttar alltså pengarna till framförallt Minnesota.
2020-10-28, 17:50
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag såg också att Survey Monkey hade Trump i 2% ledning i Florida, men den staten har jag redan släppt för den går absolut till Trump hur som helst, den har redan fallit.

Vid en hastig genomgång är jag kritisk till att man låter gamla dagar ligga kvar och störa ut rörelserna. Så många OU som börjar på 20 okt eller 22 okt och i dom flesta fall har man klippt av den 25 okt, ni fattar väl, ärade debattörer, att detta förvanskar opinionsläget.

Frågan är hur många som ångrar sin förtidsröstning och hur många som verkligen sedan ändrar sin röst.

Opinionsinstituten gör ett dåligt jobb.

...eller ett bra jobb om man vill försöka styra utvecklingen.. Sett att Trump gått ut stenhårt mot Big Tech och Section 230 idag. Intressant, tror detta blir en av de stora grejer han vill utföra under nästa period, säkerställa bättre Freedom of the press, och mångfald inom the press. Nu har han en Högsta Domstol som kommer läsa lagen som den var ämnad.
2020-10-28, 17:50
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja nog måste Trump ta ansvar för hur han är president. Det är ju inte Pelosi som styr honom.

Han kunde ha tagit ansvar och rullat in militären. Men då hade ni gnällt om det också.
2020-10-28, 17:52
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Du är en fjant? Fattar du inte varför han dravlar om " valfusk..." ju högre rötstdeltagande , inte minst i områden där det bor fattiga och minoriteter, ju sämre chans har han.

Snark, din haschtomte. De som började yla om valfusk var ju Dems. Det gjorde de redan för flera månader sedan.
2020-10-28, 17:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Har du någon länk på detta? Misstror det inte alls, och hoppas på det som du säkert förstår men det vore skönt att se några fakta
Medlem
Nixters avatar
Citat:

Antalet Republikanska inlämnade röster visar på en vinst med +300.000 röster i Florida. Detta är mer än dubbla 2016.

Tycker det är sunt om Trump inte har Bloombergs budget, han satsar där det behövs och får lite underlägesstatus, Biden syns i annonser på TV och alla sociala media i Florida 24/7 nästan lite komiskt tycker många då han inte kampanjat för nån publik att tala om.
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Några ur Big Tech maffian utfrågas nu och det har ställts bra frågor hittills :

Mark Zuckerberg, others testify at Senate tech hearing

En del bakgrundsinfo och artiklar kan ni få om ni följer all klickbara länkar som börjar här (FB) Presidentvalet 2020
Det är by far den bästa utfrågningen IMO. Stora rubriker kommer komma från den. Garanterat. Förra 'förhöret' var också bra. Den visade (framförallt av Demokraternas sida/frågor) att man börjar förstå efterverkningarna, på riktigt, vilken kraft ordet/n besitter. Språkvetare fattar detta. Tydligt. NLP'are också såklart, då det är själva livsluften i deras 'algoritm'.

Därmed bumpar jag mitt inlägg; såsom nyheten berättigar, och har man missat desinformationskampanjen och börjat följa denna tråd alldeles nyligen, då kanske dessa (extra) länkar är av stort intresse eftersom det berör valet väldigt, väldigt mycket IMO:

How Far-Right Personalities and Conspiracy Theorists Are Cashing in on the Pandemic Online
How Has Covid-19 Affected Health Insurance Offered by Small Businesses in the U.S.? Early Evidence from a Survey

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in