Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Dagens smittotal, med 2 128 nya bekräftade fall, är det högsta per dygn som Sverige haft sedan pandemins start.
Totalt har nu 117 913 personer bekräftats smittade av viruset i Sverige, sedan pandemins start.
5 927 personer har avlidit av covid-19.
Ställer man antalet döda i relation till antalet smittade är dödligheten cirka 5%. Många verkar dock tro att antalet smittade i själva verket ligger någonstans i intervallet 800 tusen - 1 miljon. Det ger oss då en dödlighet på mellan 0,5-0,7%. Det ligger också i enlighet med den dödlighet som WHO tidigare gått ut med.
Nej, dödligheten är sannolikt ca 100-1000 ggr lägre än så eftersom så gott som ingen dör av Covid.
Intressant nog blev jag avfärdad när jag i mars/april var en av de första som påstod att dödligheten låg just på runt 0,5%. "Nej den är 3, 5, 7, 10%!!!" gapade alarmisterna och massmedia då i takt. Nu vet man att dödligheten också är betydligt lägre än 0,5%. Alarmisterna kommer väl ikapp igen om sisådär 6-7 månader.
För övrigt kan ingen bekräftas smittad, eftersom det inte går att testa om man har viruset eller inte.
5927 personer. Känns som vi legat där sedan i maj?
Jag säger som World Doctors Alliance: Pandemin är över, och har så varit sedan i juni.
https://nyadagbladet.se/halsa/lakarallians-coronapandemin-har-varit-over-sedan-juni/
För de fåtal fall som återstår finns det effektiva behandlingsmedel, billiga och lättillgängliga sådana dessutom utan biverkningar. Tyvärr är de numera förbjudna. Typiskt. Just när vi behöver dem som mest

Förebyggande åtgärder (god kost, hälsosam livsstil, c-vitamin och d-vitamin etc) är det inte heller någon som pratar om. Nej, mask, handsprit och överdriven handtvätt är inte förebyggande åtgärder. Tvärtom, de är nedbrytande åtgärder som FÖRSÄMRAR immunförsvaret.
Att andelen sjukhusvistelser, sjuka och dödsfall ökar i oktober jämfört med augusti och september händer varje år och är inget att hetsa upp sig över. I år kommer det visserligen bli värre än tidigare år, men det är inte så konstigt eftersom så många människor världen över har ägnat de senaste 7-8 månaderna just åt att montera ned sina immunförsvar och därför är mer sårbara och mottagliga för infektioner än någonsin tidigare i sina liv.