2020-10-28, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
I Duluth, Minnesota, dagen innan han säger sig ha upptäckt att han var covid-positiv, ropade han att demokraterna och Biden vill spränga Mount Rushmore i luften - att de har direkta planer på detta. Jo, faktiskt.
Dems vänsterflygel är faktiskt inne på just den linjen - precis på samma sätt som de vill riva alla gamla statyer. Så Trump är inte helt fel på det.
2020-10-28, 13:16
Medlem
Davys avatar
Det är politiker som ska styra landet. Inte tjänstemän. Fauci har alldeles mycket att säga till om.

Tänk om man körde samma grej med militären. Låta Joint Chiefs of Staff bestämma om de ska föra krig eller inte, pga att de är experter.
2020-10-28, 13:17
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Vilket förslag har Nancy Pelosi blockerat?

Senaste stimulus förslaget.
https://youtu.be/3DoiXxUq8IY

Men för den diskussion jag för, att Trumps taktik är helt fel, är det irrelevant om det är fel eller inte.
Det är det han borde hamra på oavsett, skylla på Pelosi, säga att han själv vill ha ännu större checkar etc.
Men han gnäller istället om Bidens son, och jag tror att det är ett taktiskt snedsteg som kommer korta honom valet
Senast redigerad av kangaroozzickness 2020-10-28 kl. 13:19.
2020-10-28, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av portarossa

Väljarna i USA utgörs inte av en dikotomi. Det är snarare runt 30% independents som det handlar om att locka. Bidens hälsa, Biden-familjens korruption, Biden-kampanjens frånvaro, medias favoritism och den senaste debatten är vad som suttit spiken i kistan för Kamala Harris som president.

Som jag skrivit många ggr tidigare så kommer också många väljare som identifierar sig som Democrats att rösta på Trump i hemlighet. Emot korruption. Emot medias favoritism. Emot etablissemangshatet och mobbandet av Republikaner i allmänhet och trumpsters i synnerhet.

Dessutom går Trump starkare bland blacks och hispanics pga att han faktiskt gjort med för dem än Democrats.
2020-10-28, 13:20
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Det är politiker som ska styra landet. Inte tjänstemän. Fauci har alldeles mycket att säga till om.

Tänk om körde samma grej med militären. Låta Joint Chiefs of Staff bestämma om de ska föra krig eller inte, pga att de är experter.

Du blandar ihop saker. Du måste kunna skilja på styre och utförande. Det är grundläggade i varje organisation och struktur.

Exemplet med kriget: Presidenten och hans regering bestämmer om ett krig ska föras, och ungefärlig inriktning. Militärmakten och generalerna utför kriget på det sätt som de tror blir bäst utfall.

På samma sätt med corona: Presidenten och hans regering bestämmer om man ska bekämpa sjukdomen och ungefär balans mellan ekonomi och bekämpning. Sen bör kompetenta myndigheter dra upp den exakta strategin.
2020-10-28, 13:21
Medlem
Davys avatar
Citat:
Jag försa mig där. General Eisenhower vs nazis. President Eisenhower var en general innan han blev president.
Hans seger gjorde honom omåttligt populär. Siffror som aldrig någonsin kan upprepas förutom under en pandemi eller en enorm kris likt denna vi lever i.

Väljare vill inte att deras ledare ljuger för dem.inte ens när det är dåliga nyheter.

Folk vill ha hopp. De vill inte höra det negativa. Samma sak nu som då. Usa eller Sverige. Krig eller fred.
2020-10-28, 13:21
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men det är Trump som är president och han kan inte engagera sig i frågan. Han pratar med drabbade människor och rädda människor att börsen går bra. Episkt!

Precis. Blame Trump. Ingen annan har något ansvar.
2020-10-28, 13:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Som jag skrivit många ggr tidigare så kommer också många väljare som identifierar sig som Democrats att rösta på Trump i hemlighet. Emot korruption. Emot medias favoritism. Emot etablissemangshatet och mobbandet av Republikaner i allmänhet och trumpsters i synnerhet.

Dessutom går Trump starkare bland blacks och hispanics pga att han faktiskt gjort med för dem än Democrats.

Missat att det är republikanerna som stoppar stödpaketen?

Varför skulle folket rösta på de som vill se folk bli hemlösa?
2020-10-28, 13:25
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du blandar ihop saker. Du måste kunna skilja på styre och utförande. Det är grundläggade i varje organisation och struktur.

Exemplet med kriget: Presidenten och hans regering bestämmer om ett krig ska föras, och ungefärlig inriktning. Militärmakten och generalerna utför kriget på det sätt som de tror blir bäst utfall.

På samma sätt med corona: Presidenten och hans regering bestämmer om man ska bekämpa sjukdomen och ungefär balans mellan ekonomi och bekämpning. Sen bör kompetenta myndigheter dra upp den exakta strategin.

Precis min poäng.

Men det verkar inte gälla när det gäller corona.
2020-10-28, 13:26
Medlem
Davys avatar
Hade varit intressant att se en OU hos demokrater.

- Vad väljer du? Ingen Corona och Trump vinner valet eller 250 000 döda och Biden vinner?
2020-10-28, 13:26
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Vill även tillägga här: Det är detta som gör extrem-narcissistiska personer så olämpliga på höga poster. Dels har de inte tålamod, dels kan de inte låta saker skötas på rätt nivå. Trump ska in i varje detalj av coronan, fram och tillbaka. Och Hitler ville detaljstyra Tysklands krigsoperation.
2020-10-28, 13:27
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
7 dagar kvar till valnatten.

Ska vi leka leken 'sa han det?'
Jag ställer 2 påståenden och ni svarar med ja eller nej

I ett rally i fredags sa presidenten

Ja eller nej

I ett annat rally sa president Trump

Ja eller nej

Jag kan tänka mig ja på bägge. Fäst dig inte på vad Trump säger, utan vad han menar. Så har det alltid varit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in