Citat:
Ursprungligen postat av
kangaroozzickness
Hoppas jag får äta upp min hatt, men känner mig allt mer säker på en Trumpförlust.
Hur tänker han? Pandemin har slagit ekonomin hårt, folk är arbetslösa, folk är döda etc. Han borde köra på budskap som: stimulus checks, jobb! och dylikt som skulle kunna få ut hans 2016 väljare på valdagen.
Jag tror inte att de bryr sig om Hunter Biden - vem gör det om pandemin slagit en ned i fattigdom?
Helt absurd strategi att sista veckan innan valet pusha Hunter som sitt största tema..
Han har ett vidöppet mål. Han borde spendera sina rallys i hårt slagna stater, opponera mot Pelosi och skrika sig hes om att han vill ge alla stinulus checks
Det känns som att 2016 Trump hade fattat det här och haft en helt annan taktik.
Och jag är helt säker på att han vinner. Tänka sig hur olika folks världsbilder är i dagsläget. Däremot så är jag säker på att min världsbild är mer korrekt än din.
Det finns en motion för ekonomisk stimulans på $1.8 biljoner, men Pelosi blockerar denna. USAs svar på pandemin är hårdare än Sveriges, men det är demografin som skiljer resultatet. Det är Biden som skulle sänka ekonomin och andelen jobb, inte Trump.
Väljarna i USA utgörs inte av en dikotomi. Det är snarare runt 30% independents som det handlar om att locka. Bidens hälsa, Biden-familjens korruption, Biden-kampanjens frånvaro, medias favoritism och den senaste debatten är vad som suttit spiken i kistan för Kamala Harris som president.