2020-10-28, 13:07
Medlem
Davys avatar
Election 6 days away: Biden back in Delaware as Trump heads to Arizona.

“He doesn’t leave his basement,” the president told reporters on Monday. “He’s a pathetic candidate.”

https://www.foxnews.com/politics/trump-biden-presidential-campaign-election-october-28

Full attack nu.
2020-10-28, 13:07
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag tror på 17.
Blir inte dessa spel någon hit så tycker jag vi testar sektbingo dvs, republikaner som hycklar med sina värderingar för att inte gå emot Trump
Noterat, kan bli ett kul inslag under tiden man väntar på valresultatet om inte annat.
2020-10-28, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Men varför förväntas det att Trump ska ha alla svar på Corona. Det är ju helt absurt. Ingen ledare i något land vet hur det kommer bli. Varför då ställa dom kraven på honom? Jo, det är bara för att sätta dit honom. Hade det varit en demokrat som varit Presiden hade de frågorna inte kommit.

Trump vägrar att befatta sig med konsekvenserna av COVID som drabbar folk. Och det är det är oerhört dumt politiskt. Han skadar sig själv genom att inte bry sig. Vilket är en rätt fin karma. Han bryr sig inte om folk - och de bryr sig inte om honom tillbaka. Vad du sår får du skörda, som man bäddar får man ligga.
2020-10-28, 13:08
Avslutad
Citat:
Om man vill att hela USA ska se ut som Chicago, San Francisco och Portland så bör man rösta på Sleepy Joe.

Det är sannerligen det starkaste argumentet för Trump. Medborgarna i USA har (via social media) med egna ögon sett hur Bidens ANTIFA och BLM plundrar och förstör.
2020-10-28, 13:09
Bannlyst
Citat:
Men varför förväntas det att Trump ska ha alla svar på Corona. Det är ju helt absurt. Ingen ledare i något land vet hur det kommer bli. Varför då ställa dom kraven på honom? Jo, det är bara för att sätta dit honom. Hade det varit en demokrat som varit Presiden hade de frågorna inte kommit.

Ödmjukhet,och låta experterna hantera covid-19 retoriken. Han gör allt för att avfärda covid19 så att börsen inte ska krascha uppfattar jag det som. Börsen verkar vara mer värd än mänskliga liv för honom

Han sa till reportern Bob Woodward att han visste att covid19 är dödligt men att han hellre tonar ner det.

Hade han varit ärlig med befolkningen, kraftsamlat likt Eisenhower mot nazisterna så hade han blivit omvald i detta skede. Med enorma popularitetssiffror.
Jag tror att Maga-sekten vet om detta men inte vågar uttrycka sin besvikelse på ledaren. Istället projicerar de på guvernörer.

Speciellt i blåa delstater som new York. Men aldrig någonsin på Texas eller Florida som just nu har enorma problem.
2020-10-28, 13:10
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Alla såna här galenpanneuttalanden beror på att han omger sig med folk som inte reagerar som vuxna tänkande individer. De hyllar honom för sån här galenskap och det är klart att detta skadar honom politiskt.

Har någon tagit upp frågan om hur Dems skötte frågan illa i begynnelsen? NY var ju en region som inte alls trodde på smittan. Sen blev de värst drabbade.
2020-10-28, 13:11
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portarossa
Och jag är helt säker på att han vinner. Tänka sig hur olika folks världsbilder är i dagsläget. Däremot så är jag säker på att min världsbild är mer korrekt än din.

Det finns en motion för ekonomisk stimulans på $1.8 biljoner, men Pelosi blockerar denna. USAs svar på pandemin är hårdare än Sveriges, men det är demografin som skiljer resultatet. Det är Biden som skulle sänka ekonomin och andelen jobb, inte Trump.

Väljarna i USA utgörs inte av en dikotomi. Det är snarare runt 30% independents som det handlar om att locka. Bidens hälsa, Biden-familjens korruption, Biden-kampanjens frånvaro, medias favoritism och den senaste debatten är vad som suttit spiken i kistan för Kamala Harris som president.

Ja Pelosi blockerar!
Det är det budskapet Trump borde hammra på, säga att han vill ha ännu större stimulus, men det gör han inte. Många av de väljare som lockades av hans NAFTA kritik förra gången ligger nog rätt pyrt till i o m pandemin.
Att i det läget fokusera på Bidens barn är nog inget som går hem.
Man vill ha mat på bordet.
Trump säger, precis som du säger att Biden skulle sänka ekonomin.
Kanske sant.
Men, det är under Trumps mandat som covid slagit hårt, vilket har lett till arbetslöshet och ökad fattigdom.
Att i det läget gå på defensiven och inte argumentera för större stimulus, tydligare lösningar för de som drabbats är helt fel taktik och det tror jag Trump 2016 hade insett. Det lockar inte tillräckligt att säga "Biden/dems so corrupt, so very corrupt - they will kill the economy"
2020-10-28, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Har någon tagit upp frågan om hur Dems skötte frågan illa i begynnelsen? NY var ju en region som inte alls trodde på smittan. Sen blev de värst drabbade.

Men det är Trump som är president och han kan inte engagera sig i frågan. Han pratar med drabbade människor och rädda människor att börsen går bra. Episkt!
2020-10-28, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av portarossa
Och jag är helt säker på att han vinner. Tänka sig hur olika folks världsbilder är i dagsläget. Däremot så är jag säker på att min världsbild är mer korrekt än din.

Det finns en motion för ekonomisk stimulans på $1.8 biljoner, men Pelosi blockerar denna. USAs svar på pandemin är hårdare än Sveriges, men det är demografin som skiljer resultatet. Det är Biden som skulle sänka ekonomin och andelen jobb, inte Trump.

Motion innebär att förslaget inte lämnat kommittén. Tror du tänker på en bill. Som sedan blir en act när presidenten signerar den.
Vore kul att höra vilken act/motion/bill som Nancy Pelosi blockat?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Ja Pelosi blockerar!
Det är det budskapet Trump borde hammra på, säga att han vill ha ännu större stimulus, men det gör han inte. Många av de väljare som lockades av hans NAFTA kritik förra gången ligger nog rätt pyrt till i o m pandemin.
Att i det läget fokusera på Bidens barn är nog inget som går hem.
Man vill ha mat på bordet.
Trump säger, precis som du säger att Biden skulle sänka ekonomin.
Kanske sant.
Men, det är under Trumps mandat som covid slagit hårt, vilket har lett till arbetslöshet och ökad fattigdom.
Att i det läget gå på defensiven och inte argumentera för större stimulus, tydligare lösningar för de som drabbats är helt fel taktik och det tror jag Trump 2016 hade insett. Det lockar inte tillräckligt att säga "Biden/dems so corrupt, so very corrupt - they will kill the economy"
Vilket förslag har Nancy Pelosi blockerat?
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Ödmjukhet,och låta experterna hantera covid-19 retoriken. Han gör allt för att avfärda covid19 så att börsen inte ska krascha uppfattar jag det som. Börsen verkar vara mer värd än mänskliga liv för honom

Han sa till reportern Bob Woodward att han visste att covid19 är dödligt men att han hellre tonar ner det.

Hade han varit ärlig med befolkningen, kraftsamlat likt Eisenhower mot nazisterna så hade han blivit omvald i detta skede. Med enorma popularitetssiffror.
Jag tror att Maga-sekten vet om detta men inte vågar uttrycka sin besvikelse på ledaren. Istället projicerar de på guvernörer.

Speciellt i blåa delstater som new York. Men aldrig någonsin på Texas eller Florida som just nu har enorma problem.

Det var Roosevelt och han kraftsamlade inför kriget mot Japan.

Nämn någon annan ledare som varit ärlig mot sin befolkning gällande corona och dess direkta och indirekta effekter. Lockdown är inte en lösning på problemet.
2020-10-28, 13:15
Bannlyst
Citat:
Det var Roosevelt och han kraftsamlade inför kriget mot Japan.

Nämn någon annan ledare som varit ärlig mot sin befolkning gällande corona och dess direkta och indirekta effekter. Lockdown är inte en lösning på problemet.

Jag försa mig där. General Eisenhower vs nazis. President Eisenhower var en general innan han blev president.
Hans seger gjorde honom omåttligt populär. Siffror som aldrig någonsin kan upprepas förutom under en pandemi eller en enorm kris likt denna vi lever i.

Väljare vill inte att deras ledare ljuger för dem.inte ens när det är dåliga nyheter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in