Citat:
Ursprungligen postat av
portarossa
Och jag är helt säker på att han vinner. Tänka sig hur olika folks världsbilder är i dagsläget. Däremot så är jag säker på att min världsbild är mer korrekt än din.
Det finns en motion för ekonomisk stimulans på $1.8 biljoner, men Pelosi blockerar denna. USAs svar på pandemin är hårdare än Sveriges, men det är demografin som skiljer resultatet. Det är Biden som skulle sänka ekonomin och andelen jobb, inte Trump.
Väljarna i USA utgörs inte av en dikotomi. Det är snarare runt 30% independents som det handlar om att locka. Bidens hälsa, Biden-familjens korruption, Biden-kampanjens frånvaro, medias favoritism och den senaste debatten är vad som suttit spiken i kistan för Kamala Harris som president.
Ja Pelosi blockerar!
Det är det budskapet Trump borde hammra på, säga att han vill ha ännu större stimulus, men det gör han inte. Många av de väljare som lockades av hans NAFTA kritik förra gången ligger nog rätt pyrt till i o m pandemin.
Att i det läget fokusera på Bidens barn är nog inget som går hem.
Man vill ha mat på bordet.
Trump säger, precis som du säger att Biden skulle sänka ekonomin.
Kanske sant.
Men, det är under Trumps mandat som covid slagit hårt, vilket har lett till arbetslöshet och ökad fattigdom.
Att i det läget gå på defensiven och inte argumentera för större stimulus, tydligare lösningar för de som drabbats är helt fel taktik och det tror jag Trump 2016 hade insett. Det lockar inte tillräckligt att säga "Biden/dems so corrupt, so very corrupt - they will kill the economy"