2020-10-28, 12:59
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag har då och då kollat in Rudy G:s och Laura Ingrahams twitter den senaste veckan, bägge två twittrar då och då om Bidens och mutor osv, men trots en del stora ord och rop ser jag ingenting annat än att de pumpar varmluft och lösa insinuationer. Några smoking guns syns inte till, ingenting som skulle hålla för en kritisk granskning och som verkligen biter på Jpe Biden. De har inget riktigt solitt, de har inte mer än så här.

Det hinner inte avgöras i domstol i vilket fall.
Väljarna dömer den här gången.

Vi får hålla koll på undersökningarna för att få en uppfattning om genomslaget.
2020-10-28, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Om du bemödar dig att kolla på ett rally så ser du att det är jobb och ekonomi han pushar. Svårt att se att folk kommer tro att Joe kommer göra bättre än Trump på den fronten.

Problemet är att han inte i möblerade rum kan uttrycka sig. Som i intervjun med Stahl, han satt och gnällde och skällde helt utan anledning. Han borde ha utvecklat sina tankar hur han ska pusha för jobb och ekonomin. Men det underlättar ju för honom om han först tänker ut något. Annars blir frågor för tuffa och han blir en offerkofta modell XXXXXXL.
2020-10-28, 13:00
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Nu blev det ännu roligare. Du jobbar inom branschen men är så lite insatt i var de främsta bolagen finns och funderar inte ens på att flytta dit? Hur många försök gjorde du att bli anställd hos Google innan du gav upp eller försökte du inte ens eftersom det är lönlöst för dig?

Alternativt att du ljuger för att slippa erkänna att demokratstyrda områden är där IT samlas.

Du är bara pinsam nu.
Ja, ert dialogutbyte var rätt komiskt. Annars är väl DeepMind i London rätt stekhett...
2020-10-28, 13:01
Bannlyst
Förra veckan höll Donald Trump ett valtal där han sa
Citat:
Joe biden will give you the largest tax cut in history
Sant eller falskt?
2020-10-28, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
I Duluth, Minnesota, dagen innan han säger sig ha upptäckt att han var covid-positiv, ropade han att demokraterna och Biden vill spränga Mount Rushmore i luften - att de har direkta planer på detta. Jo, faktiskt.

Alla såna här galenpanneuttalanden beror på att han omger sig med folk som inte reagerar som vuxna tänkande individer. De hyllar honom för sån här galenskap och det är klart att detta skadar honom politiskt.
2020-10-28, 13:02
Medlem
Davys avatar
Men varför förväntas det att Trump ska ha alla svar på Corona. Det är ju helt absurt. Ingen ledare i något land vet hur det kommer bli. Varför då ställa dom kraven på honom? Jo, det är bara för att sätta dit honom. Hade det varit en demokrat som varit Presiden hade de frågorna inte kommit.
2020-10-28, 13:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
...Ändå ökar Trump sina röster bland svarta i omnämnda sydstater. Hur går det ihop ?
Trump ökar ju dessutom högst noterbart bland Hispanics, det kanske starkaste väljarflödet är just därifrån i detta val, varför då, om han nu motarbetar dem ?
Biden kommer i alla fall att ta 80-90% av de svarta rösterna, oavsett dina önskedrömmar.

Sedan har du och många andra Trumpsters här missat att det inte alls är så att folk behöver registrera sig på nytt för varje valcykel. Många kärnväljare för bägge partierna har bott kvar på samma ort i många år och nästan alltid röstat på samma parti - de behöver inte alls regga om sig och gör det inte heller. De kan ha registrerat sig för 20-30 år sedan och står fortfarande kvar i röstlängden. Vilket ju gör dina utläggningar om att "Trump vinner PA för att han har fler nyregistrerade väljare där än demokraterna" osv helt meningslösa.
2020-10-28, 13:03
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Ja, ert dialogutbyte var rätt komiskt. Annars är väl DeepMind i London rätt stekhett...

Ja, apropå ytterligare platser där vänstern styr.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Haha! Vad som helst kan komma ur hans mun...det blir lika hysteriskt i vilket fall då allt kan vara sant.

Tycker vi kör coronalotto istället! Vad sägs? Hur många i administrationen kommer testa positivt innan valnatten? Jag har tidigare sagt 31. Med Pence debaclet så kan det säkert bli många fler.

Jag tror på 17.
Blir inte dessa spel någon hit så tycker jag vi testar sektbingo dvs, republikaner som hycklar med sina värderingar för att inte gå emot Trump
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Nu blev det ännu roligare. Du jobbar inom branschen men är så lite insatt i var de främsta bolagen finns och funderar inte ens på att flytta dit? Hur många försök gjorde du att bli anställd hos Google innan du gav upp eller försökte du inte ens eftersom det är lönlöst för dig?

Alternativt att du ljuger för att slippa erkänna att demokratstyrda områden är där IT samlas.

Du är bara pinsam nu.

Ja, för att alla vill jobba på/för Alphabet?

Det finns en värld bortom Google.
2020-10-28, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Har sett flera rallys, senast ett till frukost idag.
Mycket China, Hunter, nån slänga mot Hillary. Nån video om Biden på social security.
Visst, men jag tror det är helt fel taktik för att få ut de väljare han behöver för att kunna vinna.
Han pratar om att han fick hem bilindustrin och dylikt. Visst, det hade säkert varit en fullt gångbar strategi - om det inte var för pandemin.
Väldigt lite om vad som faktiskt ska göras för de som drabbats hårt, bara att Biden skulle göra det sämre.
Tror som sagt att 2016 Trump hade insett det och haft Pelosi som huvudtema och pläderat villt om grandiosa checkar.

Tror du att han inte pratar om checkarna för att det har en koppling till COVID som han bestämt sig för att inte hantera? Jag tror det kan vara så han resonerar. Allt som har med COVID att göra är något som han psykiskt stängt ute från sitt eget tänkande. Det är min uppfattning i alla fall.
2020-10-28, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Hoppas jag får äta upp min hatt, men känner mig allt mer säker på en Trumpförlust.

Hur tänker han? Pandemin har slagit ekonomin hårt, folk är arbetslösa, folk är döda etc. Han borde köra på budskap som: stimulus checks, jobb! och dylikt som skulle kunna få ut hans 2016 väljare på valdagen.
Jag tror inte att de bryr sig om Hunter Biden - vem gör det om pandemin slagit en ned i fattigdom?
Helt absurd strategi att sista veckan innan valet pusha Hunter som sitt största tema..
Han har ett vidöppet mål. Han borde spendera sina rallys i hårt slagna stater, opponera mot Pelosi och skrika sig hes om att han vill ge alla stinulus checks

Det känns som att 2016 Trump hade fattat det här och haft en helt annan taktik.

Och jag är helt säker på att han vinner. Tänka sig hur olika folks världsbilder är i dagsläget. Däremot så är jag säker på att min världsbild är mer korrekt än din.

Det finns en motion för ekonomisk stimulans på $1.8 biljoner, men Pelosi blockerar denna. USAs svar på pandemin är hårdare än Sveriges, men det är demografin som skiljer resultatet. Det är Biden som skulle sänka ekonomin och andelen jobb, inte Trump.

Väljarna i USA utgörs inte av en dikotomi. Det är snarare runt 30% independents som det handlar om att locka. Bidens hälsa, Biden-familjens korruption, Biden-kampanjens frånvaro, medias favoritism och den senaste debatten är vad som suttit spiken i kistan för Kamala Harris som president.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in