2020-10-28, 12:10
Medlem
Försprånget för China-Joe sjunker under perioden 25--26 oktober. Emerson College ger Biden 50% och Trump får 45%.

Dessa siffror avser hela federationen. Vi bör koncentrera oss på dom viktiga staterna nu.
2020-10-28, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Trump har hundvisslat till White Supremacists och folkliga rasister ända sedan 2015, gång på gång på gång. Hans väljarbas lutar sig tungt mot skikt som ser vit dominans som självklar och naturgiven.

Och "Mexico Wall", den stora samlande symbolen förra gången, handlade inte i första hand om ekonomi eller jobb, det handlade om att mobilisera och utnyttja hat mot Hispanics, de som inte är vita utan bruna och spansktalande. (Att ganska många exilkubaner stödjer Trump är inte på något vis en motsägelse till detta).

Det är så uppblandat och assimilationen har på många håll gott bra. Amerikanen ser idag lite hispanic ut, titta på astronauterna, och den där omtalade Cruz ser väl rätt spansk ut?

USA är en smältdegel men det är klart att Trump inte vill ha in fler människor från ja vad heter det nu "shithole countries"...Det viktiga är nu jobben jobben och åter jobben. Förlorar Trump kommer säkert en ny republikan med samma åsikter men i en mer lättmält förpackning om 4---8 år.
2020-10-28, 12:16
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Kan du visa hur de räknar poströsterna? Jag förutsätter att du sett att jag frågat Nixter det "några" gånger. Han, och den här sidan, väljer att visa det som går bra för Republikanerna men inte det som går dåligt. Det är bara propaganda från hans sida.

Det här är sidan du kan se hur röstningen går:
https://countyballotfiles.floridados.gov/VoteByMailEarlyVotingReports/PublicStats
En fundering när jag tittat på sidan.
Är Florida annorlunda eller stämmer det inte att Republikaner röstar på valdagen?

Det pratas så mycket om att Republikaner röstar på valdagen och (absolut) inte poströstar, men det verkar ju inte alls stämma i Florida.

Poströster (Rep) =1 213 630
Förtida rösning (Rep) = 1 176 216
Personer som redan röstat (Rep) = 2 389 846
2020-10-28, 12:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja hur kan han komma undan med det? Joe var rasse polare med KKK-ledare. Ljugit om sin historia om att han modigt gått i parad med svarta för jämlikhet. Det var en LÖGN! Det uppdagades redan 1988 när han första gången ville bli president. Men ändå ifrågasätter ingen media detta!? Se på fakta istället. Det är mindre svarta i finkan nu i USA än när Obama/Biden styrde. Svarta liksom övriga USA har det bättre ekonomiskt idag än med Obama/Biden.
Trumps pappa var med i KKK och anhölls vid ett Klanrally mot slutet av 20-talet.

Bidens kopplingar till "KKK_ledare" hanbdlar om en jeppe som var lokalt aktiv för Klanen några år som ung man på 1940-talet, och som inte haft någo0n kontakt med dem sedan typ 1947. Biden träffade honom 50-60 år senare. Larvigt.
2020-10-28, 12:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Trumps pappa var med i KKK och anhölls vid ett Klanrally mot slutet av 20-talet.

Bidens kopplingar till "KKK_ledare" hanbdlar om en jeppe som var lokalt aktiv för Klanen några år som ung man på 1940-talet, och som inte haft någo0n kontakt med dem sedan typ 1947. Biden träffade honom 50-60 år senare. Larvigt.

Jaså nu är det ok att ta med släktingar till Trump? Men inte till Biden? Trump var det inte. Sedan om du talar om KKK på 20-talet var det demokrater för hela slanten. För just personen Biden han alltså är det bevisat vänskap med KKK-ledare, ljugit om sitt förflutna som någon förkämpe för svartas rättigheter. Trump har däremot levererat på dessa frågor. Sett till att svarta fått det bättre.

Inte konstigt att demokrater ljuger och skiter i byxan för detta. Trump är den som tar tillbaka de svartas röst till republikanerna. Där den historiskt funnits sedan Lincon förbjöd dumma demokrater att ha svarta som slavar.
2020-10-28, 12:21
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Syftar du på det amerikanska valet? Där röstar jag inte alls eftersom jag inte är amerikansk medborgare.

Din sort brukar ofta vara aktiva på hemsidor där det röstas. Men det är klart att du kan vara undantaget.
2020-10-28, 12:23
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jag förstår inte varför du inte förstår. Förstår du inte att jobbar du med IT är Kalifornien/Seattle den mest åtråvärda platsen att vara i hela världen förstår du ingenting alls.

Jag är inte intresserad av dina diagnoser.

Det är uppenbart du som inte vill acceptera att Kalifornien är en attraktiv plats för folk med just din yrkesprofil. Kom över det nu. Vi vill diskutera utifrån verkligheten.

Folk flyr Kalifornien. Jag kommer aldrig att flytta dit.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8727961/More-people-leaving-California-wildfires-high-costs-politics.html
2020-10-28, 12:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jaså nu är det ok att ta med släktingar till Trump? Men inte till Biden? Trump var det inte. Sedan om du talar om KKK på 20-talet var det demokrater för hela slanten. För just personen Biden han alltså är det bevisat vänskap med KKK-ledare, ljugit om sitt förflutna som någon förkämpe för svartas rättigheter. Trump har däremot levererat på dessa frågor. Sett till att svarta fått det bättre.

Inte konstigt att demokrater ljuger och skiter i byxan för detta. Trump är den som tar tillbaka de svartas röst till republikanerna. Där den historiskt funnits sedan Lincon förbjöd dumma demokrater att ha svarta som slavar.
Trump ser både svarta och hispanics som "house negroes", som personer som kan få vara med på ett hörn om de är lydiga och tyst accepterar sin underordning under de stöddiga vita männen. Att en del färgade köper detta är beklagligt men knappast förvånande i deras situation.

De sydstatare som idag utgör en viktig del av Trumps väljarbas är samma grupp som på 50-60-talen stretade emot civil rights och de svartas frigörelse. När Kennedy och Johnson stöttade den svarta frigörelsen bytte dessa sydstatsdemokrater och hillbillies helt enkelt parti, konstigare var det inte. Idag är republikanerna Rasistpartiet, med samma insuttet rasistiska väljare.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-10-28 kl. 12:30.
2020-10-28, 12:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Trump ser både svarta och hispanics som "house negroes", som personer som kan få vara med på ett hörn om de är lydiga och tyst accepterar sin underordning under de stöddiga vita männen. Att en del färgade köper detta är beklagligt men knappast förvånande i deras situation.

Nu snackar du i nattmössan och besvarar inte frågan ens!? Trump har fått att de svarta har det bättre. Inga kopplingar personligen till några jävla KKK. Racist Joe har det, men ändå ska svarta rösta på den nollan?
2020-10-28, 12:31
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Dagens Nyheter listar idag några varningstecken som oroar Demokraterna:

Här är ett par:

New York Times har journalistprofessorn Thomas Edsall granskat statistiken i de fyra delstater som redogör partitillhörighet bland de som registrerat sig för att rösta i valet. I tre av dessa viktiga delstater, Florida, North Carolina och Pennsylvania, har Republikanerna registrerat betydligt fler nya väljare. Bara i Arizona har Demokraterna registrerat fler nya väljare än Republikanerna.

Ny forskning från statsvetare på Princetonuniversitetet visar att unga svarta väljare inte är lika lojala mot Demokraterna som tidigare generationer av svarta amerikaner. Det är anmärkningsvärt nog unga, sekulära, svarta män som nu uttrycker mer skepsis mot Demokraterna.

Det är väl inte så konstigt efter att detta kom ut. https://youtu.be/2zLfBRgeFFo
2020-10-28, 12:33
Medlem
Surtrutens avatar
Är det inte lite larvigt att prata om vad som hände för 100 år sedan när valet är idag?
Nu är ju iofs. kandidaterna nästan 100 år, men i alla fall.

Nästan alla ändrar sin uppfattning om allt möjligt under sin livstid så det rimliga är väl att gå 10, 15 år tillbaks i tiden eller så för att bedöma vad de två presidentkandidaterna står för idag.

Jag är inte nazist bara för att jag en gång umgicks med en kille som var nazze.
Jag är inte sosse bara för att jag en gång höll ihop med en tjej som röstade på S.
Osv, osv.

Samhälle och värderingar förändras och vi med det.

Fundera själva! (särskilt ni som är lite äldre)
Har ni alltid tyckt och tänkt likadant.
2020-10-28, 12:33
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Folk flyr Kalifornien. Jag kommer aldrig att flytta dit.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8727961/More-people-leaving-California-wildfires-high-costs-politics.html

Utan IT-kunskaper eller andra spetskunskaper är det inte så konstigt. Då är inte Kalifornien något för dig. Är du duktig på det du gör däremot så betalar det sig bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in