2020-10-28, 10:54
Medlem
Emerson College kom in med en "ny" OU som avser perioden 25---26 oktober. Den ger Trump 45% job approval, disapproval 51%.

Detta är en relativt stark siffra för Trump. Institut som Morning Consult och Ipsos fladdrar hela tiden mellan ytterligheterna 39% till 45% job approval, till synes helt utan struktur och yttre händelser som borde påverka.
2020-10-28, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Dumt av Trump att kräva ett valresultat redan på natten. Det är naturligtvis viktigast att de räknas RÄTT än att de räknas SNABBT. Förstår han inte arbetsprocesser alls, tror han att det är bara att beställa det man vill ha när man vill ha det?

Men röstsedlar skall förstås vara inlämnade senast under valdagen, inte senare.

Precis. Men det är inte ens en aktuell diskussion att det skulle vara på något annat sätt. Du & jag går lite i fällan när vi tar upp det för det får det att framstå som att det någonsin var möjligt att lämna in en valsedel flera dagar senare. Självklart är det inte så. Att sprida den idéen är naturligtvis ett försök att försöka kasta tvivel krings processens legitimitet och en öppning för Trump att försöka fuska sig till en vinst.
2020-10-28, 10:57
Avstängd
"Whites" i vanlig mening, dvs personer som härstammar från vita europiska förfäder (och som inte är Hispanics/från Latinamerika), är redan idag i minoritet i USA bland den uppväxande generationen. År 2022, vill jag minnas, kommer "non-Hispanic whites" att utgöra mindre än 50% av befolkningen under 18 år, men eftersom denna grupp i amerikanska folkräkningar även innefattar personer från Mellanöstern och Nordafrika så är den med visshet under 50% "European, Christian ancestry Whites" redan nu. På 1950-talet var samma grupp runt 85% i hela befolkningen. Den snabbast växande gruppen idag är, just det, Hispanics, och det beror ännu mer på naturligt höga reproduktionstal än på invandring. Runt mtten av detta århundrade kommer minst en tredjedel av USA:s befolkning att vara Hispanics.

Om vi säger att Trump och hans fans också står och kämpar för ett USA med fortsatt tydlig vit dominans på alla områden, och dessutom vita *män*, så är det också tydligt att detta redan är en förlorad strid. Det går inte att återvända till ett 1950-tals-Amerika, till den kultur, de demografi och den värdebas som rådde då.
2020-10-28, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
När Florida går åt höger, gör även rostbältet detta. Trump vinner Florida 2020 med större marginal än 2016, förvänta dig inget annat än att han vinner rostbältet också.

Ja jag har siffror som visar att i Florida blir en större seger för Trump denna gången än 2016. Däremot är jag osäker på rostbältet totalt.
2020-10-28, 10:58
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Högsta domstolen dömde alldeles nyss att Wisconsin inte behöver räkna poströster som inte kommit in på valdagen oavsett när de postats.

Nämen...
2020-10-28, 10:59
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja jag har siffror som visar att i Florida blir en större seger för Trump denna gången än 2016. Däremot är jag osäker på rostbältet totalt.

Florida har ju större öppenhet kring sin rösträkning därför ser vi vad som händer.
Nu behöver ju Trump endast en av fyra stater: PA/WI/MI/MN

Tror han tar tre av dem.
2020-10-28, 11:00
Medlem
Slottsherres avatar
Dagens Nyheter listar idag några varningstecken som oroar Demokraterna:

Här är ett par:

New York Times har journalistprofessorn Thomas Edsall granskat statistiken i de fyra delstater som redogör partitillhörighet bland de som registrerat sig för att rösta i valet. I tre av dessa viktiga delstater, Florida, North Carolina och Pennsylvania, har Republikanerna registrerat betydligt fler nya väljare. Bara i Arizona har Demokraterna registrerat fler nya väljare än Republikanerna.

Ny forskning från statsvetare på Princetonuniversitetet visar att unga svarta väljare inte är lika lojala mot Demokraterna som tidigare generationer av svarta amerikaner. Det är anmärkningsvärt nog unga, sekulära, svarta män som nu uttrycker mer skepsis mot Demokraterna.
Senast redigerad av Slottsherre 2020-10-28 kl. 11:03.
2020-10-28, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Han måste vinna Penn oavsett Florida och det ser han inte ut att göra.

Det blir mycket hårt om Pennsylvania som det ser ut. Det som försvårar är att OU släpar efter nu. Min beräkning för den 2 november kommer kanske inte att konfirmeras.

Det blir kanske mest en magkänsla att Trump vinner Pennsylvania.
2020-10-28, 11:03
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Precis. Men det är inte ens en aktuell diskussion att det skulle vara på något annat sätt. Du & jag går lite i fällan när vi tar upp det för det får det att framstå som att det någonsin var möjligt att lämna in en valsedel flera dagar senare. Självklart är det inte så. Att sprida den idéen är naturligtvis ett försök att försöka kasta tvivel krings processens legitimitet och en öppning för Trump att försöka fuska sig till en vinst.
Ja, du har helt rätt! Jag blev förvånad när jag såg den diskussionen. Såvitt jag vet brukar det inte vara något problem, sena röstförsök stoppas.

Det är ett sätt att misstänkliggöra valprocessen förstås, stackars Trump är ju sååå misshandlad av alla! Han har ju rätt, men han stoppas ändå!
2020-10-28, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Här Trump gjort sig skyldig till en skandal i Ukraina?

Ja, det har han. Trump pressade Zelensky att leta skit på Biden inför valet 2020 och ville undanhålla militärt bistånd från Ukraina tills han fick sin vilja igenom. Samtalsloggar bekräftar detta. Med andra ord, utpressning.

Den s.k. Biden-skandalen är fortsatt utan bevis och t.o.m journalister på konservativa/höger mediekanaler som FoxNews och Wall Street Journal, som läst igenom alla ”dokument”, har kommit fram till att ingenting tyder på att Biden gjort sig skyldig till någonting.

Bedragaren Tony Bobulwhoski blev för övrigt ålagd att betala in 659,000 dollar till China BrandingGroup den 13/10. En dryg vecka senare dyker han upp i Trump-media (Breitbart, NY Post, Tucker Carlson) och sprider sin fake-historia i hopp om att det ska rädda hans skinn.
2020-10-28, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Dagens Nyheter listar idag några varningstecken som oroar Demokraterna:

Här är ett par:

New York Times har journalistprofessorn Thomas Edsall granskat statistiken i de fyra delstater som redogör partitillhörighet bland de som registrerat sig för att rösta i valet. I tre av dessa viktiga delstater, Florida, North Carolina och Pennsylvania, har Republikanerna registrerat betydligt fler nya väljare. Bara i Arizona har Demokraterna registrerat fler nya väljare än Republikanerna.

Färska undersökningar om väljarkåren visar även två andra varningssignaler för Biden.

Ny forskning från statsvetare på Princetonuniversitetet visar att unga svarta väljare inte är lika lojala mot Demokraterna som tidigare generationer av svarta amerikaner. Det är anmärkningsvärt nog unga, sekulära, svarta män som nu uttrycker mer skepsis mot Demokraterna.

Ett bra inlägg. Problemet med Demokraterna är som jag ser det är att dom inte förmedlar någon framtidstro, det är bara anti-Trump, det är för svagt och Joe Biden utstrålar trötthet.
2020-10-28, 11:04
Medlem
Väldigt mycket talar för att Trump kommer att vinna. Frågan är bara hur pass stort han kommer att vinna. Jag har en känsla av att en röd tsunami är på väg. Jag längtar verkligen till den 4:e november. Aldrig någonsin har jag gillat en politiker så mycket som Trump.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in