2020-12-26, 00:22
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Tror att du är inne på rätt spår. Bara 2 poäng bakom Liverpool om man vinner hängmatchen. Det såg inte alltid snyggt ut under Fergie heller. Smygande lag är alltid farliga. Nu när Henderson verkar matchas in mer och mer lär det verkligen inte försämras. Han borde vara given etta redan nu. Jag räknade knappt med United som ett CL-hot inför säsongen, men med tanke på konkurrensen kan det mycket väl bli titelstrid. Spännande! Solskjaer är sympatisk, så jag hoppas att han lyckas. Pogba måste bort som prio 1. Därefter kan man försöka ändra laget till något mer kompatibelt än att förlita sig på Brunos straffar och filmningar. Martial verkar ha vaknat till liv nu. Bra timing!

Jo. Han var ju pissbra innan Arsenal, om man bortser från disciplinen. Fattar köpet, även om det blev alldeles för dyrt. Det var ett dåligt köp, men inget spektakulärt dåligt.

Håller med. Han verkar ha försökt byggt upp sitt namn snarare än sitt lag, och sedan simmat med simdynor hos hajarna. Verkar dessutom vara ett riktigt jävla svin som människa. Just därför är det konstigt att han inte passade i PSG. Kan se Tuchel i City, men fel timing nu.

Henderson är verkligen inte given etta. Galenskap.
Citera
2020-12-26, 18:03
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Kanske var otydligt då jag tog med hans namn direkt efter transfersnacket men menar inte köpet i sig utan att han varit så gjuten i startelvan alla åren. Går ju inte säga annat än att han floppat. Så många gula kort. Så många röda kort. Alla bolltapp på mitten. Jobbar hem väldigt dåligt. Han har föstört för laget så många gånger ändå är han fast i startelvan under 3, 4 om man räknar med freddies korta tid, olika tränare trots all skit han få utifrån. Sen en gång om säsongen slår han väl till med någon vänsterpärla men hans skada på laget är bra mycket mer än vad han gör nytta.

Sorry, då missuppfattade jag dig. Jag håller absolut med dig i att han är en fiaskovärvning, med facit i hand. Även om han har tendenser till ledarförmågor (för att leta anledningar till att försvara honom) så är det ju bedrövligt att Arsenal inte har bättre ledare på planen än Xhaka och Aubameyang. En stark lagkapten hade nog kunnat stabilisera krisen lite grann, även om de riktiga problemen i laget är betydligt djupare än så. Men absolut - Xhaka är ett av de första namnen på den långa lista av spelare som behöver försvinna så snart som möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Henderson är verkligen inte given etta. Galenskap.

"Borde vara" skrev jag.

De Gea har varit darrig i flera år nu. Henderson har inte hans rutin, men är uppenbarligen redo för att bli etta i ett topplag. Jag tycker verkligen att det här är rätt läge för att matcha in honom mer och mer, precis som Solskjaer verkar göra.
Citera
2020-12-27, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Inför varje sändning när de ska göra predictions säger de i princip aldrig att de ska torska
Ok Robbie Lyle avslutar det med "Come on Gunnder We can do this!"
Det är hybris och dessutom "jinx" om man nu tror på det.

Hur fan kan man säga det när man slåss för nedflyttning. Skulle vara nice att höra honom någon gång säga att han hoppas på ett kryss eller att de bara håller sifforna nere idag.

Det är inte normalt att ett nedre halvan lag ska tro att de kan slå alla i ligan.

Märks att du inte är supporter. Att försöka vara positiv inför en match eller inför en säsong oavsett hur det ser ut hör supporterskapet till, speciellt när man har en fan-kanal. Vem fan vill höra en bitterfitta stå och gnälla innan matchen ens har börjat...

Det är inte hybris, det är gott supporterskap. Hade han repeterat att "Vi kommer vinna lätt och vi kommer ta ligan" så kan man börja prata om hybris.
Alla lags supportrar gör samma sak, man snackar upp matcher och nyförvärv för att man har hopp. Alla lag kan slå vem som helst i PL, så att ha hopp är aldrig hybris, vi som följt fotbollen länge vet att allt kan hända.
Senast redigerad av errk 2020-12-27 kl. 13:56.
Citera
2020-12-27, 15:04
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av errk
Märks att du inte är supporter. Att försöka vara positiv inför en match eller inför en säsong oavsett hur det ser ut hör supporterskapet till, speciellt när man har en fan-kanal. Vem fan vill höra en bitterfitta stå och gnälla innan matchen ens har börjat...

Det är inte hybris, det är gott supporterskap.

Alla lags supportrar gör samma sak, man snackar upp matcher och nyförvärv för att man har hopp. Alla lag kan slå vem som helst i PL, så att ha hopp är aldrig hybris, vi som följt fotbollen länge vet att allt kan hända.

Vilket himla självmål ditt inlägg är.
Om något är det ytlig supporterskap att alltid på ett obotligt sätt tro det bästa om sitt lag trots att det sviker en gång efter gång.

Jag har bara ett lag i mitt hjärta och det är inte i England så i denna tråden blir mitt supporterskap off topic.

För att ge dig några exempel så har du:
I princip alla offentliga supportrar till 08lag (FanTV 08 fotboll gängen) som inför derbyn bara känner ångest många gånger "predictar de kryss" eller till och med förluster. Även om de hoppas på seger och att den då förlöser deras ångest. Många av de är också tillräckligt skrockfulla för aldrig gå ut och säga att deras lag kommer vinna i förhand då de tror att de jinxar det då.

Lyssnande på Tutto Balutto med Niva inför deras end of year avsnitt:
Riktigt bra både Niva och Willbacher diskuterar och problematiserar kring sitt supporterskap till Spurs respektive Fiorentina utan att tro att något av lagen befinner sig i en trend där allt bara pekar uppåt.

Noa Bachner och hans inställning till Newcastle där han i princip alltid är negativt inställt och pesimistikt lagd till klubbens kortsiktiga och långsiktiga framtida så länge Ashley styr. Gjorde att han blev en så pass vass penna på Svenskafans newcastle redaktion att han så småningom kom in på Expressen.

AFTV saknar ödmjukhet i sina predictions. Det är en stor skillnad på att säga "We could win this came" och "we can win this game" eller "we can do this" (Robbies catchphrase vid det här laget) det senare är nästan på gränsen till "We will win this game" men än en gång din Engelska kanske inte är på en nivå där du kan förstå skillnaden i dessa nyanser.

Att du likställer deras obotliga optimism som ett sunt supporterskap tecken visar bara på din egna omogenhet.
Supporterskap handlar mer om att lida än att glädjas. Det är en llidelse speciellt för de som brinner mest och det tror jag även de flesta som medverkar i AFTV kommer att hålla med mig om.

"Vem fan vill höra en bitterfitta gnälla?" tjaaa majoriteten av AFTV tittare som just letar efter "rant" videos den videon som gjorde AFTV viral var en video för 5 år sedan på en gammal gubbe som sågade Wenger, Gazidis, KRoenke och spelarna längst fotknölerna efter en primärförlust. De mest populära intervjuobjekten är alla neggiga DT, Claude mdfl.
Helst vill folk ju inte bara höra de vara bittra och klaga utan det ska det vara tårar och genuin olycka för att det ska bli viralt.
Citera
2020-12-27, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Vilket himla självmål ditt inlägg är.
Om något är det ytlig supporterskap att alltid på ett obotligt sätt tro det bästa om sitt lag trots att det sviker en gång efter gång.

Jag har bara ett lag i mitt hjärta och det är inte i England så i denna tråden blir mitt supporterskap off topic.

För att ge dig några exempel så har du:
I princip alla offentliga supportrar till 08lag (FanTV 08 fotboll gängen) som inför derbyn bara känner ångest många gånger "predictar de kryss" eller till och med förluster. Även om de hoppas på seger och att den då förlöser deras ångest. Många av de är också tillräckligt skrockfulla för aldrig gå ut och säga att deras lag kommer vinna i förhand då de tror att de jinxar det då.

Riktigt bra både Niva och Willbacher diskuterar och problematiserar kring sitt supporterskap till Spurs respektive Fiorentina utan att tro att något av lagen befinner sig i en trend där allt bara pekar uppåt.

Noa Bachner och hans inställning till Newcastle där han i princip alltid är negativt inställt och pesimistikt lagd till klubbens kortsiktiga och långsiktiga framtida så länge Ashley styr. Gjorde att han blev en så pass vass penna på Svenskafans newcastle redaktion att han så småningom kom in på Expressen.

AFTV saknar ödmjukhet i sina predictions. Det är en stor skillnad på att säga "We could win this came" och "we can win this game" eller "we can do this" (Robbies catchphrase vid det här laget) det senare är nästan på gränsen till "We will win this game" men än en gång din Engelska kanske inte är på en nivå där du kan förstå skillnaden i dessa nyanser.

Att du likställer deras obotliga optimism som ett sunt supporterskap tecken visar bara på din egna omogenhet.
Supporterskap handlar mer om att lida än att glädjas. Det är en llidelse speciellt för de som brinner mest och det tror jag även de flesta som medverkar i AFTV kommer att hålla med mig om.

"Vem fan vill höra en bitterfitta gnälla?" tjaaa majoriteten av AFTV tittare som just letar efter "rant" videos den videon som gjorde AFTV viral var en video för 5 år sedan på en gammal gubbe som sågade Wenger, Gazidis, KRoenke och spelarna längst fotknölerna efter en primärförlust. De mest populära intervjuobjekten är alla neggiga DT, Claude mdfl.
Helst vill folk ju inte bara höra de vara bittra och klaga utan det ska det vara tårar och genuin olycka för att det ska bli viralt.

Men förhelvete människa, dina exempel är fantastiskt usla. Du jämför vad någon som driver fan-TV säger timmar innan matchstart med någon som diskuterar allmäntillståndet i en klubb, supportrar som inte vågar "jinxa" eller vad som sägs efter matchen.
"We can do this" är alltså hybris enligt dig men "We can win this" är det inte, och det är dessutom stor skillnad? Märkligt resonemang men skitsamma, inget av det är hybris i sammanhanget oavsett.

Titta på klipp där de diskuterar allmäntillståndet i klubben (du har inte sett dessa) och kom tillbaka om du fortfarande tycker de är "obotliga optimister".
Du ger detta exemplet:

Finns högvis med videos där sådant diskuteras på AFTV, där det på sin höjd finns lite optimism kring enskilda unga spelare men där det annars diskuteras att klubben är skit, tränaren är skit, spelarna är skit, ägarna är skit och livet är skit. HYBRISEN lyser FULLSTÄNDIGT med sin frånvaro.

Varför är AFTVs "rant videos" mest populära? För att andra lags supportrar tycker det är kul också? Ta en titt på kommentarerna. Här faller hela ditt argument och du motbevisar dig själv också, ser absolut ingen "obotlig optimism" i dessa videos.

Hur ser det ut på de andra Fan-TV kanalerna du tittar på? Vilka andra tittar du på som har samma eller liknande format som AFTV?
Citera
2020-12-27, 17:11
Medlem
Robbie innan Chelski-matchen:

- Our form is horrible
- The midfield is shocking
- Arteta has made a lot of mistakes (men har viss sympati då det finns mängder av problem i trupp och ledning, jag håller 100% med)

Det optimistiska han kommer med: "You never know man... something is gonna turn soon"

Turkish:
I'm gonna be positive and say 1-1.

Sitter 2 chelski-supportrar med och den ena är kaxig allmänt och säger sedan 3-0 till Chelsea.
Robbie: "I gotta defend my team (med glimten i ögat)... 2-1 Arsenal shock win"

Hybris och obotlig optimism var det ja...
Senast redigerad av errk 2020-12-27 kl. 17:15.
Citera
2020-12-27, 21:04
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Sam Allardyce has now won more points at Anfield (5) since April 2017 than all the 'Big Six' teams combined (4).
The Big Sam Effect
Citera
2020-12-28, 15:40
Medlem
Efter en lovande start håller säsongen på att rinna ur händerna på Tottenham. Deras oförmåga att döda matcher har kostat dyrbara poäng i matcher de borde ha vunnit - Newcastle, West Ham, Crystal Palace och nu senast igår mot Wolves. När jag säger att man borde vunnit syftar jag på att man borde gjort fler mål för att säkra en större ledning istället för att försvara. 3-0 mot West Ham borde givetvis ha räckt så den matchen skiljer sig lite men är ju helt oförlåtlig.

Jag förstår Mourinho's taktik när man möter t.ex. Man City eller Liverpool men det är helt sanslöst att han väljer att parkera bussen när man leder med 1-0 mot ett lag som Wolves, vars anfallsstjärna är skadad. Jag kan tolerera tråkig fotboll när resultaten går vägen men nu är det fyra matcher utan vinst och det håller inte. Ett tag var jag hoppfull och trodde att de kunde blanda sig i titelracet men den lågan har släckts.

Tottenham har förmodligen sin bästa trupp på flera år efter sommarens värvningar och firma Kane/Son har varit i vansinnig form men det tar man inte tillvara på. Väldigt tråkigt att se!
Pochettino hade väldigt svårt för att vinna mot resten av Big 6 men mot mindre lag bjöd laget ofta på riktigt underhållande fotboll och kunde göra 4-5 mål. Som supporter kände man sig säker på vinst mot i varje fall hälften av lagen i ligan. Med Mourinho har man fått en handfull bra resultat mot resten av Big 6 men har oerhörda problem mot övriga lag. Nu har man dessutom börjat släppa in en massa mål på hörna, en fast situation som tidigare på säsongen kändes ofarlig att få i mot sig.

En förändring måste ske omgående, annars kan de glömma CL-plats. Tottenham's stora problem är den förlorarmentalitet som alltjämt verkar sitta i väggarna. De är sämst när det verkligen gäller, t.ex. på Anfield för några omgångar sedan, där kryss hade räckt för att hålla förstaplatsen. De har inte nerver eller förmåga att komma igen efter en sådan förlust utan det blir istället en stor formdipp. Alltid samma visa.
Senast redigerad av radiopanna 2020-12-28 kl. 15:47.
Citera
2020-12-28, 19:15
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna

Jag förstår Mourinho's taktik när man möter t.ex. Man City eller Liverpool men det är helt sanslöst att han väljer att parkera bussen när man leder med 1-0 mot ett lag som Wolves, vars anfallsstjärna är skadad. Jag kan tolerera tråkig fotboll när resultaten går vägen men nu är det fyra matcher utan vinst och det håller inte. Ett tag var jag hoppfull och trodde att de kunde blanda sig i titelracet men den lågan har släckts.

Tottenham har förmodligen sin bästa trupp på flera år efter sommarens värvningar och firma Kane/Son har varit i vansinnig form men det tar man inte tillvara på. Väldigt tråkigt att se!
Pochettino hade väldigt svårt för att vinna mot resten av Big 6 men mot mindre lag bjöd laget ofta på riktigt underhållande fotboll och kunde göra 4-5 mål. Som supporter kände man sig säker på vinst mot i varje fall hälften av lagen i ligan. Med Mourinho har man fått en handfull bra resultat mot resten av Big 6 men har oerhörda problem mot övriga lag. Nu har man dessutom börjat släppa in en massa mål på hörna, en fast situation som tidigare på säsongen kändes ofarlig att få i mot sig.

En förändring måste ske omgående, annars kan de glömma CL-plats. Tottenham's stora problem är den förlorarmentalitet som alltjämt verkar sitta i väggarna. De är sämst när det verkligen gäller, t.ex. på Anfield för några omgångar sedan, där kryss hade räckt för att hålla förstaplatsen. De har inte nerver eller förmåga att komma igen efter en sådan förlust utan det blir istället en stor formdipp. Alltid samma visa.
Sorry men det kan du glömma. Mourinhos envishet har inga gränser. Hans lag har visat upp samma tendenser gång efter annan oavsett motstånd. Det är 1-0 sen slår man av på takten och spelar på säkerhet. Oftast akompanjerat av några defensiva byten. En klassiker i Chelsea var ju att hela tiden ta in Jon obi mikel och ta ut någon av de offensiva mittfältarna vare gång man ledde. Nog många supportrar i både Chelsea och United som känner igen mönstret. Visst man kan peka på att oftast gick vägen ändå men snarare på grund av materialet än att det är hans sätt att hela tiden försöka låsa matcher hans lag leder.

EDIT: Läste förövrigt vad han sa efter matchen.

Citat:
'I know the way I prepare the team I know what I ask from the players. I know what I told them at half time and I say no more than that. I give credit to Wolves but we did not have that ambition or desire to go for more.

Som vanligt skyller han på spelarna. När vi sett samma tendenser match efter match i spurs och sedan tidigare i Chelsea och United kanske han borde ifrågasätta sig själv angående detta. Men det vet vi u att Mourinho överhuvudtaget inte har någon självinsikt.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2020-12-28 kl. 19:41.
Citera
2020-12-28, 20:47
Medlem
preben12s avatar
Visst att det är lätt att skylla på att Mourinho spelar defensivt och visst, ibland är det nästan mer intressant att se färg torka än att kolla på Tottenhams matcher.

Men det ska tilläggas att Tottenham spelade likadant, om inte sämre, under Pochettinos sista 12 månader. Så tycker att spelarna får ta på sig i alla fall en del av ansvaret. Stundtals kan man inte sätta en simpel pass i sidled eller ta emot en pass för den delen. Då spelar det ingen roll om det är Pochettino, Mourinho eller någon annan tränare när spelarna inte ens klarar av det mest grundläggande.

I de senaste matcherna har Kane, Son och Höjbjerg alla underpresterat och sett slutkörda ut. Vilket inte är konstigt med tanke på hur mycket de har spelat. Tror inte det är någon slump att Tottenham börjar se sämre ut när de tre hamnat i en formsvacka.

Jag tror dock också att en del av problemet är att mittbackarna är för dåliga för att spela ett mer offensivt spel. Dier och Alderweireld har sett bra ut när man spelar med en låg backlinje men så fort man kliver upp lite ser det helt plötsligt väldigt skakigt ut.
Citera
2020-12-28, 21:18
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av errk
Robbie innan Chelski-matchen:

- Our form is horrible
- The midfield is shocking
- Arteta has made a lot of mistakes (men har viss sympati då det finns mängder av problem i trupp och ledning, jag håller 100% med)

Det optimistiska han kommer med: "You never know man... something is gonna turn soon"

Turkish:
I'm gonna be positive and say 1-1.

Sitter 2 chelski-supportrar med och den ena är kaxig allmänt och säger sedan 3-0 till Chelsea.
Robbie: "I gotta defend my team (med glimten i ögat)... 2-1 Arsenal shock win"

Hybris och obotlig optimism var det ja...

jag är inget Arsenal fan men Chelsea fansen har förtjänat detta.

tror du sett samma videos med fettot (chelsea fan). Den person har suttit och skrattat åt AFTV reaktioner hela säsong. Han har faktist ett punch face i mina ögon och har totalt förtjänat detta. Okej om man gör videos på när AFTV snubbarna sagt något om deras lag men gör man en video på deras watchalong förtjänar man all skit. Men visst dessa personer tjänar deg på youtube men vet inte riktigt om det är moralist rätt för ens barn omdömme. (DT)
Citera
2020-12-28, 22:01
Medlem
L-illuminatos avatar
Everton (Blender) - Man City inställd pga av Covid-19
Manchester City har ett outbreak på sitt training centre och har stängt ner hela träningsanläggningen på obestämd tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in